تحول دیجیتال در دستورکار صنایع باشد
تحول دیجیتال در دستورکار صنایع باشد

  معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به توفیقات بسیار خوب بسیج مهندسین صنعت و معدن، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار، ۹ سرفصل تدوین شده که یکی از آن موضوع احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش ظرفیت های آن […]

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به توفیقات بسیار خوب بسیج مهندسین صنعت و معدن، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار، ۹ سرفصل تدوین شده که یکی از آن موضوع احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش ظرفیت های آن است.
به گزارش پگاه خبر، طهمورث لاهوتی ادامه داد: طی دو سال گذشته با کمک و همراهی بسیج مهندسین صنعت و معدن، دو هزار برنامه برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در سطح کشور اجرا کرده ایم که با توجه به نیاز کشور باید تقویت شود.
به گفته وی در کشور ۵۱ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده و همچنین هشت هزار طرح نیز درحال انجام است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشور هزار و ۶۰۰ مشاور حوزه صنعت در سایت بصورت رسمی ثبت شده اند، گفت: در استان فارس ۳۰۰ مهندس و استاد متخصص به امر مشاوره در حوزه صنعت مشغول هستند که نشان از عزم و پتانسیل بالای استان فارس دارد.
وی همچنین از لزوم توانمندسازی علمی و دانشی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت و افزود: لازم است که با علم و تکنولوژی روز دنیا همراه شد تا بتوان نتایج بهتری گرفت و به همین منظور مباحث تحول دیجیتال باید مورد توجه ویژه در واحد‌های صنعتی قرار گیرد.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان سخنانش از بومی سازی تجربیات موفق سایر کشورها و اجرا در کشورمان در حوزه های مختلف گفت.

تلاش جهادی برای حل مشکلات صنعت
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در امور اقشار نیز در سخنانی کوتاه گفت: گروه های جهادی با حضور متخصصین در استان فارس فعال هستند و علم و دانش خود را به صورت جهادی و بی هیچ چشم داشتی در اختیار صنعتگران قرار می دهند.
امیر جهادی با ذکر اینکه چهار هزار و ۱۱ واحد صنعتی در استان فارس داریم، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان به صورت میدانی و عملیاتی پایش و عارضه یابی شده که منتج به نتایج خوبی نیز شده است.
به گفته وی در سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، ۱۲۲ واحد صنعتی راکد ونیمه فعال در فارس احیا شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اشکالاتی وجود دارد که نمی توان منکر آن شد، گفت: در حوزه صنعت در استان فارس احساس دوگانگی وجود ندارد و همه یک پیکره واحد شدند تا گره از صنعت را باز کنند.

آغاز پایش و عارضه یابی هزار واحد صنعتی در فارس
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به شروع پایش و عارضه یابی هزار واحد صنعتی در سطح استان فارس گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه مهندسین و ۲۸ گروه‌ جهادی در قالب ۴۲۰ پایشگر تعداد ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در سطح استان فارس مورد پایش و عارضه یابی قرار خواهند گرفت.
حسین پناهی با اشاره به اینکه اقدامات این گروه های عارضه یابی و پایش جهادی است، تصریح کرد: تسهیل گری واحدهای صنعتی از طریق عارضه یابی و مشاوره در قالب طرح صنعت یار انجام می شود.
به گفته وی عارضه یابی عمیق نیز از طریق کلینیک عارضه یابی متشکل از متخصصان حوزه صنعت و اساتید دانشگاهی صورت می پذیرد.

در این مراسم همچنین از شهید هسته ای و شاخص بسیج مهندسین صنعت معدن استان فارس مهندس شهید رمضان رستمی و گروه های جهادی برتر کشور تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام /

زرین‌کلاه