منفی شدن بیمه شده به مستمری بگیر یک خطر است
منفی شدن بیمه شده به مستمری بگیر یک خطر است

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی فارس گفت: موضوعی که سازمان را نگران میکند هزینه های اداره کل است که بیش از درامدهایش است و این منفی شدن یک تهدید است. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، جلیل مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: […]

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی فارس گفت: موضوعی که سازمان را نگران میکند هزینه های اداره کل است که بیش از درامدهایش است و این منفی شدن یک تهدید است.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، جلیل مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: از نظر تعداد جمعیت بازنشستگان در رتبه شش کشور قرار داریم که از این تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران با احتساب افراد تبعه ۴۲۸هزارو ۷۸۶نفر بیمه میباشند.
وی ادامه داد: در مورد جمع بیمه شدگان و مستمری شدگان، ۲میلیون ۴۲۸۹۱۲نفر بیمه شده و مستمری بگیر داریم و با احتساب جمعیت ۵۰ درصد جمعیت استان رادر بحث بیمه پوشش میدهیم.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس به طرح بیمه خانواده ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان و زنان خانه دار که شاغل نیستند و کارفرمایی ندارند میتوانند از طریق سایت غیرحضوری با نرخ بیمه ۱۲تا ۱۶درصد از این طرح استفاده کنند.
مرادی ابراز داشت:در بحث افزایش حقوق مستمری بگیران، بازنشستگان حداقل بگیر ۲۷درصد و سایر سطوح ۲۵درصد بعلاوه ۲۵۰هزارتومان افزایش داشتند که به تبع این افزایش همه هزینه های جانبی اولاد، عائله مندی و مسکن هم افزایش داشته است.
این‌مقام مسئول افزود: از هر ۳نفر بیمه شده ضریب پشتیبانی ۳/۹دهم شده است که درحال حاضر ۱هزارو ۷۰۰میلیاردتومان پرداخت داریم و این درحالیست که دریافتی ما بسیار پایین است و درواقع منفی هستیم.
مرادی به تعداد کارگاههای فعال نیز اشاره کردو گفت: تعداد کارگاههای فعال در استان ۱۴۱هزارو ۱۶۳کارگاه بیمه شده می باشد.
وی ادامه داد: بخشودگی جرائم کارفرمایان مشمول قانون، تا پایان مردادماه ادامه دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه، بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کنند، تصریح کرد:  بیمه شدگان می‌تواند با تلفن همراه خود کد #۱۴۲۰*۴* را شماره‌گیری و وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کند.
انتهای پیام/
زرین کلاه