اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی در دانشگاه فنی و حرفه ای فارس برگزار شد
اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی در دانشگاه فنی و حرفه ای فارس برگزار شد

  رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی استان فارس  که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد،  هدف از این نشست را تقویت تعامل صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اشتغال پذیری دانش آموختگان و رفع نیازهای فزاینده صنایع به نیروی کار متخصص و توانمند برشمرد. به […]

 


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی استان فارس  که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد،  هدف از این نشست را تقویت تعامل صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اشتغال پذیری دانش آموختگان و رفع نیازهای فزاینده صنایع به نیروی کار متخصص و توانمند برشمرد.
به گزارش خبرنگار  پگاه خبر، جعفر ترک زاده با اشاره به اینکه برخی صنایع با بحران و کمبود نیروی متخصص روبرو هستند، اظهار داشت: طرح توسعه اشتغال پذیری دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان طرح “تاد” در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در این طرح دو گزینه جدید نسبت به روش قبلی دیده شده است که تا به امروز در رشته های مصوب دانشجویان تحت اموزش قرار می گرفتند و بعد از  فارغ التحصیلی خودشان دنبال کار بودند که در یک میانگین کشوری حدود ۷۰درصد انها سرکار رفته اند و موفق به اشتغال شده اند.
ترک زاده تصریح کرد: در روش دوم بعضی صنایع به دانشگاه نامه میزدند و درخواست معرفی دانش اموخته میکردند و برحسب نیاز به انها نیروی کار معرفی میکردیم.
این مقام مسئول بیان کرد: در راستای ارتقا کیفیت اموزش و مسئولیت اجتماعی دانشگاه، باید بستر مناسبی در توسعه صنعت و نیازهای ان داشته باشیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: در این طرح بنابر درخواست صنایع دانشجو بورسیه میشود که پس از گذراندن دوره اموزشی در همان شرکت مشغول به کار می گردد.
وی بابیان اینکه برخی از صنایع از ما نیروهایی با مهارت خاص میخواهند،ابراز داشت: با اجرای این طرح، صنعت در اموزش نیروی خود مشارکت دارد و استانداردهای مورد نیازش تامین میشود.
ترک زاده خاطرنشان کرد: جلسه امروز برای معرفی این طرح و برای جلب همکاری و توافق صنعت و زمینه شکل گیری ائتلافهای لازم برای انجام این کار بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به وظایف دانشگاه فنی و حرفه ای ابراز داشت: این دانشگاه وظیفه مهارت پروری و مهارت محوری دارد و تفاوت این دانشگاه با دانشگاههای دیگر اولویت در اموزش و تربیت دانشجویانی است که سرپنجه های قوی دارند.
وی دانشگاه فنی و حرفه ای را بعنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور معرفی کرد وگفت: در حال حاضر ۱۱هزارو ۸۹۵دانشجو تا پایان ترم قبل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در ۹۰ رشته تحصیلی و در ۱۴ دانشکده استان تحصیل می کنند.

در ادامه این نشست مدیر کل امور اقتصادی استانداری فارس گفت: هدف از برگزاری این جلسه توسعه ارتباط صنعت دانشگاه با توسعه  اشتغال استان هست که بتوانیم در واقع دانشجویانی تربیت کنیم تحویل صنعت بدهیم که مهارتهای کافی راداشته باشند و براساس نیاز صنعت باشند.
دکتر شریفی افزود: گاهی صنعت نمی تواند نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کند چون فارغ التحصیلان دانشگاه نتوانستند  مهارتهای لازم را در زمینه های خاص کسب کنند.
وی ادامه داد: باادامه این جلسات ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت میشود که بتوانیم هم نیروی انسانی مورد نیاز صنعت را تامین کنیم و هم اموزشها در دانشگاه هدفمند برگزار شود.
به گزارش پگاه خبر، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان صنایع بزرگ استان در این نشست به بیان دیدگاهها، نیازها و الزامات مورد نظر در ارتباط با تامین نیرو و توسعه مهارت‌ها و توانمندی های کاری مورد نیاز صنایع پرداختند.

انتهای پیام/
زرین کلاه