خدمتگزاری پاسخگویی واقتدار ارکان اصلی مدیریت شهری است /به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستم
خدمتگزاری پاسخگویی واقتدار ارکان اصلی مدیریت شهری است /به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستم

  به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس جلسه هم اندیشی ، اصحاب رسانه با شهردار کلانشهر شیراز با موضوع (شیراز سومین حرم اهل بیت باید ها ونباید های رسانه ) برگزار شد . به گزارش پگاه خبر، دکتر هادی رضایی رییس سازمان بسیج رسانه در ابتدای این نشست صمیمی با تشکر از تلاشهای شورا […]

 

به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس جلسه هم اندیشی ، اصحاب رسانه با شهردار کلانشهر شیراز با موضوع (شیراز سومین حرم اهل بیت باید ها ونباید های رسانه ) برگزار شد .
به گزارش پگاه خبر، دکتر هادی رضایی رییس سازمان بسیج رسانه در ابتدای این نشست صمیمی با تشکر از تلاشهای شورا و شهرداری شیراز تاکید کرد :برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه با هدف افزایش تعامل دوسویه بین مدیران ارشد و جامعه رسانه برقرار شده و نگاه نقادانه به مسایل مدیریت شهری به واسطه اشرافیت روزنامه نگاران و اصحاب رسانه بر موضوعات بعنوان مطالبات مردم مطرح می گردد .

در ادامه پیشکسوتان ،خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان ،دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون موضوعات مدیریت شهری بیان کردند .

«ترافیک ،کمربندی شیراز ،انتصایات، پسماند ،بافت تاریخی و ضرورت حفظ میراث فرهنگی ،فرهنگ شهروندی و انضباط شهری» از جمله موضوعاتی بود که توسط خبرنگاران مطرح گردید .
دکتر محمد حسن اسدی شهردار شیراز پس از ارایه دیدگاههای حضار که به مدت یکساعت و نیم به طول انجامید گفت :
*پذیرش انتقاد و گزارش مستمر به مردم*
باتوجه به نقش آمیدافرینی بین مردم ومدیران ، شهرداری شیراز نه درشعار بلکه در عمل باید ارتباط مستمر با اصحاب رسانه داشته و پاسخگوی انتقادات‌مردم باشند. باید برای امور فرهنگی یک شاقول و شاخصه تعریف کرد و در این بخش دچار یک آشفتگی(بهم ریختگی) است که باید ساماندهی شود.
وی بیان داشت: فلسفه وجودی شهردار و ۱۳هزار کارمند و مدیران شهرداری صرفا خدمتگزاری به مردم است و بجز خدمت هیچ شأن و جایگاهی برای افراد متصور نیستیم.

* رای قطعی رئیس سازمان فاوا صادر نشده است
دکتر اسدی در تشریح مطالب مطروحه در مورد رییس سازمان فاوا شهرداری ابراز داشت: در جایگاه شهردار شیراز در مورد قطعیت رای قضایی برای مسول این سازمان باید منتظر صدور حکم مقامات قضایی تصمیمات عادلانه باشیم و در حال حاضر، تمامی امور اداری این سازمان مانند گذشته با نظارت کامل روی زمین نمانده است.
*عذرخواهی شهردار از مردم درخصوص معضل بارفروشان
اسدی به بحث ایجاد ترافیک توسط بارفروشان در بزرگراهها و کمربندی ضمن عذرخواهی از مردم افزود: در مورد معضل و ایجاد مزاحمت بارفروشان ، باید توجه داشت که سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور نیز در امر نظارت و هدایت این افراد تاثیر گذار هستند که با هماهنگی بیشتر شاهد کاهش و رفع مزاحمتها باشیم .
این مقام اجرایی افزود: در مورد سد معبر و پیاده روها شهرداری بطور جدی پیگیر خواهد بود.
* اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز
شهردار شیراز در موضوع ترافیک شهری گفتند:معضل ترافیک دامن گیر کلان شهرهای کشور و حتی دنیا است که در تلاش هستیم با تدابیر ویژه به کاهش ترافیک کمک کنیم .
وی اجرای آزمایشی طرح ترافیک و طرح زوج و فرد را در آینده ای نزدیک وعده داد و گفت: از سمت شهرک گلستان به معالی آباد و میدان‌نمازی خط BRT را راه اندازی خواهیم کرد که بار ترافیکی شهر کمتر خواهد شد.
در ادامه بحث ترافیک در شیراز، شهردار این کلانشهر عنوان کرد: در سال ۱۳۸۰ مترو شیراز کلنگ زنی شد و پس از گذشت  ۱۶سال خط یک مترو شیراز به مسافت ۲۵ کیلومتر در سه فاز راه اندازی شد و روزانه ۱۲۰ هزار نفر از آن استفاده می کنند که برای افزایش حضور مردم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کمتر شدن بار ترافیک شهری باید خطوط مترو توسعه پیدا کند.
اسدی ادامه داد: در سنگاپور و توکیو  روزانه بیش از ۲ میلیون نفر از مترو و دوچرخه استفاده میکنند و باید فرهنگ سازی مناسب در جهت استفاده از خطوط مترو و وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهیم.
شهردار شیراز به زمان بهره برداری فازدوم خط ۲اشاره کرد و گفت: فاز دوم خط ۲مترو تا میدان آزادی در دهه فجر امسال آماده بهره برداری می شود.

