دفاع مقدس قله برجسته ای از فیض و برکت است
دفاع مقدس قله برجسته ای از فیض و برکت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع‌مقدس استان فارس با بیان اهمیت دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را قله برجسته ای می‌داند که همه خیر و برکتها از آن نشات می‌گیرد و به همین خاطر تاکید زیادی بر حفظ و نشر آن دارند. به گزارش پگاه […]

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع‌مقدس استان فارس با بیان اهمیت دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را قله برجسته ای می‌داند که همه خیر و برکتها از آن نشات می‌گیرد و به همین خاطر تاکید زیادی بر حفظ و نشر آن دارند.

به گزارش پگاه خبر، سردار سعید کوشکی  در همایش که با عنوان «دوره توانمندسازی دبیران یادواره‌های شهدا در راستای برپایی کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال ۱۴۰۳» در موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد با بیان اهمیت دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را قله برجسته ای می‌داند که همه خیر و برکتها از آن نشات می‌گیرد و به همین خاطر تاکید زیادی بر حفظ و نشر آن دارند.
نمایش زندگی سلبریتی‌ها ضدیت فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی است
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس ابتدا با بیان اینکه دشمن در چند جبهه فرهنگی اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی در حال دشمنی با انقلاب اسلامی است اشاره کرد: در حوزه فرهنگی آنچه توسط سلبریتی‌های ما از سبک زندگی‌شان نمایش داده می‌شود ضدیت کامل با هویت فرهنگی ایران اسلامی ما دارد و جوان امروز نیز از همین ضدفرهنگ‌ها الگو می‌گیرد.
این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بنای دشمن بر دوقطبی‌سازی در جامعه است و دیدگاه آنها نیز بر این اساس است که اگر می‌خواهید انقلاب را دچار مشکل و چالش کنید، جامعه را از درون نابود کرده و نظم عمومی و روال عادی آن را جدا کرده و در آن گسل ایجاد کنید و دوگانگی‌سازی را ترویج کنید.
وی افزود: تفرقه‌اندازی، شبهه‌افکنی و ناامیدسازی حربه‌های اصلی دشمن برای نفوذ و غلبه بر جبهه انقلاب اسلامی است و دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی کلید واژه امید نیز در همین راستا است.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: شبکه‌هایی چون اینترنشنال بنایش بر تخریب و ناامیدی است و در پی نابودی امیدمسوولین به امکان موفقیت و سلب امید از جوانان نسبت به آینده و دستیابی به اهداف است و وقتی امید از دست برود ایمان به رسیدن به ارزش‌های اخلاقی نیز از بین می‌رود و وقتی ایمان از دست برود حوادث سال قبل تکرار می‌شود و عده‌ای به سرباز میدانی دشمن می‌شوند که یا غافلانه و جاهلانه و یا عامدانه در اردوگاه دشمن هستند.
سردار کوشکی با بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: این آیات سنت و وعده الهی هستند و هرگاه در یاری دین خدا احساس خستگی کردید این آیات را بخوانید.
وی گفت: ابتدا باید بدانید که همه، توفیق یاری دین خدا را ندارند همچنان که خدا فرموده است: «کَم مِّن فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ بسا گروه اندکى که به توفیق خدا بر گروه بسیارى پیروز شدند و خدا با صابران است.» که این آیه اشاره دارد که همیشه جمعیتی که میدان‌داری می‌کند تعداد کمی هستند و بقیه یا در برابر شما یا ساکت و تماشاگر هستند و از آنجا که دشمن در پی منفعل و ساکت کردن شما است در این جبهه باید بازیگری فعال باشید و بصیرت داشته باشید.
در هر حالت نصرت و پیروزی از آن جبهه حق است
سردار کوشکی با بیان آیه شریفه «یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» نیز افزود:  در این آیه اشاره شده که دشمنان  پیوسته با شما می‌جنگند تا شما را از دین خدا برگردانند اگر بتوانند؛ و این آیه خطاب به کسانی است که منکر دشمنی همیشگی دشمنان با حق می‌شوند.
کوشکی خاطرنشان کرد: آیه «وَ لا یَزالونَ یُقاِتلونَکُم حَتّى یَرُدّوکُم عَن دیِنکُم اِنِ استَطاعوا» نیز به همین مفهوم است و نشانگر این است که هدف اصلی دشمن چیزی جز نابودی باورهای دینی مردم و دور کردن آن‌ها از اسلام نیست.
وی در ادامه با تفسیر آیات «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ» و «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» گفت: بر همین اساس امام خمینی(ره) فرمود شما در جبهه دفاع مقدس در هر حالت غالب هستید حتی اگر کشته شوید نصر و پیروزی نهایی با شما است.
سردار کوشکی در ادامه به بیان ابزارهایی در این راه اشاره کرد و افزود:ایمان یکی از ابزارهای مقابله با دشمنان است و مردم ما ذاتا مومن هستند.

وی تاکید کرد: فریب بزرگ‌نمایی دشمن را نخورید زیرا شیطان در پی اغوا و بزرگ نشان دادن لشکر خود هست و اینکه در برخی شهرها چندین هزار نفر دور یادمان شهدا جمع می‌شوند که گواه این امر است.
این استاد دانشگاه افزود: ما در موزه دفاع مقدس ابزارهای انتقال پیام را داریم بروز میکنیم و از فناوری‌های جدید و واقعیت افزوده نیز بهره خواهیم برد.
سردار کوشکی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر دو بخش حفظ آثار و نشر آثار مبتنی است افزود: به فرموده رهبر انقلاب نباید بگذاریم حقایق دفاع مقدس و حماسه سازی رزمندگان ما فراموش شود و  قبل از فوت بازماندگان شهدا باید به حفظ آثار شفاهی و مکتوب بپردازیم.

وی خطاب به حاضرین در این جلسه گفت: همین که پی به درستی امری بردید آن کار را درست و تکلیف را به نحو احسنت انجام بدهید و زیاد دنبال نتیجه نباشید بلکه مامور به تکلیف باشید و با همگرایی، هماهنگی و هم افزایی کار را پیش ببرید.

انتهای پیام/

زرین کلاه