هم افزایی بانک های شهرستان استهبان برای توسعه مسکن روستایی
هم افزایی بانک های شهرستان استهبان برای توسعه مسکن روستایی

نشست شورای بانکهای شهرستان استهبان در راستای پیشبرد و اهداف برنامه های بازسازی و مسکن روستایی دراین شهرستان تشکیل شد ، شورای بانک ها در خصوص رفع موانع پیش رو و حل مشکلات مسکن روستایی راهکارهایی ارائه کرد. به گزارش پگاه خبر به نقل روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، این جلسه به همت […]

نشست شورای بانکهای شهرستان استهبان در راستای پیشبرد و اهداف برنامه های بازسازی و مسکن روستایی دراین شهرستان تشکیل شد ، شورای بانک ها در خصوص رفع موانع پیش رو و حل مشکلات مسکن روستایی راهکارهایی ارائه کرد.
به گزارش پگاه خبر به نقل روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، این جلسه به همت فرماندار و معاون عمرانی و مدیران شعب بانکهای عامل سپه، کشاورزی ایج، صادرات، ملت، ملی، مسکن، رفاه) ترتیب یافت .
فرماندار شهرستان استهبان در این نشست با یاد آوری نقش بانک ها در توسعه و محرومیت زدایی در مناطق روستایی اظهار داشت : نقش کلیدی بانک ها درتسهیل گری و اعطای تسهیلات مسکن روستایی بسیار موثر و برجسته است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان استهبان در این نشست تعداد وام تخصیصی طرح ویژه مسکن روستایی را ۳۲۷ فقره اعلام کرد و افزود: وام حوادث سیل مرداد ۱۴۰۱؛ وام احداتی و تعمیری ۵۴ فقره سهمیه اختصاصی شهرستان استهبان بوده که تاکنون حدود ۷۵ درصد جذب و انعقاد قرارداد صورت گرفته است.
کرامت ابراهیمی اضافه کرد : طرح نهضت ملی مسکن، بهترین محل برای اعطای تسهیلات بانکی‌ است که هم به وظیفه اصلی آنها یعنی توسعه و پیشرفت کشور کمک می‌کند و هم می‌تواند بار تورم را از دوش مردم کم کند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان استهبان در ادامه گفت : بانک‌ها در توسعه روستایی نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه پذیرفته‌اند و بانک‌محور بودن اقتصاد نیز امری غیرقابل انکار است؛ رجوع اکثر بنگاه‌ها و تولیدی‌ها به بانک برای تامین سرمایه‌های در گردش خود و حتی رجوع دولت به بانک، برای استقراض بخشی از هزینه‌های‌ خود در سال‌های اخیر و با توجه به نرخ‌های بالای تورم ، به طور قابل ملاحظه‌ای مشهود است و خود شاهدی بر این مدعا‌ست. در این میان، این بانک‌ها هستند که باید بتوانند از خیل انبوهی از تقاضاهایی که برای دریافت تسهیلات می‌شود، به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که علاوه بر کاهش ریسک در برقراری تعامل با تسهیلات‌گیرندگان، به نقش اصلی خود در توسعه و پیشرفت کشور نیز عمل کنند؛ نقشی که باید با تصمیمات سختی همراه باشد، زیرا از یک سو همه بنگاه‌ها چشمداشتی به منابع و اعتبارات بانکی دارند و از سوی دیگر، منابع بانکی محدود است. علاوه بر این، بانک‌ها نقش موثری در کنترل تورم خواهند داشت؛ زیرا اثر مستقیمی بر جریان نقدینگی داشته و توانایی هدایت اعتبار دارند. از این روست که نقش بانک‌ها در اقتصاد مسکن پررنگ است.
انتهای پیام/