۱۳ طرح صنعتی بزرگ فارس در انتظار افتتاح
۱۳ طرح صنعتی بزرگ فارس در انتظار افتتاح

  رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: ۱۳ طرح در حوزه صنایع معدنی با اعتبار ۲۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۶۹۲ نفر آماده بهره‌برداری است. به گزارش پگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز،  حمیدرضا ایزدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فارس مستعد ایجاد صنایع مادر […]

 

رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: ۱۳ طرح در حوزه صنایع معدنی با اعتبار ۲۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۶۹۲ نفر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز،  حمیدرضا ایزدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فارس مستعد ایجاد صنایع مادر است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ طرح در حوزه صنایع معدنی با اعتبار ۲۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۶۹۲ نفر آماده بهره‌برداری است که مراسم افتتاح این طرح‌ها در سفر مقامات ارشد کشوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و ۸۲۰ جواز تأسیس واحد‌های صنعتی صادر شد و باتوجه به اینکه پیش بینی ما ۱۲۰۰ جواز بود، اما این میزان بیش از پیش بینی مد نظر محقق شد.

به گفته ایزدی در سال ۱۴۰۱، ۵۳ جلسه کمیته تخصصی و ۶۰ جلسه کارگروه تسهیل برگزار شد و مشکلات حدود هزار و ۱۰۰ بنگاه و واحد اقتصادی بررسی شد. همچنین این کارگروه  سال گذشته حدود هزار و ۱۸۴ مصوبه داشت و بیش از ۹۰ درصد مصوبات پیگیری و عملی شده است.

رئیس سازمان صمت استان فارس به برگزاری نمایشگاه تولید ایرانی و دانش‌بنیان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع و آشنایی این دو حوزه با قابلیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر بود. این نمایشگاه از ۳۰ خرداد ماه تا ۳تیرماه ۱۴۰۱ با ۱۰ هزار مترمربع با حضور ۱۶۲ شرکت دانش بنیان در محل نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شد و حدود ۱۹۰ تفاهمنامه بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی منعقد شد.

ایزدی با بیان اینکه فارس در حوزه پروانه بهره برداری در رتبه پنجم و در حوزه اشتغال صنعتی در رتبه نهم قرار دارد، گفت: مجموع پروانه بهره برداری صنعتی در استان فارس ۴ هزار و ۲۹۴ پروانه است و فارس در این حوزه در کشور در رتبه پنجم قرار دارد. تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۰۸ نفر در این واحد‌های صنعتی مشغول به کار هستند و استان فارس در این حوزه در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

وی ادامه‌ داد: تعداد جواز تأسیس چهار هزار و ۳۰۳ جواز با پیشرفت فیزیکی مختلف است، همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری معدنی ۷۰۵ مورد است که بدنبال آن اشتغالزایی ۹ هزار و ۴۵۰ نفر تنها به شکل مستقیم در این معادن فراهم شده است.

رئیس سازمان صمت استان فارس افزود: تعداد جواز تأسیس چهار هزار و ۳۰۳ جواز با پیشرفت فیزیکی مختلف است، همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری معدنی ۷۰۵ مورد است که به دنبال آن اشتغالزایی ۹ هزار و ۴۵۰ نفر تنها به شکل مستقیم در این معادن فراهم شده است.

ایزدی در رابطه با ایجاد صنایع آب بر در استان گفت: ما به سمت صنعتی شدن در حرکت هستیم، زیرساخت ها باید حتما پا به پای توسعه صنعتی جلو بیاید، چرا صنعت نباید سه ماه از سال آب و گاز داشته باشد؟ مگر چقدر صنعت کم‌آب‌بر داریم؟ نمی‌شود که صنایع را بخاطر آب بر بودن در استان نیاورد، صنایع معدنی آب بر است. یکی از موارد بسیار مهم در  تکمیل زنجیره ارزش، وجود مواد اولیه است و این موضوع آب بر است، فقط یکی از صنایع ما ۱۵ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

وی در خصوص نظارت بر بازار گفت: مواد غذایی از ابتدای تولید تا توزیع و نظارت زیر مجموعه جهاد کشاورزی قرار گرفته است اما در سایر نظارت ها بر عهده صمت است، یکی از گروه کالاهایی که بیشترین نظارت را داریم لوازم یدکی و لوازم خانگی است.

ایزدی با بیان اینکه در این دو گروه تخلف زیاد است ولی برخورد هم زیاد است، گفت: در این گروه های کالایی با مواردی چون تقلبی بودن کالا و ارائه کالا بدون در نظر گرفتن قیمت‌های مصوب روبه رو هستیم، می‌توان گفت در بازار لوازم یدکی و همچنین لوازم خانگی شاهد بیشترین تخلفات هستیم، به دلیل افزایش تخلفات در این بخش، نظارت بر این بازار برای جلوگیری از تقلب، احتکار و گران‌فروشی تشدید شده است.

به گفته رییس سازمان صمت استان فارس، سال گذشته با ۴۵۰ مورد تخلف لوازم یدکی روبرو بودیم.

ایزدی در خصوص تخلفات املاک  خوشبختانه اتحادیه املاک پای کار است و در برخورد با صنوفی که پروانه کسب نداشتند، در حوزه املاک ۷۵۶ پرونده سال گذشته‌ و امسال ۱۵۶ پرونده تخلف به تعزیرات معرفی شد.

وی در رابطه با بازرسی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۴۲ هزار و ۱۱۹ بازرسی در استان فارس انجام و ۱۳هزار و ۵۵۷ پرونده تخلف به مبلغ سه هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال به اداره کل تعزیرات ارسال شد.

انتهای پیام/