بیمارستان صحرایی جهادی امام علی (ع) در دژکرد اقلید شروع به کار کرد
بیمارستان صحرایی جهادی امام علی (ع) در دژکرد اقلید شروع به کار کرد

با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و جمعی از مسوولان ارشد استان و شهرستان اقلید، بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی حضرت امام علی علیه السلام، در شهر دژکرد شروع به فعالیت کرد. به گزارش پگاه خبر، معاون درمان دانشگاه در آیین آغاز به کار این بیمارستان صحرایی […]

با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و جمعی از مسوولان ارشد استان و شهرستان اقلید، بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی حضرت امام علی علیه السلام، در شهر دژکرد شروع به فعالیت کرد.

به گزارش پگاه خبر، معاون درمان دانشگاه در آیین آغاز به کار این بیمارستان صحرایی که صبح امروز چهارشنبه هفتم تیر ۱۴۰۲ در شهر دژکرد برگزار شد، گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت، این بیمارستان صحرایی با بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه؛ هفتم، هشتم و نهم تیر ۱۴۰۲ به مدت سه روز در شهر دژکرد فعال است.

دکتر «مهرداد شریفی» افزود: در این بیمارستان صحرایی خدمات تخصصی چشم پزشکی، قلب و عروق، گوش، حلق و بینی، داخلی، کلیه و مجاری ادراری، اعصاب و روان، جراحی عمومی، ارتوپدی، بینایی سنجی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، تغذیه، اطفال، مغز و اعصاب و طب اورژانس به بیماران به صورت رایگان به بیماران ارایه می شود.

او یادآور شد: با همکاری مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، بیماران از پیش شناسایی و با توجه به برنامه ریزی انجام شده در مدت زمان فعالیت این بیمارستان، خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

دکتر شریفی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان همواره در خدمت به مردم و برای سربلندی این نظام، در تلاش و کوشش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از  تمامی ارگان ها و سازمان هایی که در برپایی این بیمارستان صحرایی همکاری داشتند، ابراز امیدواری کرد که با کارهایی که در حوزه سلامت انجام می‌شود، بتوانیم خدمات سلامت را با کیفیت بالاتری به مردم استان فارس ارائه دهیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز برپایی این بیمارستان صحرایی جهادی را چهره ای زیبا از نوع دوستی، کمک به محرومان و ارتقای سطح زندگی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

سرهنگ  «حسین صمصام»  با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای استمرار ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم در سال جاری با همکاری مجموعه سلامت فارس و  بسیج جامعه پزشکی انجام شده  است، عنوان کرد:  با اعزام گروه های جهادی در اقصی نقاط استان، خدمات تخصصی و فوق تخصصی رایگان به مردم ارایه می شود.

او برپایی اردوهای جهادی را در راستای پیروی از فرمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست و افزود: ارایه خدمات تخصصی سلامت در مناطق کم برخوردار، در دستور کار بسیج جامعه پزشکی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و به صورت دوره ای، در حال پیگیری و انجام است.

رییس بسیج جامعه پزشکی فارس ادامه داد:  حضور جهادی  بسیجیان ‌و کادر درمان در بین مردم و مناطق محروم بیانگر آمادگی برای ارائه خدمت با تمام توان عنوان کرد.

به گفته سرهنگ صمصام، در این اردوی جهادی سه روزه، بیش از ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۲۰ دندانپزشک، ۱۵ پزشک عمومی و ۶۰ پرستار و پیراپزشکی گرد هم می آیند تا این خدمت سلامت، محقق شود.
ارائه خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروخانه، اتاق عمل سیار و ثابت، و مشاوره با موضوعات خانواده، فرزند آوری ، ناباروری و سقط جنین، همچنین برگزاری کلاس های آموزشی بهداشت دهان و دندان، سبک زندگی اسلامی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از دیگر خدمات این بیمارستان صحرایی است که رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

زرین کلاه