تخریب ۲۵ قطعه باغ شهری غیر مجاز در مرودشت
تخریب ۲۵ قطعه باغ شهری غیر مجاز در مرودشت

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب ۲۵ مورد باغ شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای حسین آباد نقش رستم،واقع در شهرستان مرودشت خبر داد. به گزارش  پگاه خبر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سیروس شفیعی راد، اظهار کرد: در راستای اجرای […]

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب ۲۵ مورد باغ شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای حسین آباد نقش رستم،واقع در شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش  پگاه خبر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سیروس شفیعی راد، اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲۵ مورد باغ شهری در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی ، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات غیر مجاز در روستای حسین آباد نقش رستم شهرستان مرودشت، قلع و قمع گردید.
وی، ضمن تشکر از همکاری و مساعدت دادستان شهرستان و با قدردانی از دستگاه‌هایی که در اجرای حکم تخریب، همکاری داشته اند، افزود: زمانی می شود از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک نموده و حفظ زمین های کشاورزی را بر دیگر تغییر کاربری های غیر ضروری، ترجیح دهند، در غیر اینصورت مطابق قانون، هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، مساوی با تخریب و قلع و قمع آن است.
رئیس امور اراضی شهرستان مرودشت تاکید کرد: باتوجه به اینکه امنیت غذایی آحاد جامعه به حفاظت از خاک و کشاورزی بستگی داشته، لذا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم نسبت به جوانب غیرقابل جبران تخریب مزارع و باغ ها، از طریق ساخت و ساز های غیر مجاز، می توان باورهای عمومی را با تبعات منفی تغییرکاربری غیرمجاز آشنا کرد.
شفیعی راد ‌بیان کرد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی، جلوگیری شود.‏

انتهای پیام/