ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز
ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز

  آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دهمین مرحله جهش عمرانی شهرداری کلانشهر شیراز با ساماندهی ۱۸کیلومتر از کمربندی شیراز اغاز شد. به گزارش پگاه خبر،  شهردار شیراز در این آیین افتتاح و کلنگ زنی گفت: از سال گذشته جهش های عمرانی آغاز شده و درحال حاضر در دهمین گام این جهش هستیم که ۲۶پروژه افتتاح […]

 


آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دهمین مرحله جهش عمرانی شهرداری کلانشهر شیراز با ساماندهی ۱۸کیلومتر از کمربندی شیراز اغاز شد.
به گزارش پگاه خبر،  شهردار شیراز در این آیین افتتاح و کلنگ زنی گفت: از سال گذشته جهش های عمرانی آغاز شده و درحال حاضر در دهمین گام این جهش هستیم که ۲۶پروژه افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
محمد حسن اسدی، با بیان اینکه تعریف جهش عمرانی از سوی شورای ششم شیراز، شروع شد بیان داشت: ساماندهی کمربندی از وظایف شهرداری نبوده است و با توجه به دغدغه مدیران شهری، نظر استاندار فارس و شورای شهر ساماندهی ۱۸ کیلومتری را متقبل شد.
وی  در ادامه وضعیت نامطلوب کمربندی جنوبی در بخش آسفالت، رفوژ، عدم گاردریل، ورودی و خروجی را از جمله عواملی ذکر کرد که مدیریت شهری جهت مرتفع شدن آن ورود کند.
شهردار شیراز با اشاره به وظایف وزارت راه و شهرسازی افزود: اجرای دو تقاطع در کمربندی و ساماندهی ۴۲ کیلومتری کمربندی برعهده راه و شهرسازی می باشد.
وی ادامه داد: هفته گذشته آگهی مناقصه آن برگزار شد، اما داوطلبی نداشت ولی ما همچنان مطالبه گریم تا این امر انجام پذیرد.
مقام عالی شهرداری به افزایش بودجه شهرداری در این دوره شورا، اشاره کرد و افزود: از زمان تاسیس شهرداری تاکنون ۱۱۰سال می گذرد و حجم زیاد پروژه ها به لحاظ اعتبار و بودجه را در همین دوره مشاهده می کنید.
اسدی با اشاره به بازدیدهای شبانه طرح های عمرانی گفت: شیفت شب اجرای پروژه‌های عمرانی نیز راه اندازی شده هرچند برای کارفرما  هزینه بردار است اما اجرایی شده است.
شهردار شیراز عنوان کرد: طی روز‌های آینده با اجرای  پروژه تعریض پل سلمان فارسی و لوله گذاری در دروازه قران، ترافیک شدیدتر خواهد شد که از این بابت از مردم شیراز عذر خواهی میکنیم.

رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز و فارس در محاسبات وزارت فارس وجود ندارد، گفت:‌ وزیر راه و شهرسازی برای سفر به فارس برنامه ریزی کرده است که امیدواریم در این سفر مسئولیت خود در قبال مردم شیراز را اعلام کند.
مهدی طاهری ادامه داد: ۱۸ کیلومتر ساماندهی و بهسازی را شهرداری با اینکه جز وظایفش نبوده پذیرفته است و بعید می‌دانم وزارت راه به وظایف و تعهد خود در قبال بقیه راه عمل کند و کار به دوش شهرداری خواهد افتاد و باید از جیب مردم هزینه شود.
مقام عالی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه من به نیابت مردم و انجام گرفتن کار انان در شورا هستم ابراز کرد: با تعارفات کار مردم حل نمیشود و امیدواریم این پروژه های بزرگ برای مردم شیراز پر از خیرو برکت باشد.
وی به شهردار شیراز پیشنهاد داد که همزمان با بهسازی پروژه کمربندی به اصلاح فضای سبز کمربندی نیز بپردازند.

در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  با اشاره به عوامل اصلی پرخطر بودن کمربندی گفت: تجاوز از سرعت، عدم توانایی کنترل خودرو بدلیل سرعت بالا عوامل مهم این خطرات هستند.
هادی شهدوست شیرازی ادامه داد: مدیریت و اصلاح دسترسی‌های کمربندی، اجرای تابلوهای راهنمای مسیر و علائم راهنمایی و رانندگی، اجرای خط کشی محوری و حفاظ‌های طولی، اجرای ضربه گیر و در نهایت نصب و راه‌اندازی ۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی و ۱۵ سامانه نظارت تصویری با هدف نظم و زیبایی کمربندی جنوبی بر عهده این معاونت و شهرداری شیراز قرار گرفته است.
وی افزود: ساخت چهار تقاطع غیرهمسطح به همراه تمامی علائم ترافیکی افقی و عمودی، ساخت ۱۱۰۰متر مربع انواع تابلوهای راهنمای مسیر، ۱۲ عدد دوربین نظارت تصویری در راستای مدیریت ترافیک، ۵۶ عدد چراغ چشمک‌زن در راستای حذف نقاط حادثه خیز، احداث ۸ دستگاه پل هوایی عابر پیاده و همکاری در حذف دسترسی های غیر مجاز توسط شهرداری شیراز انجام شده است.
وی مجموع اعتبارات لازم برای این اقدامات را ۱۰۰میلیارد تومان عنوان کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به خرید ۵۰۰دستگاه اتوبوس،۷۵دستگاه میدل باس،۴۵ون در حمل و نقل اشاره کرد.
۳پروژه هوشمندسازی الاینده برای خودروهایی که معاینه فنی ندارند و اجرای طرح ازمایشی زوج و فرد  در محدوده ترافیکی شهر از دیگر اقدامات دیگری بود که شهدوست به ان اشاره داشت.

به گزارش پگاه خبر،  از کلنگ زنی‌های شاخص در این آیین می‌توان به آغاز عملیات اجرایی بهسازی بزرگراه امام خمینی (ره) با اعتبار هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، افتتاح فاز ۲ مجتمع گردشگری کوهستان (دراک) با اعتبار هزار میلیارد ریال، کلنگ زنی لوله گذاری ۱۰ متری اول و دوم محله شیخ علی چوپان، تهیه و حمل و اجرای قیرپاشی و آسفالت با اعتبار ۷۱.۸۲ میلیارد ریال در منطقه ۲ شهرداری شیراز، کلنگ زنی مسیل شهرک‌های جوادیه و پردیس با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در منطقه ۶، کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری پل شهید یغمور، ابتدای میدان قهرمانان و شهرک اتوبوسرانی، پیاده رو سازی شهرک مدرس و بولوار امیرکبیر، احداث جداول سطح منطقه ۹، تکمیل بوستان ساحلی چنارراهدار و پروژه‌های محرومیت زدایی شامل (پیاده رو سازی، احداث جداول جنوب شهرک مهدی آباد، پرتو و رضوان) با اعتبار ۵۴۰.۲۱ میلیارد ریال در سطح منطقه ۹ اشاره کرد.

انتهای پیام/
زرین کلاه