اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی و پرهیز از بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر
اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی و پرهیز از بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بر اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی و پرهیز از بی‌تفاوتی نسبت به مقوله امر به معروف تاکید کرد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس حجت الاسلام گودرزی در نشست امر به معروف و نهی […]

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بر اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی و پرهیز از بی‌تفاوتی نسبت به مقوله امر به معروف تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس حجت الاسلام گودرزی در نشست امر به معروف و نهی از منکر که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به صورت حضوری برای کارکنان مرکز استان و ویدئو کنفرانس جهت کارکنان این اداره کل در سراسر فارس برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام محرم، نقش مردم را در ادای این فریضه، موثر ارزیابی کرد و گفت: ممکن است عده ای در خلاف یا گناه دیگران مشارکت نداشته باشند اما همین که به خلاف دیگران راضی هستند و مداخله نمی کنند در آن گناه، شریک خواهند بود.
وی با استناد به آیات، روایات و احادیث امر به معروف و نهی از منکر، افزود: کسی که راضی به فعل دیگری باشد به منزله کسی است که آن کار را انجام داده و مرتکب آن فعل شده است.
گودرزی با اشاره به نمود این مسئله در تاریخ کربلا و تاریخ انقلاب اسلامی، اذعان داشت: شمر و یزید مباشرتاً در قتل حضرت سیدالشهدا (ع) دخالت کردند اما در اصل، خون مطهر اباعبدالله (ع) توسط عموم مردم آن زمان ریخته شد.
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس به نقش تبلیغات دشمن در تضعیف اعتقادات جوانان نیز اشاره کرد و گفت: برخی دانش آموزان و جوانان، زیر زلزله تبلیغات شبکه‌های معاند دشمن هستند و باید برای آنها اقداماتی انجام داد. گودرزی با شرح روایتی از زندگی یکی از اسرای جنگ دفاع مقدس به عنوان یک الگوی اخلاقی که نقش مهمی در ادای فریضه امر به معروف داشته‌ است بر اهمیت تبیین این مسئله تاکید کرد و ادامه داد: زندگینامه، افکار و رفتار چنین افرادی باید به عنوان الگوهای اخلاقی نشر یابد.
وی در ادامه به نقش عموم مردم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گریز زد و با بیان اینکه قصه کربلا همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: برخی اهداف شوم فرزندان عمر سعد، شمر و امثالهم در فضاهای تبلیغاتی، مطرح و منتشر می‌شود و باید بررسی کرد که ما چقدر نسبت به طرح این موضوعات حساسیت داریم.
گودرزی در پایان، برپایی مجالس سوگواری سیدالشهدا و همچنین تکیه‌ها و خیمه‌ها را پر عظمت توصیف کرد و یادآور شد که باید بیشترین بهره را از این فضاها ببریم.

انتهای پیام/

زرین کلاه