اقدام برای اقامه نماز به اعتقاد قلبی و انگیزه نیاز دارد
اقدام برای اقامه نماز به اعتقاد قلبی و انگیزه نیاز دارد

استاندارفارس در شورای اقامه نماز فارس انگیزه و اعتقاد قلبی را دو رکن مهم و اساسی در برپایی نماز عنوان کرد. به گزارش پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اقامه نماز استان با اشاره بر اینکه کار برای اقامه نماز به انگیزه و اعتقاد قلبی نیاز دارد گفت: آنطور که شایسته است […]

استاندارفارس در شورای اقامه نماز فارس انگیزه و اعتقاد قلبی را دو رکن مهم و اساسی در برپایی نماز عنوان کرد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اقامه نماز استان با اشاره بر اینکه کار برای اقامه نماز به انگیزه و اعتقاد قلبی نیاز دارد گفت: آنطور که شایسته است شاهد نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا نیستیم؛ مادامی که پیگیری‌های جدی برای اجرای مصوبات شورای اقامه نماز وجود نداشته باشد شاهد وقوع آنچه که شایسته استان فرهنگی فارس است، نخواهیم بود.
 استاندار فارس به دغدغه متولیان کشوریِ اقامه نماز اشاره کرد و گفت: بنا داریم در سال جاری حداقل ۵ درصد از بودجه‌های استانی را برای برپایی نماز به عنوان رکن مهم دین مبین اسلام اختصاص دهیم؛ راه‌های قانونی و اختیارات متعددی وجود دارد تا زمینه های اقامه این واجب شرعی به نحو شایسته و در تراز حکومت اسلامی فراهم شود.
 وی به پیام مقام معظم رهبری به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز نیز اشاره کرد و افزود: مفاد این پیام باید به عنوان بایدها و نبایدها در اقامه نماز مد نظر مسئولین باشد.
 دکتر ایمانیه از مساجد، به عنوان مراکز شایسته جهت اداره جامعه یاد کرد و اظهار داشت: مساجد از دیرباز علاوه بر اقامه نماز محل اداره امور جامعه نیز بوده است؛ وظیفه ما به عنوان مجریان دولت است که در راستای تحقق اهداف نظام و حاکمیت گام برداریم.
 وی خواستار پیگیری‌های جدی برای تحقق مصوبات شورای اقامه نماز شد و افزود: بودجه‌های دولتی پاسخگوی همه مسائل و مشکلات موجود نخواهد بود لذا می‌بایست با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به ویژه خیرین برای تجهیز اماکن اقامه نماز خصوصا در مدارس دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی قدم برداشت.
 رئیس شورای اقامه نماز استان در انتها بر تسریع در تدوین نقشه نیازمندی‌های مساجد بین راهی تاکید کرد.
انتهای پیام/