اهمیت تقویت همکاری های مشترک مراکز دانشگاهی حوزه سلامت استان در ارتقای سلامت عمومی
اهمیت تقویت همکاری های مشترک مراکز دانشگاهی حوزه سلامت استان در ارتقای سلامت عمومی

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فسا، تقویت همکاری های مشترک مراکز دانشگاهی حوزه سلامت استان در حیطه های مختلف را گامی کارامد در مسیر توسعه سلامت عمومی مردم فارس برشمرد. به گزارش پگاه خبر، دکتر «سید وحید حسینی» که از ابتدای […]

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فسا، تقویت همکاری های مشترک مراکز دانشگاهی حوزه سلامت استان در حیطه های مختلف را گامی کارامد در مسیر توسعه سلامت عمومی مردم فارس برشمرد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر «سید وحید حسینی» که از ابتدای صبح امروز، بیستم تیر ۱۴۰۲ به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه به شهرستان فسا سفر کرده است، پس از حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامنزلت انقلاب اسلامی ایران، با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فسا دیدار و گفت و گو کرد.

او با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات مشترک مراکز دانشگاهی در مسیر توسعه و پیشرفت، تحقق این امر را به ویژه در مراکز دانشگاهی حوزه سلامت استان، یک ضرورت تاثیرگذار خواند و به بیان توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه های مختلف و زمینه های همکاری مشترک دو مجموعه پرداخت.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، در این نشست یکی از محورهای مهم فعالیت حوزه سلامت را در حیطه پژوهش برشمرد که دارای نقشی اساسی در بسیاری عرصه ها بوده و هرگونه سرمایه گذاری در این مسیر، به ارتقای سلامت مردم می انجامد.

دکتر سید وحید حسینی ایجاد تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت های تحقیقات و فناوری دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فسا، با هدف ارتقای حوزه پژوهش و دستیابی به راهکارهای توسعه محور در این حوزه را از جمله اقدامات اثربخش در این زمینه عنوان کرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع بهداشت و اهمیت توجه به توسعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت استان اشاره کرد و افزود: در این راستا برگزاری نشست های مشترک در راستای همکاری بیش از پیش حوزه های بهداشت دو دانشگاه، با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان تحت پوشش فسا در زمینه انجام غربالگری ها را می توان گامی رو به جلو در این عرصه برشمرد.

اهمیت همراهی و همدلی مسوولان شهرستانی در تحقق حداکثری اهداف سلامت محور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تحقق حداکثری اهداف سلامت محور در هر شهرستان و منطقه را نیازمند همراهی و همدلی بیش از پیش دانست و بر ضرورت آگاهی مسوولان شهرستانی نسبت به چالش های شهرستان در حوزه سلامت تاکید کرد.

دکتر حسینی موضوع شیوع بیماری سالک در مناطق مختلف فارس به عنوان یک بیماری بومی در استان را از جمله چالش های حوزه سلامت عنوان کرد که مهار و مدیریت بهینه در این حیطه، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها و سازمان های مرتبط در سطح استان است و رکن اصلی مبارزه با بیماری سالک نیز بهسازی محیط است

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عرصه های گسترده مسوولیت دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه های بهداشت و درمان از سویی و آموزش، پژوهش و فرهنگ از سویی دیگر، ایجاد تعامل و توازن در این زمینه را از جمله رسالت های مجموعه برشمرد که نیازمند برنامه ریزی مناسب است و با اقدامات نتیجه بخش در تمامی محورها می توان به هدف کلی ارتقای سلامت در جامعه دست یافت.

نقش مرکز MCMC شیراز در مدیریت کارآمد خدمات درمانی

معرفی توانمندی ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه درمان، دیگر محور صحبت های رئیس دانشگاه در این نشست هم اندیشی بود و اظهار کرد: از جمله اقدامات کارآمد در این حیطه، راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده که به صورت الگویی موفق در امر درمان در کشور در آمده و با راه اندازی سامانه های مختلف، بسیاری از مسائل مربوط به بیماران مانند ارائه خدمات به مادران باردار و نوزادان و مادران نیازمند مراقبت های ویژه و تروما در این مرکز مدیریت می شود.

دکتر حسینی با تبیین نقش مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه در تعیین تکلیف سریع بیماران، بر اهمیت توسعه خدمات و توانمندی های این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکید کرد.

تفاهمنامه همکاری مشترک دو مرکز دانشگاهی برای ارائه خدمات بهینه به بیماران و دسترسی آسان تر به خدمات تخصصی و فوق تخصصی و حضور متخصصان در شهرستان های همجوار، در راستای جلوگیری از اعزام بیماران از دیگر تاکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به موضوع جوانی جمعیت به عنوان یکی از محورهای مهم فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه های مختلف اشاره کرد که با برگزاری نشست های قرارگاهی در سطح دانشگاه و به صورت مشترک با دیگر سازمان ها در حال پیگیری بوده و بر ضرورت تلاش همه جانبه در مسیر تحقق اهداف جوانی جمعیت کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/