ورود کارشناسان مالیاتی در پر کردن اظهار نامه های حقیقی و حقوقی درسال اینده/ثبت ۳۰۰گزارش سوت زنی در سامانه فرار مالیاتی در فارس
ورود کارشناسان مالیاتی در پر کردن اظهار نامه های حقیقی و حقوقی درسال اینده/ثبت ۳۰۰گزارش سوت زنی در سامانه فرار مالیاتی در فارس

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به عدم استقبال متصدیان کافی نتها در بحث اموزش و ارسال اظهارنامه مالیاتی گفت: بدلیل عدم استقبال و رغبت متصدیان کافی نت‌ها در خصوص شرکت در دوره های اموزشی از سال اینده کارشناسان مالیاتی در پرکردن اظهار نامه ها حقیقی و حقوقی در سازمانها و مکانهای مشخص […]

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به عدم استقبال متصدیان کافی نتها در بحث اموزش و ارسال اظهارنامه مالیاتی گفت: بدلیل عدم استقبال و رغبت متصدیان کافی نت‌ها در خصوص شرکت در دوره های اموزشی از سال اینده کارشناسان مالیاتی در پرکردن اظهار نامه ها حقیقی و حقوقی در سازمانها و مکانهای مشخص مشاوره خواهند داد و با توجه به اینکه امار سامانه سوت زنی محرمانه است، حدود ۳۰۰گزارش در این سامانه به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست مدیران پاسخگو در پاسخ به سوالات خبرنگاران ابراز داشت: در منابع مالیاتی شاهد رشد۱۵۵ درصدی بوده‌ایم که در طول خدمتم در حوزه مالیاتی این ابراز مالیاتی بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه هر فردی که فرار مالیاتی دارد، حقوق افراد جامعه را رعایت نمیکند و شرعا تخلف محسوب می شود، اظهار داشت: فعالان اقتصادی با سودبالا و درامد بیشتر از امکانات جامعه استفاده بیشتری دارند که میتوانند با پرداخت مالیات هزینه های خود را جبران کنند.
محمدابراهیمی در خصوص خلا فرهنگی در پرداخت مالیات عنوان داشت: با کل مالیات‌های که مطالبه می‌کنیم، هزینه حقوق دولتی هم تأمین نمی‌شود و بودجه اطلاع‌رسانی برای این حوزه بسیار کم و محدود است.
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس ضمن تشکر از فعالان اقتصادی در پرداخت بی‌سابقه مالیات ابرازی در خرداد ماه عنوان داشت: در سال گذشته میزان مالیات بخش ابرازی مشاغل ۷۰۳ میلیارد تومان بود و این میزان در سال جاری با رقم اولیه ثبت شده در سامانه به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی در خصوص سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: زمانی که از سوی شهرداری برای اجرای یک پروژه هزینه‌کرد میلیاردی اعلام می‌شود تنها بخشی از هزینه‌های شهرداری توسط سازمان امور مالیاتی و مردم تأمین می‌شود و هزینه های شهری بسیار بالا است.
محمدابراهیمی در خصوص اعتراض افراد شاغل در صنف بیرون بر غذا بیان داشت:  سازمان به دنبال تعطیل شدن واحد صنفی، تولیدی و اقتصادی نیست.
مدیر کل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه  مالیات ستانی یک ابزار اقتصادی است و در کاهش فاصله طبقاتی موثر است ابراز داشت: راه افتادن پایانه های فروشگاهی موجب ثبت خرید و فروش می شود و برای کنترل قیمت ها توسط تعزیرات هم نقش موثری دارد.
انتهای پیام/
زرین کلاه