زنگ مانا در فارس نواخته شد
زنگ مانا در فارس نواخته شد

همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی و با حضور معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس زنگ افتتاحیه برنامه مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) نواخته شد و دو مرکز توانمندسازی و صیانت زنان و مردان بهبود یافته نیز در شیراز افتتاح گردید. به گزارش پگاه خبر، برنامه های دومین روز از هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی […]

همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی و با حضور معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس زنگ افتتاحیه برنامه مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) نواخته شد و دو مرکز توانمندسازی و صیانت زنان و مردان بهبود یافته نیز در شیراز افتتاح گردید.

به گزارش پگاه خبر، برنامه های دومین روز از هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی فارس با افتتاح برپایی نمایشگاه از توانمندی های جامعه هدف بهزیستی در محل اداره بهزیستی شیراز آغاز گردید ,و در ادامه زنگ افتتاح برنامه مانا با حضور معاون توسعه امور پیشگیری فارس و جمعی از مسئولین استانی و حضور مجازی شهرستان های استان فارس بصورت اسکای روم در کانون فرهنگی موعود محله مهدی آباد شیراز به صدا در آمد.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس گفت:  برای اجرای افتتاحیه این برنامه به محله مهدی آباد آمدیم تا بصورت عملی در یکی از پایگاه های اجرای این برنامه در منطقه محروم و در جمع اعضای این کانون و نوجوانان که جز اصلی اجرای این برنامه هستند حضور پیدا کنیم چرا که اصلی ترین هدف ما از طرح مانا ارتقای توانمندی های نوجوانان و زنان در زمینه همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان و زنان در موسسات و مراکز غیر دولتی است.

اثنی عشری اظهار داشت: نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال هدف این طرح هستند و در سال گذشته طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در ۲۹ شهرستان شامل ۳۲ روستا,۴۲ محله و ۱۱ شهر اجرا گردیده است.

وی ادامه داد: ۴۳ موسسه غیردولتی شامل ۱۰ گروه همیار و ۳۵ مرکز مثبت زندگی و ۱ موسسه پیشگیری مجری اجرای این طرح بوده اند و ۸۲ گروه نوجوان شامل ۱۰۶۵نوجوان دختر و ۷۵۵ نوجوان پسر مورد آموزش قرار گرفتند.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های پیشگیرانه ابراز داشت: نوجوانان در محلات ضمن شرکت در کلاس های مهارت زندگی و پس از دریافت آموزش های لازم ,مشکلات و مسائل محله را در قالب پروژه ها تدوین می کنند و با حمایت یابی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در راستای مرتفع نمودن چالش های محله خود مطالبه گری و تلاش می کنند.

اثنی عشری همچنین از افتتاحیه مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان نیز خبر داد و گفت: این مراکز با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و خیرین یاریگران زندگی در دومین روز از هفته بهزیستی افتتاح گردیده و مرکز مردان دارای ( ظرفیت ۳۰ نفر)و زنان دارای (ظرفیت ۵۰ نفر) است.

وی تصریح کرد: مرکز توانمند سازی و صیانت از بهبودیافتگان به منظور ارائه خدمات توانمند سازی، اشتغال و حرفه آموزی، آموزش مهارتهای زندگی و هم چنین ایجاد سرپناهی برای بهبودیافتگان جهت بازگشت و اتصال به خانواده و جامعه ایجاد گردیده است.

انتهای پیام/