دفتر تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در استان ایجاد شود
دفتر تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در استان ایجاد شود

استاندار فارس گفت: دفتر تامین مالی و تامین سرمایه برای پروژه‌های سرمایه گذاری استان ایجاد و راه اندازی شود. به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای گفتگوی استان گفت: دفتر تامین مالی و تامین سرمایه برای پروژه‌های سرمایه گذاری استان ایجاد و راه اندازی شود. استاندار فارس افزود: هستند سرمایه‌دارانی که حاضرند در […]

استاندار فارس گفت: دفتر تامین مالی و تامین سرمایه برای پروژه‌های سرمایه گذاری استان ایجاد و راه اندازی شود.

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای گفتگوی استان گفت: دفتر تامین مالی و تامین سرمایه برای پروژه‌های سرمایه گذاری استان ایجاد و راه اندازی شود.

استاندار فارس افزود: هستند سرمایه‌دارانی که حاضرند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و مانند یک بانک تسهیلات در اختیار طرح ها و پروژه ها قرار دهند.

وی ادامه داد: قطعا تحقق این مهم در فارس کمک خواهد کرد که روند سرمایه گذاری در این استان جهش و شتاب پیدا کند.

مقام عالی دولت در فارس اظهار کرد: یک لیست مربوط به سرمایه گذاری در ایجاد گلخانه در سطح یک هزار هکتار نیز در اختیار استانداری قرار گرفته که مشکل ۹۰ درصد آنها مربوط به تسهیلات بانکی است در حالی که بنا به اعلام متقاضان آنها تمام مراحل کار اعم از تامین زمین، کسب مجوز، تامین زیرساخت ها را انجام داده اند اما نیازمند دریافت تسهیلات هستند که امکان تامین تسهیلات مذکور از این محل وجود دارد.

دکتر ایمانیه، خواستار احصا مطالبات بخش خصوصی از بخش دولتی که بیش از یک سال از زمان آن گذشته شد و اظهار کرد: اگر یک مجموعه یا پیمانکار بخش خصوصی در هر یک از حوزه ها و زمینه ها مطالباتی از بخش دولتی دارد که بیش از یک سال به طول انجامیده، اسامی آنها جهت پیگیری و اتخاذ یک تدبیر و راهکار اعلام شود.

استاندار فارس گفت: برخی متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی تقاضاهای سرمایه گذاری بدون نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند اما در مقابل خواستار رفع سایر موانع و مشکلات پیش روی خودشان هستند که اسامی این متقاضیان نیز به استانداری اعلام شود.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: اسامی متقاضیان خروج واحد تولیدی از رکود یا افزایش ظرفت به میزان بیش از ۳۰ درصد و یا توسعه و فعال سازی بدون نیاز تسهیلات است نیز احصا و اعلام شود.

استاندار فارس در خصوص بررسی دستورکار جلسات شورای گفت و گو نیز گفت: چنانچه دستور کاری بنا است در جلسه مطرح و بررسی شود، مدیر و رئیس آن مجموعه باید شخصا در جلسه شورا حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور آن موضوع از دستور کار جلسه حذف و بررسی آن به جلسه دیگر موکول شود.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته جلوگیری از موازی کاری دانشگاه و اداره کل استاندارد فارس نیز شد.

انتهای پیام/

زرین‌کلاه