دفاع مقدس با بیانی لطیف، جذاب و اقناعی به نسل جدید روایت شود
دفاع مقدس با بیانی لطیف، جذاب و اقناعی به نسل جدید روایت شود

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس خطاب به اساتید درس دفاع مقدس گفت: فرآیند‌های انتقال مفاهیم را متنوع کرده و با زبان نرم و لطیف و اقناعی به مخاطب تبیین کنید و از شیوه‌های جدید مثل حضور میدانی در موزه دفاع مقدس بهره ببرید و از روایتگران دفاع مقدس موزه استفاده […]

 



مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس خطاب به اساتید درس دفاع مقدس گفت: فرآیند‌های انتقال مفاهیم را متنوع کرده و با زبان نرم و لطیف و اقناعی به مخاطب تبیین کنید و از شیوه‌های جدید مثل حضور میدانی در موزه دفاع مقدس بهره ببرید و از روایتگران دفاع مقدس موزه استفاده کنید.
به گزارش پگاه خبر، سردار سعید کوشکی جهرمی امروز در همایش «هم اندیشی جهاد تبیین اساتید درس معارف دفاع مقدس استان فارس» که با حضور اساتید درس دفاع مقدس استان فارس و روسای دانشگاه‌های استان فارس، سرهنگ «اسماعیل قزل‌سفلی» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و «محمد رضا قائدی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد در خصوص شیوه تدریس در کلاس درس معارف دفاع مقدس اظهار داشت: بر خلاف خشونتی که در ذات جنگ نهفته است فرآیندهای انتقال مفاهیم را متنوع کرده و با زبان نرم و لطیف و اقناعی به مخاطب تبیین کنید و از شیوه های جدید مثل حضور میدانی در موزه دفاع مقدس بهره ببرید و از روایتگران دفاع مقدس موزه استفاده کنید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ابتدا در خصوص اهمیت درس معارف دفاع مقدس گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقش دفاع مقدس در تبیین و اقناع‌سازی نسل جدید و پاسخگویی به سوالات نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده‌اند به خوبی مبین اهمیت این مساله است.
سردار کوشکی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان بیان کرد: باید کاری کنید که جوانان دفاع مقدس را درک کنند و به حقایق دفاع مقدس پی ببرند و بدانند برای اولین بار در چند قرن اخیر حماسه‌سازان این سرزمین نگذاشتند ذره ای از خاک این سرزمین به تاراج بیگانه برود.
این مسئول گفت: سه عنصر شکل دهنده دفاع مقدس که به عنوان انگیزه اصلی مردم ما در حضور در جبهه‌ها قلمداد می‌شدند یعنی حفظ سرزمین مادری به عنوان عامل هویت بخش ملت، حفظ جان و مال و نوامیس مردم و همچنین عامل دین و انقلاب اسلامی را به عنوان عوامل الهام بخش به رزمندگان ما به مردم معرفی کنید زیرا با وجود هر سه عنصر فوق مردم ما توانستند پیروز شده و مانع رسیدن دشمن به هدفش شدند که تجزیه بخش‌هایی از کشورمان و نابودی انقلاب بود.
تنها ضامن بقای نظام پیش‌قراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند
سردار کوشکی با اشاره به حوادث اخیر در کشور نیز گفت: دشمن در پی ایجاد سه گسل فرهنگی، اعتقادی (کشف حجاب و…)، گسل اقتصادی و گسل اجتماعی ‌(دو قطبی‌سازی میان مردم) است و می‌خواهد با همگرا کردن این سه گسل، نظم اجتماعی و امنیت عمومی کشور را به هم بزند اما با اتحاد بین مردم، امیدآفرینی و مدیریت جهادی میتوان بر دشمن فائق آمد.
این مسئول گفت: هیچ نظریه سیاسی قادر به تبیین و حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی نیست و تنها ضامن بقای نظام همین پیش قراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
وی افزود: باید معارف دفاع مقدس را به عنوان یکی از مظاهر جهاد تبیین به شیوه صحیح تبیین کنید، ذایقه مخاطب را شناسایی کرده و از عناصر جذابی چون روایت داستان‌گونه بهره ببرید و درس را برای مخاطب، دلنشین و شیرین و لطیف کنید و از خشک ارایه کردن این درس بپرهیزید.
سردار کوشکی با بیان اینکه وجوب این درس برای این است که سبک زندگی شهدا جایگزین سبک زندگی منحط تبلیغ شده توسط رسانه‌های دشمن شود افزود: نباید به فضای مجازی دشمن فرصت عرض اندام بدهیم.
وی ‌گفت: به موضوع دفاع مقدس به عنوان یک موضوع واحد نگاه کنید، از بیان حساسیت‌زا و تفرقه‌افکنانه موضوعات بپرهیزید و در یک کلام  به مخاطب بگویید که جنگ تحمیلی را همه مردم با هم به عنوان ید واحده اداره کردند و در این آوردگاه، از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و ناجا نقش داشتند و باید از همه آنها به یک اندازه قهرمان پروری شود.

انتهای پیام/