دور دوم بازدیدهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهرستانهای فارس انجام شد
دور دوم بازدیدهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهرستانهای فارس انجام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای صبح امروز سه شنبه،  به شهرستان های شرق و شمال شرقی استان فارس سفر کرد. وی در این سفر از خدمات سلامت شهرستان های بختگان، سرچهان، بوانات و خرم بید بازدید کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بختگان؛ به گزارش پگاه خبر، دکتر […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای صبح امروز سه شنبه،  به شهرستان های شرق و شمال شرقی استان فارس سفر کرد.
وی در این سفر از خدمات سلامت شهرستان های بختگان، سرچهان، بوانات و خرم بید بازدید کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بختگان؛
به گزارش پگاه خبر، دکتر سید وحید حسینی به همراه اعضای هیات رئیسه دانشگاه با حضور در شهرستان بختگان، خدمات سلامت در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتدا در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی آباده طشک حضور یافت و خدمات این مرکز را در زمینه بهداشت حرفه ای، بهداشت خانواده، امور بیماری ها، دندانپزشکی، مراقبان سلامت و پزشک خانواده، بررسی کرده و دستورات لازم را صادر کرد.
دکتر حسینی، با اشاره به دستاوردهایی که در حوزه سلامت این شهرستان با همکاری خیرین و مسوولان صورت گرفته است، بر تلاش برای توسعه این خدمات تاکید کرد.
در ادامه بازدید از خدمات و پروژه های سلامت محور در این شهرستان، طی نشستی با مسوولان ارشد، متولیان سلامت بختگان و خیرین سلامت شهرستان، راهکارهای توسعه خدمات سلامت در این منطقه از استان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهرستان سرچهان؛

سفر یک روزه رئیس دانشگاه، پس از شهرستان بختگان، با حضور در شهرستان سرچهان ادامه یافت و راهکارهای توسعه خدمات سلامت در سرچهان ارزیابی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این سفر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، هدف از این سفر را آگاهی مستقیم از فرآیندهای ارائه خدمت در این شهرستان عنوان کرد.
او با اشاره به توجه مسوولان دانشگاه نسبت به توسعه زیرساختی خدمات در مناطق مختلف استان و به ویژه با نگاه به مناطق محروم، ابراز امیدواری کرد با تقویت رویکرد همکاری بین بخشی، خدمات سلامت در این منطقه از فارس توسعه روزافزونی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد طلایی» امام جمعه سرچهان نیز در این نشست با تسلیت دهه محرم، از تلاش های مسوولان دانشگاه در توسعه خدمات سلامت شهرستان قدردانی کرد و گفت: اقدامات مطلوبی در بهبود تجهیزات سلامت شهرستان صورت گرفته که امیدواریم توسعه یابد.
او حضور کارگران فصلی در شهرستان طی ماه هایی از سال را از جمله مسایلی برشمرد که نیاز به توسعه خدمات در این حوزه را افزایش داده است.

شهرستان بوانات مقصد سوم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با مسوولان ارشد شهرستان بوانات برلزوم عزم جدی و همکاری بین بخشی در تحقق اهداف جوانی جمعیت  تاکید کرد.
دکتر حسینی در دیدار با مسوولان ارشد شهرستان بوانات، موضوع جوانی جمعیت را یک اولویت ملی خواند که با عزم جدی و همکاری بین بخشی، باید زیرساخت های تحقق آن فراهم شود.
وی در این بازدید با امام جمعه و مسوولان ارشد شهرستان دیدار کرده و پیرامون راهکارهای دستیابی به اولویت های حوزه سلامت در بوانات، گفت و گو کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان سرفصل های مهم اقدامات دانشگاه، موضوع جوانی جمعیت را مقوله ای فراتر از اهداف نظام سلامت و یک اولویت ملی خواند و گفت: در دوران بحران کرونا، حمایت های تاثیرگذاری از سوی بسیاری بخش ها نسبت به حوزه سلامت صورت گرفت و اکنون نیز با توجه به اهمیت این اولویت ملی، نیاز است این همکاری در حیطه جوانی جمعیت محقق شود.
دکتر حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت این موضوع، بر ایجاد یک عزم جدی در شهرستان برای ارتقای نرخ باروری و عملیاتی شدن موضوع جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: پیری جمعیت، چالشی است که برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر با آن درگیر شده و بحران های بسیاری را به همراه داشته است.
وی ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت کشور، خواستار حمایت مسوولان شهرستان از پزشکان، متخصصان و نیروهای حوزه سلامت شد.

در ادامه سفر، اولویت های حوزه سلامت خرم بید پیگیری شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه سفر به شهرستان خرم بید و بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان، با مسوولان حوزه سلامت خرم بید پیرامون توسعه خدمات بهداشت و درمان در این منطقه از استان فارس، دیدار و گفت وگو کرد.
دکتر «سید وحید حسینی» در بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان، با متولیان حوزه سلامت دیدار و از تلاش مسوولان شهرستان خرم بید، خیرین و مسوولان مجموعه سلامت این شهرستان در ارایه خدمات به مردم قدردانی کرد.

وی هدف از حضور در این شهرستان را بهبود وضعیت بهداشت و درمان و گره گشایی برای رفع چالش های حوزه سلامت این شهرستان دانست و گفت: تلاش کادر بهداشت و درمان در حوزه سلامت، حاصل عشق به مردم است.
رئیس دانشگاه با اشاره به بازدید انجام شده از خدمات بیمارستان، بر ضرورت پایش کارشناسانه و دقیق نسبت به نیازهای مجموعه و برنامه ریزی عملیاتی در این زمینه تاکید کرده و توجه به این امر را از اولویت های خدمت رسانی در عرصه سلامت خواند که منجر به ارتقای کیفی خدمات می شود.
پیگیری مسایل و دغدغه های کارکنان حوزه سلامت شهرستان خرم بید، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.
دکتر حسینی همچنین از پیگیری برای راه اندازی سی تی اسکن این مرکز درمانی طی سال جاری خبر داد.
در ادامه خدمات بیمارستان ۳۲تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) خرم بید بررسی شد.
وی ضمن حضور در بخش های مختلف این مرکز درمانی مانند اورژانس، اتاق عمل، دیالیز و احیای قلبی ریوی و پایش روند خدمت رسانی به بیماران، با بیماران و همراهان آنان در خصوص میزان رضایتمندی از نحوه ارائه خدمات، گفت و گو داشت.
دکتر حسینی با اشاره به اتمام دور دوم بازدیدهای اعضای هیات رئیسه دانشگاه از شهرهای استان گفت:  در این بازدیدها تلاش می شود تا ضمن آگاهی مستقیم از نیازمندی ها و توانمندی های هر منطقه، راهکارهای بهبود خدمات سلامت در این شهرستان ها شناسایی و اجرا شود.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ادامه داد: با کمک خیرین سلامت و مسوولان ارشد شهرستانها، اقدامات مطلوبی در هر منطقه صورت گرفته که باید تقویت شود.
وی ارزش کار خیرین را فراتر از ارزش های دنیوی و ثمره ای اخروی دانست و افزود: مردم فارس از دیرباز تا کنون در امور نیک اندیشانه، پیشتاز بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر اهمیت استفاده بهینه از نیرو و ظرفیت های موجود حوزه سلامت، در راستای ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر در این بازدید دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان، دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت، مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه و مسوولان حوزه سلامت شهرستانهای بختگان، سرچهان، بوانات وخرم بید، رئیس دانشگاه را همراهی می کردند.
انتهای پیام/
زرین کلاه