بانوان کارگر در تدوین و اجرای سند فرهنگ کار نقش اساسی دارند
بانوان کارگر در تدوین و اجرای سند فرهنگ کار نقش اساسی دارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در نشست تخصصی توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز استان و مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد از تدوین سند فرهنگ کار و تعاون خبر داد. به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در نشست تخصصی توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز استان و مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد از تدوین سند فرهنگ کار و تعاون خبر داد.
به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس وحید خداپرست، طرح و پیگیری مسائل فرهنگی را در فضای گسترده جامعه کار و تولید، مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر تبیین اهمیت تولید گفت: در بحث فرهنگی، چالش های زیادی وجود دارد چنانچه در این حوزه باید اهمیت تولید برای جامعه کار و تلاش و حتی کارجویان، تبیین شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه اهمیت مسئله کار و تولید در برخی فضاهای فکری و تولیدی به خوبی تبیین نشده است، اذعان داشت: این موضوع که تا چه اندازه تولید برای اقتصاد و اقتدار کشور حائز اهمیت می باشد مورد توجه واقع نشده است.
خداپرست با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در طول سالهای اخیر مبنی بر اهمیت مسائل حوزه فرهنگ و اقتصاد، افزود: فرمایشات ایشان باید برای ما یک خط مستقیم برای تحقق اهداف تولیدی ترسیم کند چرا که اگر این بخش قابل اهمیت نبود به عنوان شعار سال و مورد تاکید رهبری قلمداد نمی شد.
رییس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، موضوع فرهنگ و اقتصاد را اولویت های فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به لزوم تحقق آن بر تغییر فضای فکری جوانان در حوزه کار و تولید تاکید کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: برخی جوانان با تفکرات اشتباه به دنبال مشاغل کاذب، سفته بازی و دلالی هستند و چنین شغل هایی را به مشاغل تولیدی ترجیح می دهند.
وی گفت: هر چند ممکن است حقوق و مزایای حوزه تولید نسبت به این مشاغل، کمتر باشد اما در عین حال مسئله تولید برای رونق اقتصاد و اقتدار کشور بسیار حائز اهمیت است.
خداپرست در ادامه تدوین سند فرهنگی کار و تعاون را یکی از مباحث مهم حوزه فرهنگی قلمداد کرد و افزود: سند فرهنگ کار و تعاون استان با همت بانوان و مردان جامعه علمی و کارگری در حال بازنگری و تدوین می باشد و امید است نسل جوان، کارجویان و فعالان حوزه فرهنگ و کار و تلاش نیز به تبیین تولید توجه کنند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه سایر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز متاثر از این حوزه است، اهمیت تبیین تولید را گوشزد کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم در مقوله فرهنگ کار موفق عمل کنیم قطعا در حوزه تولید نیز عملکرد مطلوبی خواهیم داشت و با ترسیم یک نقشه راه، سایر اهداف نیز بر همین اساس محقق خواهد شد.
خداپرست به موضوع سلامت و رفاه بانوان فعال جامعه کار و تلاش نیز گریز زد و از شکل گیری مذاکرات اولیه با مدیرعامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز در خصوص راه اندازی یک مکان ورزشی در این شهرک خبر داد.
وی همچنین بر ایجاد تشکل ها و انجمن های بانوان جامعه کار و تلاش در راستای پیگیری مطالبات و تسریع مشکلات آنها تاکید کرد و اذعان داشت: برخی قوانین و مقررات در قانون کار برای کمک به خانواده و بانوان فعال در عرصه کار پیش بینی شده که کارفرمایان نیز از آن اطلاع ندارند. خداپرست به برخی برنامه ها که در این حوزه در دست اقدام است اشاره کرد و یادآور شد که بانوان فعال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز باید در جهت اجرای مواد قانونی حمایت از زنان و خانواده در محیط های کاری پای کار باشند.

انتهای پیام/