پایان ۳ روز اعتباربخشی ارکان آموزش پزشکی عمومی در شیراز
پایان ۳ روز اعتباربخشی ارکان آموزش پزشکی عمومی در شیراز

آیین پایانی دومین برنامه اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست پایانی دومین برنامه اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی با تقدیر از حضور تیم ارزیابی […]

آیین پایانی دومین برنامه اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست پایانی دومین برنامه اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی با تقدیر از حضور تیم ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نتایج بررسی و ارزیابی ها از سوی تیم اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت دقیق و علمی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به ارتقا و پیشرفت علمی حوزه سلامت فارس و کشور کمک می کند.

دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر اینکه اساتید سرمایه های دانشگاه هستند، افزود: به برکت وجود این اساتید، آموزش پزشکی در شیراز متفاوت است؛ زیرا موضوع پیشرفت دانشگاه دغدغه اصلی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و توفیقات به دست آمده نیز حاصل تلاش و همت همین اساتید است که با همدلی و یکدلی به آموزش نسل جوان کشور مشغول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: تمام ارکان دانشگاه اعضای یک خانواده هستند و برای اعتلای سلامت در استان و کشور تلاش می کنند.

سرپرست تیم ارزیاب بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور نیز در این نشست با اشاره به ارزیابی دانشکده های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور گفت: این فرآیند از چند سال پیش آغاز شده و کمیته اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس وضعیت هر دانشکده پزشکی، رای صادر خواهد کرد‌ و فاصله زمانی بین بازدیدها، بر اساس رای این کمیته مشخص می شود.

دکتر «علی دواتی» برنامه  روز نخست این اعتباربخشی را بررسی مستندات عنوان کرد و افزود: روز دوم به بازدیدهای میدانی از بیمارستان ها، دانشکده پزشکی، آزمایشگاه و حوزه های مرتبط با آموزش مانند خوابگاه، سلف سرویس و امکانات ورزشی اختصاص داشت؛ همچنین در روز دوم نشستی با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شده است و از نقطه نظرات آنها آگاه شدیم تا بتوانیم کار بررسی را دقیق تر انجام دهیم؛ امروز نیز به عنوان آخرین روز از برنامه تیم اعتباربخشی نشستی با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پی ارزیابی نقاط قوت و مسائلی هستیم که نیازمند تغییر است.

او با مثبت خواندن بازدیدهای انجام شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: نتایج این بازدیدها طی گزارشی به کمیته اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه خواهد شد تا در زمینه شرایط دانشکده پزشکی تصمیم گیری شود.

سرپرست تیم ارزیاب بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور با اشاره به این موضوع که دانشگاهی با قدمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حائز نکات مثبت فراوانی است، گفت: علاقه، همت و همدلی بین مسوولان این دانشگاه و مشارکت آنها در برنامه ریزی ها از نقاط مثبت دانشگاه علوم پزشکی شیراز محسوب می شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی نیز در زمینه برنامه های تیم اعتباربخشی دانشکده های پزشکی کشور گفت: برنامه آموزش پزشکی عمومی در کشور یکی از قدیمی ترین برنامه های آموزشی به شمار می رود که قدمتی حدود ۸۰ ساله دارد.

او ادامه داد: از حدود پنج سال پیش فدراسیون جهانی آموزش پزشکی فرآیند اعتباربخشی از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به رسمیت شناخت تا این شورا بتواند مراکز آموزش دانشجویان پزشکی در دانشکده های پزشکی را بر اساس استانداردهای جهانی که از سوی تمام کشورها پذیرفته شده است، مورد اعتباربخشی قرار دهد.

دکتر «بابک ثابت» با بیان اینکه این استانداردهای جهانی بر اساس امکانات موجود در کشور بومی سازی شده است، اضافه کرد: از ۶۵ دانشکده تاکنون بازدید شده و اکنون در پایان دور دوم برنامه اعتباربخشی آموزش پزشکی در دانشکده های پزشکی کشور، سه روز گذشته را در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حضور داشتیم.

او با اشاره به این موضوع که دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دور نخست این اعتباربخشی ها بالاترین امتیاز اعتباربخشی را کسب کرده، افزود: هدف از این اعتباربخشی ها این است که آموزش دانشجویان پزشکی به عنوان متولیان فردای سلامت کشور، بهترین و بالاترین کیفیت را داشته باشد و در این راستا افرادی که از کشورهای مختلف دنیا و متولیان آموزش پزشکی در کشورهای پیشرفته دنیا از آموزش پزشکی ایران بازدید می کنند بر این نکته معتقد هستند که سیستم آموزش پزشکی ایران یکی از بهترین و پاسخگوترین سیستم ها است.

دکتر ثابت این موفقیت را حاصل ادغام آموزش با وزارت بهداشت دانست که توانسته ایم نیروهایی تربیت کنیم تا در سیستم سلامت بیشترین کارایی را داشته باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اضافه کرد: رسیدن به این توانمندی نیازمند نظارت های مرتب است که در دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی این وظیفه را به کمک تیمی شامل ۱۲۰ استاد زبده دانشگاه های مختلف انجام می دهیم و با حضور در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، موضوع رعایت استانداردها در آموزش پزشکی عمومی بررسی و کیفیت سنجی می شود و به دانشکده های پزشکی رتبه داده می شود و این رتبه در سایت های بین المللی اعلام می شود.

دکتر ثابت ادامه داد: یکی از راه های گسترش و بین المللی سازی آموزش این است که تمام دانشجویان علاقه مند در کشورهای دنیا بتوانند دانشکده پزشکی شیراز را به عنوان یک دانشکده معتبر مشاهده و انتخاب کنند و از فرصت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دانشکده پزشکی استفاده کنند.

او تاکید کرد: همکاران ما در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سه سال گذشته زحمات زیادی کشیده اند و این موضوع مرهون حمایت مستقیم مسوولان دانشگاه از این دانشکده دارای قدمت و همبستگی بین اساتید و دلسوزی اساتید و کارکنان تلاشگر دانشکده و دانشگاه است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار امیدواری کرد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، الگویی برای دانشکده های تازه تاسیس باشد تا به بهترین نحو بتوانند این مسیر را طی کنند و در تربیت پزشکانی موفق و متعهد برای کشور گام بردارند.

در این نشست همچنین اعضای تیم اعتباربخشی آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از بازدیدهای انجام شده از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به حاضران ارایه دادند.

انتهای پیام/