وجود ۱۱۰۰کودک کار در فارس/افزایش ۴٠ درصدی مستمری معلولان
وجود ۱۱۰۰کودک کار در فارس/افزایش ۴٠ درصدی مستمری معلولان

  مدیرکل بهزیستی فارس گفت: طبق امار به ثبت رسیده در مراکز بهزیستی تا کتون ۱۱۰۰کودک کار شناسایی شده است که ۸۰نفر از این کودکان اتباع می باشند و همچنین وی از افزایش ۴۰درصدی مستمری معلولان خبر داد. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدرضا هوشیار در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اعلام شعار […]

 

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: طبق امار به ثبت رسیده در مراکز بهزیستی تا کتون ۱۱۰۰کودک کار شناسایی شده است که ۸۰نفر از این کودکان اتباع می باشند و همچنین وی از افزایش ۴۰درصدی مستمری معلولان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدرضا هوشیار در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اعلام شعار ” برای مردم برای به زیستن” ابراز داشت: کودکان کار و خیابان، توسط مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی جمع آوری و به مرکز شبانه روزی تحویل داده می‌شوند، این کودکان بین ٢١ روز تا یکسال در این مرکز نگهداری می‌شوند و در صورت عدم ارجاع به خانواده، بر اساس سن کودک به یکی از مراکز روزانه فرستاده می‌شوند.
وی ادامه داد: ۴ مرکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابانی در فارس فعالیت میکنند که دو مرکز در شیراز و دو مرکز دیگر در شهرستان‌های مرودشت و لار هستند.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه همه معلولان واجد شرایط در فارس مستمری دریافت می‌کنند، اظهارداشت: درسالهای گذشته یکهزارو ۳۰۰نفر مستمری میگرفتند که در سال گذشته بیش از ۱۹هزار نفر مشمول گرفتن مستمری شدند و حداقل این مستمری۶۵۵هزار تومان وبرای پنج نفر، ۲میلیون و ۵۹۲هزارتومان دریافت میکنند.
کودک ازاری در صدر تماسهای اورژانس اجتماعی
هوشیار ضمن اشاره به تماسهای اورژانس اجتماعی بهزیستی بیان داشت:سال گذشته ۲۰ هزار و ٨١٩ مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشته ایم که  ۱۶ هزار و ٣٧۵ مورد تماس آن مرتبط بوده و کودک آزاری، اقدام به خودکشی، همسر آزاری و فرار از منزل بیشترین امار تماس بوده است.
وی افزود: حدود ۵۶۰فرزند نوزاد تا ۱۸ساله در  ۳۵خانه اشیان مهر در فارس نگهداری می شوند.
۵۵٠ خانواده در صف فرزندخواندگی قرار دارند
مدیرکل بهزیستی فارس عنوان داشت: اکثر خانواده‌ها تمایل به پذیرش فرزند نوزاد دارند ودر سال گذشته ۱۲۲ کودک واگذار شدند و از ابتدای امسال تاکنون هم ۵۰ فرزند واگذار یا باز پیوند شده‌اند.
هوشیار ادامه داد:خانواده‌هایی که تمایل به پذیرش کودکان با نیازهای ویژه دارند و بیمارهستند، میتوانند کمتر از یکماه بدون تشریفات اداری را طی کنند و واگذاری به انها انجام‌می شود.
وی به تشریح برنامه های هفته بهزیستی پرداخت و  زیارت حرم شاهچراغ(ع) و عطرافشانی قبور مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم‌مطهر، راه‌اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی در غرب شیراز، بازگشایی مجموعه ورزشی شادزیست پس از ۴ سال، افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی بیضا را از اتفاقات این هفته دانست.
مدیرکل بهزیستی فارس عنوان داشت: انعقاد تفاهم نامه با گروههای جهادی برای بحث دندانپزشکی جامعه هدف، افتتاح اتحادیه صنف روانشناسی و موسسه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل، اجرای طرح “مانا”، افتتاح نمایشگاه توانمندی جامعه هدف در شیراز و شهرستان‌ها نیز از ادامه این برنامه ها معرفی کرد.
عقد تفاهم نامه چهار جانبه بین شورای شهر شیراز، صدا و سیما، شهرداری شیراز و بهزیستی فارس در خصوص زبان اشاره برای ناشنوایان، نیز در این هفته اتفاق خواهد افتاد.
انتهای پیام/
زرین‌کلاه