رونمایی از پوستر چهارمین جایزه کتاب سال فارس/ اهالی قلم پیشرانان توسعه فارس
رونمایی از پوستر چهارمین جایزه کتاب سال فارس/ اهالی قلم پیشرانان توسعه فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین رونمایی از پوستر جایزه کتاب سال فارس گفت: فرهیختگان می‌توانند پیشران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان و کشور باشند. به گزارش پکاه خبر، حمید رضا قانع در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک روز قلم به خبرنگاران و برگزیدگان جایزه کتاب سال فارس در سال گذشته […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین رونمایی از پوستر جایزه کتاب سال فارس گفت: فرهیختگان می‌توانند پیشران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان و کشور باشند.

به گزارش پکاه خبر، حمید رضا قانع در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک روز قلم به خبرنگاران و برگزیدگان جایزه کتاب سال فارس در سال گذشته ابراز داشت: امید است قلم به گونه‌ای ارج نهاده شود که سایر ابزارهای مدیریتی ناکارآمد شود و مدیران بدانند به مدد آن می‌توان همه حوزه‌ها را مدیریت کرد.
 معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه این نشست اظهار داشت: ناشران و مولفان برای شرکت چهارمین دوره در این رویداد تا ۳۰ شهریور ماه فرصت دارند.

غلامرضا خوش اقبال افزود: متقاضیان باید کاربرگ ثبت نام را همراه با ۲جلد از کتاب خود به دبیرخانه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امسال رده موضوعی خانواده نیز به جایزه کتاب سال‌ فارس افزوده شده، عنوان کرد: فلسفه، روانشناسی، دین، زبان، علوم محض و کاربردی، ادبیات، تاریخ، جغرافیا، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خانواده از موضوعات چهارمین جایزه کتاب سال فارس است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: داوران خانه کتاب و ادبیات ایران آثار ارسال شده را ارزیابی و گزینش می‌کنند.

وی درباره معیارهای داوری کتاب سال فارس نیز گفت: تاثیرگذاری در ارتقای سطح علمی و فرهنگی استان و کشور، تازگی و نوآوری در موضوع، ساختار، پرداخت و نگاه کتاب، رعایت استانداردها در ساخت، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و واژگان، رعایت استانداردها در ذکر منابع و مآخذ در آثار تحقیقی و پژوهشی، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، ارزشمندی علمی و محتوایی کتاب، استحکام و زیبایی زبان، التزام به ارزش‌های فرهنگی، دینی و انسانی، برخورداری از قدرت اقناع و تأثیرگذاری عمیق بر مخاطب، رعایت استانداردهای تألیف، تصحیح و ترجمه و پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف‌چینی، صفحه‌آرایی، چاپ، صحافی و طراحی جلد معیار ارزیابی کتاب‌ها است.

خوش اقبال یادآور شد: در سومین دوره جایزه کتاب سال فارس ۷۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد که ۳۴ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در پایان هشت کتاب برگزیده و ۱۷ اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب در استان فارس چاپ شده، گفت: این استان از استان‌های شاخص کشور در حوزه تالیف و نشر کتاب است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: همچون سال گذشته در تماس با همه نویسندگان سال گذشته استان، از آنها برای شرکت در جایزه کتاب سال فارس دعوت می‌شود.

به گزارش پگاه خبر، در این نشست، پوستر چهارمین جایزه کتاب سال ۱۴۰۱ استان فارس رونمایی و فراخوان شد و مولفان می‌توانند از ۱۸ تیر آثار خود را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ادبی تحویل دهند.

انتهای پیام/

ززین کلاه