تشریح گزارش عملکرد شورای شهر شیراز در سالی که گذشت
تشریح گزارش عملکرد شورای شهر شیراز در سالی که گذشت

رئیس شورای شهر شیراز به تشریح گزارش عملکرد شورای شهر شیراز در سال گذشته پرداخت. به گزارش پگاه خبر،  مهدی طاهری در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین مصوبات اجرا شده مربوط به حوزه مالی و اقتصادی شهرداری می باشد و بعد از این حوزه، مصوبات بخش‌های فنی و عمرانی، برنامه ریزی، حمل و نقل و ترافیک، محیط […]

رئیس شورای شهر شیراز به تشریح گزارش عملکرد شورای شهر شیراز در سال گذشته پرداخت.
به گزارش پگاه خبر،  مهدی طاهری در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین مصوبات اجرا شده مربوط به حوزه مالی و اقتصادی شهرداری می باشد و بعد از این حوزه، مصوبات بخش‌های فنی و عمرانی، برنامه ریزی، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری و شهرسازی و معماری قرار دارند.
وی با بیان این عملکرد ابراز داشت: در سال دوم فعالیت شورای شهر شیراز ۴۴۸ طرح و لایحه در شورا طرح و بررسی شده که از این تعداد، ۳۵۷ مورد به مصوبه ختم شده است.
طاهری ادامه داد: از این تعداد مصوبه، ۳۰۵ مورد که  به تایید فرمانداری رسیده و  ۸۵ درصد مصوبات را شامل می‌شود، و ۴۶ مصوبه رد شده و ۶ مصوبه هم در حوزه اختلاف قرار دارد.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه تعداد بالای لوایح نشان دهنده ظرفیت بالای شهرداری است، اظهار داشت: از ۴۴۸ لوایح و طرح‌های بررسی شده در شورا، ۱۵۲ مورد آن طرح از سوی اعضای شورا و ۲۹۶ مورد آن لایحه‌های ارسالی از سوی شهرداری بوده است.
وی با اشاره به تعداد ۴۹جلسه علنی شورا گفت: دراین مدت ۸۵ لایحه دو فوریتی و ۲۷ طرح دو فوریتی درشورا مورد بررسی قرار گرفته است.
طاهری با بیان اینکه امیدوارم تعداد دو فوریتی‌ها روز به روز کمتر شود، عنوان داشت: عملکرد یکسال گذشته شهرداری در اجرای مصوبات بسیار خوب بوده و در مقایسه با سال اول شورای ششم، رشدی دو برابری را نشان می‌دهد که طی یکسال گذشته مصوبات اجرا نشده به صورت مطلق نداریم.
رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: در خصوص اجرایی شدن مصوبات ابلاغی به شهرداری ۶۸ درصد مصوبات به صورت کامل اجرا شده و ۳۲ درصد مصوبات در دست اجرا و یا عدم اجرا قرار دارد.
وی در ادامه  با بیان اینکه قبول دارم که حاشیه در شورا وجود دارد، افزود: اگر بخواهم صحبت کنم، به حاشیه‌سازی‌های بیشتر دامن زده‌ام و اگر سکوت کنم، متهم به پاسخگو نبودن می‌شوم.
طاهری با اشاره به برگزار نشدن  جلسات به دلیل به اکثریت نرسیدن اعضای و ایجاد شایبه آبستراکسیون، تصریح کرد: تمام رویکرد‌های ما در راستای دور شدن از حاشیه‌هاست ورویه من در شورا بر مبنای وحدت و همکاری است.
انتهای پیام/
ابراهیم عباسی