امام جمعه موقت شیراز: طرح موضوع استعفای دولت، نقشه دشمنان نظام است
امام جمعه موقت شیراز: طرح موضوع استعفای دولت، نقشه دشمنان نظام است

امام جمعه موقت شیراز، طرح موضوع استعفای دولت را نقشه از پیش طراحی شده دشمنان نظام و به ویژه اسراییل و آمریکا دانست و گفت: دولت باید با قدرت به کار خود ادامه دهد. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در خطبه‌های نماز جمعه این […]

امام جمعه موقت شیراز، طرح موضوع استعفای دولت را نقشه از پیش طراحی شده دشمنان نظام و به ویژه اسراییل و آمریکا دانست و گفت: دولت باید با قدرت به کار خود ادامه دهد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: بی‌دولتی یعنی خلاء قدرت و نتیجه آن هرج و مرج است و مردم نباید فریب این توطئه دشمنان را بخورند.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل وجود مشکلات کنونی در ایران، دشمنی کشورهای دیگر با مردم ماست.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: بی شک مردم ایران زیربار ظلم و زیاده خواهی‌های استکبار نخواهند رفت و هرگز ایران مانند عربستان گاو شیرده آمریکا نخواهد بود.

رضوی اردکانی، پیشرفت‌های نظامی و صنعتی کشور را در حال حاضر در سطح عالی توصیف و بیان کرد: استقلال داشتن، سختی‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت و ایمان توام با استقامت ۲ اصل مهم است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تاکید دارند.

وی اضافه کرد: هرگز نباید فریب فضاسازی‌های و دروغ پراکنی‌هایی که اغلب در فضای مجازی صورت می‌گیرد، بخوریم و یا مایوس شویم زیرا ۹۰ درصد موارد مطرح شده در این فضا دروغ و جوسازی است.

رضوی اردکانی افزود: در حال حاضر به دلیل دشمنی برخی از کشورها فروش نفت ما کاهش پیدا کرده که این نیز مساله‌ای گذراست و نفتی هم که فروخته و استخراج نشود برای آیندگان ایران و فرزندانمان باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت مدیریت در شرایط کنونی جامعه و کشور پرداخت و گفت: اگر مدیریت داخلی درست شود بدون تردید ۸۰ درصد مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

رضوی اردکانی با بیان اینکه همه مسوولان کشور باید به مردم خدمت کنند تا فشار اقتصادی بر جامعه کاهش یابد، اظهار داشت: ضروری است که افراد متخصص و با تجربه بر کرسی‌های مدیریتی تکیه بزنند.

وی ادامه داد: موضوع آشوب‌های بعد از اصلاح نرخ و سهمیه بندی بنزین، مساله‌ای بود که دشمنان و معاندان نظام سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند هرچند که مدیران نیز باید زمان شناسی می‌کردند تا به یکباره جامعه شوک زده نشود.

امام جمعه موقت شیراز، همچنین مواجهه رهبر معظم انقلاب اسلامی با اغتشاشات آبان ۹۸ را حکیمانه توصیف کرد و اظهار داشت: این رخداد با وجود اینکه با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و توطئه‌ای به مراتب خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ بود اما با ورود مدبرانه رهبری خنثی شد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

رضوی اردکانی، نظم، انضباط، حذف ماموریتهای بی فایده، حُسن سابقه و حافظه قوی را از ویژگی‌های مهم برای مدیران برشمرد و گفت: مدیر باید خود را ملزم به پاسخگویی به مردم بداند و همچنین دارای صفات اخلاقی پسندیده باشد.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۹ نیز مساله مهمی است که مجلس شورای اسلامی باید با دقت در این زمینه عمل کند و این بودجه بگونه‌ای مصوب و مدیریت شود که مردم با مشکلات بیشتر مواجه نشوند و همچنین مدیران بی لیاقت نتوانند از آن سوء‌استفاده کنند.

رضوی اردکانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ نفع کل مردم کشور را بر مصلحت منطقه‌ای ارجح بدانند.

امام جمعه موقت شیراز در قسمت دیگری از خطبه‌ها خود به انتخابات پیش رو (دوم اسفندماه ۹۸) اشاره کرد و گفت: انتخابات، نشانه مردم سالاری در جمهوری اسلامی است و مردم باید در انتخاب اصلحان دقت لازم را داشته باشند و با تحقیق و رجوع به مشاوران خبره، رای خود را به صندوق بیندازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.

رضوی اردکانی همچنین در مورد موضوع استیضاح ترامپ رییس جمهوری آمریکا بیان کرد: ترامپ هر هفته چندین دروغ می‌گوید و حتی آمریکا هم در طول دوران چند صد ساله گذشته، چنین رییس جمهوری به خود ندیده است و اکنون اکثریت مردم و نمایندگان مجلس این کشور رای به استیضاح او داده‌اند، اما چه شر ترامپ با استیضاح کم شود و یا اینکه جمهوریخواهان و نمایندگان سنای این کشور با آن مخالفت کنند، مردم ایران به مقاومت خود ادامه خواهند داد.