* تصویب طرح جامع ترافیک شیراز در شورای ترافیک کشور

وی افزود: هزار دستگاه تاکسی با مشارکت شهرداری به متقاضیان بصورت اقساط واگذار می شود.
شهردار شیراز ادامه داد: بزودی۴۵دستگاه ون،  ۷۵ دستگاه میدل باس (مینی بوس) و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

*شهردار شیراز درمورد طرح بی دود گفت: این قضیه در حال گذراندن مراحل قانونی و پیگیری توسط مقامات قضایی است ولی متاسفانه طرف مقابل همکاری لازم در به سرانجام رسیدن این موضوع را ندارد.
اسدی بیان کرد: به مدت ۹ماه که نماینده و شهردار مردم شیراز هستم تحت فشار خاصی برای انتصابها نبوده ام ولی اعتقاد دارم یک مدیر باید اهل تعامل باشد.
وی به تحول اساسی در شهرداری شیراز اشاره کرد و بیان داشت: در مدتی که شهردار  بوده ام حدود ۳۵۰ نفر از کارکنان بازنشسته و حتی یک راننده حتی بصورت مامور به خدمت گرفته نشده است و معتقدیم با توجه به حجم بالای نیروی انسانی موجود در شهرداری از استخدام نیروی جدید باید خودداری کرد .

*فرهنگ شهروندی در شیراز
وی با بیان این موضوع اظهار داشت: شیراز شهر فرهنگ و هنر میباشد و اگر این فرهنگ ارتقا پیدا کند بسیاری از مشکلات شهری ساماندهی خواهد شد.

*پسماند، طلای کثیف
اسدی شیراز را جزو تمیزترین شهرهای کشور معرفی کردو یادآور شد: طرح جمع اوری پسماند در محله های شیراز هفته ای ۳بار صورت می گیرد.

*کمربندی شیراز قتلگاه امروزی
شهردار شیراز کمربندی جنوبی شهر را قتلگاه خواند و گفت: بخاطر مسئولیت اجتماعی و اهمیت جان مردم ساماندهی ۱۸کیلومتر کمربندی را در دستور کار قرار داده ایم و اقدامات ساماندهی ،مناسب سازی و کنترل ترافیک این محور را آغاز خواهیم کرد .


*حفظ بافت تاریخی شیراز و اصلاح قوانین نگهداری بافت
منتخب مردم شیراز در شورای شهر که با رای اکثریت شورای ششم به شهرداری شیراز منصوب شد با اشاره به تلاش‌های شهرداری در دودهه اخیر برای حفظ بافت تاریخی و اقدامات ارزنده شهرداری در زیباسازی ،ترمیم گذرگاهها افزود همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی و سایر دستگاههای خدماتی رسان برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان در این بخش ضروری است .

*وی با اشاره به ضرورت فعالیتهای فرهنگی مذهبی در سومین حرم اهل بیت ع به عید بزرگ غدیر اشاره کرد و از برگزاری جشن۱۵هزار نفری غدیر در استادیوم حافظیه و ۶۷جشن محلی و منطقه ای را در شهر شیراز خبر داد .
۱۴مرحله جهش عمرانی از دیگر اقدامات شهرداری شیراز بود که مقام ارشد این حوزه به ان اشاره کرد و بیان داشت: شهر شیراز نیاز به چندین شهربازی دارد که احداث سه شهربازی درپارک ازادی، دروازه قران و پارک هزارو صدهکتاری در دستور کار قرار گرفته است.
اسدی گفت: طی چندماه اینده بحث زمین بازیافتها ساماندهی می شود و شاهد حضور کمتر افراد زباله گرد در شهر خواهیم بود و همچنین ۲سال اینده تمام معابر با عرض کم اسفالت خواهد شد.
شهردار شیراز در پاسخ به امکان رایگان کردن سرویس های حمل و نقل عمومی گفت : خدمات با کیفیت بهتر از ارائه خدمات رایگان است و امروزه مردم خدمات با کیفیت را به طرح رایگان ترجیح می دهند.
راه اندازی پردیس سینمایی جوان، افتتاح بازار پروتئین در خیابان کارگر که محل فروش ماهی، سبزی، مرغ و میگو خواهد بود، هوشمندسازی پارکینگ ها و همچنین نصب المانهای شهری از دیگر مواردی بود که شهردار کلانشهر شیراز به ان اشاره کرد.

در پایان این مراسم شهردار شیراز از پوستر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر بسیج رسانه رونمایی کرد .

انتهای پیام/

ابراهیم عباسی