مشارکت موثر در عرصه‌های مختلف، نشان از وجود همت عالی و نیک‌اندیشی مردم فارس است
مشارکت موثر در عرصه‌های مختلف، نشان از وجود همت عالی و نیک‌اندیشی مردم فارس است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مشارکت موثر مردم در عرصه‌های مختلف، نشان از وجود همت عالی و نیک‌اندیشی در استان فارس و ثمره تربیت چند صد ساله و روحیه خیرخواهی مردم دیار فارس است. به گزارش پگاه خبر، ایت الله دژکام در دیدار با شورای معاونان اداره‌کل بهزیستی استان فارس ضمن تسلیت ماه […]

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مشارکت موثر مردم در عرصه‌های مختلف، نشان از وجود همت عالی و نیک‌اندیشی در استان فارس و ثمره تربیت چند صد ساله و روحیه خیرخواهی مردم دیار فارس است.

به گزارش پگاه خبر، ایت الله دژکام در دیدار با شورای معاونان اداره‌کل بهزیستی استان فارس ضمن تسلیت ماه محرم، ابراز داشت: موضوع فاصله وضع موجود تا سطح ع کرد و از حمایت‌های مردمی به خصوص در استان فارس که ظرفیت خوبی دارد، بهره برد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه طبق آمار، مجموع خیرات یک‌ساله فارس در بهزیستی و سایر سازمان‌های غیر دولتی عدد قابل توجهی است،اظهار داشت: اگر به طور دقیق نیاز‌های خود را بدانیم، بیشتر می‌توانیم از مردم کمک بگیریم و در صورتی که فاصله ما با حد مطلوب مشخص شود، می‌توانیم کار را به سرانجام برسانیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه نباید نگران به نتیجه نرسیدن برخی از کار‌ها در حوزه اجتماعی بود، اضافه کرد: جامعه در حال رشد است و مرتب مسائل جدید پیدا می‌شود از این‌رو باید تلاش خود را برای کنترل مسائل اجتماعی متمرکز کنیم. مشخص کردن فاصله با سطح مورد نیاز و مطلوب تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه خدمت خوبی در عرصه خدمات بینایی‌سنجی در کل استان توسط بهزیستی انجام شده است، گفت: توسعه این نوع خدمات با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها آسان است و در خصوص سایر خدماتی که هزینه‌های ویژه و سنگین دارد باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا در این زمینه‌ها نیز کمک دهند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی خدمات بسیار خوبی ارائه می‌شود و جامعه متوجه آن نیست، افزود: طبق آمار، بسیاری از کسانی که از ایران مهاجرت کردند برای گرفتن خدمات بهداشتی و درمانی به ایران برمی‌گردند یعنی با همه هزینه‌های رفت و آمد باز هم در داخل ایران خدمات ارزان‌تر می‌شود تا در کشوری که ساکن شده‌اند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: نمی‌گوییم وضع اروپا از ما بدتر است، اما وضعیت ایران نسبت به آن چیزی که بیان می‌شود، بد نیست چراکه کشور‌های غربی ۵۰ سال پیش مدعی بودند که توسعه یافته هستند و به ما در حال توسعه می‌گفتند، اما اکنون باید مقایسه عالمانه کنیم ببینیم کجای کار هستیم.

بنابه گفته وی، توقعات بجا را باید انجام داد، اما بسیاری از توقعات امروز در جامعه ما نابجا ایجاد می‌شود و با این مقایسه علمی دقیق می‌توان آرامش را به جامعه القا کرد، از این رو این‌گونه نیست که وضعیت ما بد و بحرانی باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها حتی با درآمد چند برابری نسبت به ایران، نیازمند خدمات و رابطه با کشورمان هستند، یادآور شد: در حیطه خدماتی که توسط بهزیستی و دیگر نهاد‌های اجتماعی ارائه می‌شود باید قبل از ارائه خدمات بازشناسی صورت گیرد تا شاهد افزایش راندمان و کیفیت باشیم و با اطلاع‌رسانی دقیق حتی خَیّرین هم احساس خوبی پیدا کرده و باز هم در کار خیر قدم بر می‌دارند بنابراین فعالیت‌ها باید اطلاع‌رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تأثیر فضای مجازی در دوران کنونی، گفت: فضای مجازی با همه اینکه مهم و تاثیر گذار است، ولی هیچ‌گاه با تبلیغ و اطلاع‌رسانی رو در رو قابل مقایسه نیست.

این استاد دانشگاه بر استفاده از تریبون نماز جمعه تأکید و اظهار کرد: از تریبون نمازجمعه که چند هزار نفر مخاطب مستقیم در برابر خطیب قرار دارد غافل هستیم، اگر بنا باشد مجموعه ائمه جمعه در خدمت بخش خدماتی نظام قرار بگیرد باید اطلاعاتشان نسبت به مسائل بیش از این باشد.

وی در ادامه مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید در رسیدگی به وضعیت مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی تلاش‌های بیشتر انجام شود چراکه نیاز این افراد بیشتر از سایرین است.

امام جمعه شیراز، همچنین تلاش‌های شهرداری شیراز و بهزیستی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر سطح شهر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی برای جمع‌آوری معتادان خیابانی و کارتن خواب‌ها، اما هنوز در وضع مناسبی قرار نداریم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در پایان سخنان خود اظهار کرد: شیراز شهر گردشگری است و برای جذب گردشگران نیاز به نبودن این ناهنجاری‌ها در سطح شهر هستیم از این رو باید فضای مناسبی برای این معضل تدارک دید و این کار را هم با کمک شهرداری و نیروی انتظامی دنبال کنید تا این مشکل هم برطرف شود.

انتهای پیام/

زرین‌کلاه