افزایش ۲ برابری خرید گندم در استان فارس
افزایش ۲ برابری خرید گندم در استان فارس

مدیر کل غله استان فارس گفت:با توجه به اینکه درسال گذشته خرید گندم از کشاورزان ۴۱۴ هزار تن بوده، امسال این عدد به ۸۴۴هزارتن رسیده که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته رشد دوبرابری داشته است. به گزارش پگاه خبر، مهدی جمالی با حضور در جمع خبرنگاران ابراز داشت: درسال گذشته نیاز به خرید گندم […]

مدیر کل غله استان فارس گفت:با توجه به اینکه درسال گذشته خرید گندم از کشاورزان ۴۱۴ هزار تن بوده، امسال این عدد به ۸۴۴هزارتن رسیده که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته رشد دوبرابری داشته است.
به گزارش پگاه خبر، مهدی جمالی با حضور در جمع خبرنگاران ابراز داشت: درسال گذشته نیاز به خرید گندم از استانهای همجوار داشتیم و امسال با توجه به بارندگیهای اخیر خوشبختانه نیاز استان تامین شده و میتوانیم نیاز استانهای دیگر را نیز پوشش دهیم.
وی با اشاره به نرخ مصوب خرید گندم از کشاورزان اظهار داشت: نرخ جدید هنوز اعلام نشده و درحال حاضر به قیمت ۱۱هزارو  ۵۰۰تومان سال قبل خریداری انجام‌می گیرد.
مدیر کل غله استان فارس ادامه داد: تا کنون مبلغ  ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده که حدود ۲ هزار میلیارد تومان به آنان بدهکار هستیم و بعد از مصوب شدن نرخ جدید مابه التفاوت به حساب کشاورزان واریز می گردد.
جمالی با بیان اینکه مرمت و تعمیر دو انبار بزرگ در دست اقدام است، عنوان کرد: بحث توسعه و مرمت دو انبار بزرگ در مناطق ده پیاله و مدرس شیراز در دست اقدام است که باعث گسترش ظرفیت در تامین و ذخیره کالاهای اساسی خواهد شد.
مدیر کل غله استان فارس بابیان اینکه نصب و استفاده از دستگاه پوزهای هوشمند در نانوایی ها با عملکرد انان در ارتباط است، افزود: سهمیه نانوایی‌ها متناسب با میانگین عرضه نان و توسط سامانه انجام‌می شود.
وی ادامه داد: تراکنشهای صوری توسط سامانه رصد میشوند و در صورت تشخیص معادل تراکنش از سهمیه ارد واحد نانوایی کسر می گردد.


انتهای پیام/
زرین‌کلاه