یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پملپ شد
یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پملپ شد

  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی بازدیدهای دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمپ شد. به گزارش پگاه خبر، جاوید عباسی تصریح کرد: از کارگاه مذکور […]

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی بازدیدهای دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمپ شد.
به گزارش پگاه خبر، جاوید عباسی تصریح کرد: از کارگاه مذکور بیش از دو تن مواد همراه تولید سموم شیمیایی، یک تن کود سولفات آمونیوم تقلبی و یک تن کودهای عرضه خارج از شبکه و ادوات و دستگاه های بسته بندی و لیبل زنی کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع گردید،افزود: همچنین در بازدید از باربری های شهرستان شیراز تعداد ۱۰ کارتن حاوی ۱۲۰ کیلوگرم سم اکسی کلرورمس تقلبی منتسب به یکی از شرکت های تولید کننده داخلی کشف و جمع آوری شد.
او با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده های غیر مجاز برخورد خواهد شد، اظهار کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.
عباسی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

انتهای پیام/