هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست
هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست که تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی شود و عدالت خواهی مهمترین مشخصه این هویت سازی است. محمد خلیل عسکری در گفت و گو با خبرنگار پگاه خبر،  در حاشیه آیین سوگواره “احلی من العسل” که در راستای بزرگداشت نوجوان شهید […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست که تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی شود و عدالت خواهی مهمترین مشخصه این هویت سازی است.

محمد خلیل عسکری در گفت و گو با خبرنگار پگاه خبر،  در حاشیه آیین سوگواره “احلی من العسل” که در راستای بزرگداشت نوجوان شهید حادثه عظیم کربلا، حضرت قاسم بن امام حسن علیه السلام، همزمان با سراسر کشور با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان نواحی چهارگانه شهر شیراز در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برگزار شد، ابراز داشت: ظرفیت سازی در بستر محرم مهم ترین برنامه ای است که باید در دستور کار اموزش و پرورش قرار بگیرد.
وی با اشاره به دست اوردهای حادثه کربلا، افزود: هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست که تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی شود و عدالت خواهی مهمترین مشخصه این هویت سازی است.
عسکری حادثه کربلا را بزرگترین رخداد هویت ساز تاریخ برشمرد و تصریح کرد: تلاش داریم با بهره مندی از ظرفیت ارزشمند همسالان در پاسخگویی به شبهات دینی نهایت استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که اقامه نماز از مهمترین اهداف قیام تاریخی کربلا بود بنابراین دانش آموزان باید به تأسی از حرکت سیدالشهدا (ع)در برپایی نماز تلاش کنند.
به گزارش پگاه خبر،  در حاشیه این مراسم دانش آموزان با امضای طوماری هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم و خواستار عکس العمل مناسب مسلمانان شدند.
انتهای پیام/
زرین‌کلاه