حاصل اصلی بیانه گام دوم انقلاب؛ اعتماد به جوانان و امید
حاصل اصلی بیانه گام دوم انقلاب؛ اعتماد به جوانان و امید

استاندار فارس گفت: از دست ندادن فرصت جوان کشور، صیانت از جمعیت، اعتماد به جوانان و ایجاد امید، عمده هدف بیانه گام دوم انقلاب اسلامی است. به گزارش پگاه خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در همایش “بازگشت به خود” که صبح امروز در […]

استاندار فارس گفت: از دست ندادن فرصت جوان کشور، صیانت از جمعیت، اعتماد به جوانان و ایجاد امید، عمده هدف بیانه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در همایش “بازگشت به خود” که صبح امروز در تالار احسان شیراز و با حضور تعدادی از جوانان و نوجوانان گام دوم انقلاب برگزار شد، گفت: وقتی جوانان و نوجوانان را می‌بینم از انگیزه، نشاط، تلاش، همت و آمادگی ایشان برای توسعه آبادانی کشور، انگیزه، انرژی و توان می‌گیرم.

استاندار فارس، شناسایی اهداف دشمنان و خنثی کردن آنان را یکی از تدابیر عقلانی دانست و گفت: در مواجهه با برنامه‌ریزی و وقت‌گذاری دشمنان، نیازمند برنامه‌ریزی، تدبیر و هدف‌گیری مناسب و صحیح هستیم.

وی مطالعه و مشورت را دو امر مهم در هدف‌گیری‌ها عنوان کرد و گفت: در زندگی، باید هدف‌گیری منطقی و عقلانی داشته باشیم. مشخص کردن هدف از روی احساس، ممکن است در مدت کوتاهی، مغایر با انگیزه شود که نتیجه‌ی آن از دست دادن سال‌های ارزشمندی از عمر فرد است.

دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه، با هدف‌گیری صحیح، نیمی از مسیر را طی می‌کنیم، تصریح کرد: باید راه‌های رسیدن به هدف مشخص شود. تحقق این مُهِم نیز با برنامه‌ریزی صحیح و مدون میسر است؛هدف را شفاف، دست یافتنی و برنامه‌های رسیدن به آن را بنویسید.

وی با اشاره بر اینکه برخی اوقات به تنهایی نمی‌توانیم طی طریق کنیم، اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما، به جلودار بودن اشاره شده است. با همراهی فردِ راهنما و گروهی همفکر و هم اندیشه، طی مسیر کنید، هر چند وقت یکبار برنامه خود را بررسی و میزان دستیابی به آن را پایش کنید؛ در جهت رفع نواقص آن اهتمام داشته باشید تا در نهایت به هدف و سرمنزل مقصود برسید.

نماینده عالی دولت در فارس، بر ضرورت توجه جوانان و نوجوانان، به بیانیه گام دوم انقلاب در ترسیم هدف‌گیری‌ها تاکید کرد و افزود: گستره اطلاعات خود را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وسیع کنید؛ این مُهِم کمک می‌کند هدف‌گیری مناسبی در زندگی فردی، اجتماعی و ملی داشته و در تصمیم گیری های ملی و استانی نقش موثر داشته باشید؛ سهم خود را برای توسعه و پیشرفت استان و کشور ایفا کنید.

وی خطاب به نوجوانان حاضر در برنامه گفت: اعتماد به نفس داشته باشید؛ تک تک شما می‌توانید ایران را متحول کنید. به تاریخ و گذشته کشور نگاه کنید، ایران قرن‌ها جلودار حرکت علمی جهان بوده است که بعد از ظهور اسلام اتفاق افتاده و از آن بعنوان سال‌های شکوفایی علمی کشور یاد می شود که از دل آن، رازی‌ها، ابوریحان‌ها و ملاصدراه‌ها بیرون آمده است.

استاندار فارس اعتماد به جوان‌ها و امید را حاصل اصلی بیانیه گام دوم دانست و گفت: از دست ندادن فرصت جوان کشور، صیانت از جمعیت، اعتماد به جوانان و ایجاد امید، عمده اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: کمبودهای مختصر و حداقلی را، جلوه می‌دهیم و آن را بزرگ می‌کنیم اما از داشته‌ها غافل می‌شویم، در صورتی که نقاط افتخارآمیز بسیار است اگر بر نعمت‌ها قدردان باشیم قطعاً خداوند به ما و اقدامات ما برکت می‌دهد. اگر کشور، خانواده و عزیزان خود را دوست دارید به ایجاد روحیه امید، آن هم امید واقعی در خود و هم‌نوعان خود کمک کنید.

دکتر ایمانیه با اشاره بر اینکه الگوهای بی‌نظیر و گرانقدری در استان وجود دارد، اظهار داشت: تلاش کنید، برجستگان استان در همه حوزه‌ها در قالب نوشته‌های مختصر اما مفید، به جوانان معرفی شوند.

وی، رمز موفقیت در زندگی شخصی و ملی را اعتماد به نفس دانست و افزود: پر امید و پرنشاط به حرکت ادامه دهید؛ آینده سازان این کشور و این جامعه شما هستید.

انتهای پیام/

ابراهیم عباسی