نمادهای شهدا در شیراز باید نمود و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد
نمادهای شهدا در شیراز باید نمود و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری برای بهبود نمادهای مرتبط با شهدا در شیراز، تاکید کرد که نمادهای ایجاد و نصب شده در این کلانشهر باید نمود و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد. به گزارش پگاه خبر، سردار سعید کوشکی جهرمی در جلسه […]

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری برای بهبود نمادهای مرتبط با شهدا در شیراز، تاکید کرد که نمادهای ایجاد و نصب شده در این کلانشهر باید نمود و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش پگاه خبر، سردار سعید کوشکی جهرمی در جلسه بررسی مصوبات و طرح‌های فرهنگی و موزه دفاع مقدس شیراز، گفت: با وجود اینکه برای نصب تصاویر شهدا بر روی سازه‌های مقاوم‌تر توسط شهرداری زحمات زیادی کشیده شده است، اما این تصاویر باید به نحوی برجسته باشند که وارد شیراز می‌شود پی به جایگاه ممتاز و حماسه‌ساز این شهر در دوران دفاع مقدس ببرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها و به لطف نگاه خوبی که با استقرار دولت جدید در مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری به خصوص در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است، شاهد توسعه کیفی و کمی مراکز فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس فارس هستیم و این نگاه ویژه در استاندار متدین فارس و شهردار عملگرای شیراز و فرماندار این شهرستان باعث توسعه فرهنگ ایثار و گرامیداشت یاد و خاطر یادگاران دفاع مقدس شده است.

کوشکی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان و خانواده‌ها در طول سال از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس، گفت: این بازدیدها می‌تواند از بسیاری مشکلات که سال گذشته شاهد آن بودیم و بسیاری آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی بکاهد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به برخی کاستی‌هایی که از گذشته در خصوص فضاسازی شهری مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جانمایی تصاویر و تمثال شهدا به ویژه در شهر شیراز وجود داشت، افزود: باید ۴ نقطه اصلی ورودی شهر شیراز مزین به تصاویر شهدای شاخص شیراز شود تا هر کسی وارد این شهر می‌شود به هویت فرهنگی و شهیدپرور این شهر پی ببرد و این اقدام اثربخش انجام شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: تصایری که به تازگی به همت شهرداری شیراز و سازمان سیما و منظر در نقاطی از شهر شیراز نصب شده با وجود زحماتی که کشیده شده و مستحکم‌تر بودن این سازه‌ها نسبت به تصاویر قدیمی، اما همچنان اصلاحاتی نیاز دارد و از جمله اینکه این تصاویر کوچک بوده و برای مخاطبان قابل رویت و مشاهده دقیق نیستند.

کوشکی با اشاره به وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: شهرداری باید در خصوص محتوای این سازه‌ها و اینکه چه تصاویری با چه محتوایی بالا برود با این بنیاد و نماینده آن در فارس که وظیفه آن تولید این محتوا و نظارت بر اجرای آن است مشورت کند و نظر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را تامین نماید.

مباحث مربوط به رفع موانع پیشبرد فیزیکی کار در موزه دفاع مقدس فارس، ساماندهی منظر بصری موزه دفاع مقدس و فضاهای پیرامونی آن و تامین فضای مناسب جهت معرفی ظرفیت عظیم نهفته در عرصه ایثارگری استان فارس در باغ موزه دفاع مقدس فارس از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود و سردار کوشکی در پایان از شهردار شیراز خواست دستورات لازم در خصوص پیگیری ساخت یادمان شهدای گمنام در چند نقطه این شهر از جمله در پارک سایه، زیباشهر و پارک ارغوان را صادر کند.

انتهای پیام/