پرداخت بیش از ۱۰۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی
پرداخت بیش از ۱۰۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی

  مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: مفتخریم همزمان با نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی، بیش از ۱۰۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. به گزارش پگاه خبر، محمدحسن رزاق منش، ضمن گرامیداشت ۹۰ سال قدمت و خدمت بانک کشاورزی و با اشاره به نقش محوری بانک […]

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: مفتخریم همزمان با نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی، بیش از ۱۰۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

به گزارش پگاه خبر، محمدحسن رزاق منش، ضمن گرامیداشت ۹۰ سال قدمت و خدمت بانک کشاورزی و با اشاره به نقش محوری بانک در امنیت غذایی و توسعه پایدار بخش کشاورزی ، عملکرد شعب بانک کشاورزی استان فارس را تشریح نمود.
وی  ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۱۰۱۰۰۰ میلیارد ریال عنوان نموده و افزود:  این میزان تسهیلات به ۷۴۰۱۳ نفر متقاضی پرداخت شده است ، همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۳۶۵ نفر از متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت شده است و با عنایت به رسالت بانک کشاورزی بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات موصوف در زیربخش کشاورزی بوده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان ابراز داشت: در سال ۱۴۰۱ ، مبلغ ۲۶۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۲۸۶۸۸ نفر از دامداران ، ۱۴۶۱۴ میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی به ۹۳۱ نفر از متقاضیان ، ۱۰۸۴۸ میلیارد ریال تسهیلات زراعت برای ۷۵۸۱ نفر از کشاورزان ، ۸۰۰۸ میلیارد ریال تسهیلات باغداری برای ۷۰۲۱ نفر از باغداران ، ۴۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ۵۴۹ نفر از متقاضیان ، ۱۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید ۵۳۱ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی ، تراکتور ، کمباین و دنباله بندها و ۲۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه برای ۶۷ طرح به مساحت ۴۷٫۸ هکتار پرداخت گردیده است .

رزاق منش ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۱۴ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۲۱۵۹ نفر و ۳۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۳۹۹۷ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) توسط شعب بانک کشاورزی استان فارس پرداخت گردیده است و پرداخت تسهیلات در زیربخش های مذکور در سال جاری نیز انجام شده است .

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس ادامه داد: از آغاز فصل خرید گندم در سال ۱۴۰۲ تا کنون ، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم از ۳۵۵۰۰ کشاورز استان با ارزشی بالغ بر ۸۶۰۰۰ میلیارد ریال خریداری که ۸۱ درصد بهای آن در شعب بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز شده است.
وی با اشاره به پرداخت غرامت بانکها به کشاورزان گفت: یکی دیگر از اقدامات شعب بانک کشاورزی استان پرداخت بیش از ۶۲۷۴ میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی مربوط به سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ بوده است . همچنین مبلغ غرامت پرداختی به بیمه گذاران خسارت دیده طی ۵ سال اخیر ، ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است .
رزاق منش بیان کرد : ایجاد پوشش بیمه ای برای ۹۶۲۳۴۲ واحد دامی ، بیش از ۶۶ میلیون قطعه طیور ، حدود ۳۱ هزار هکتار باغات و ۲۱۴هزار هکتار از مزارع از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان اردیبهشت ماه از دیگر اقدامات شعب بانک کشاورزی استان فارس بوده است .

وی اضافه نمود:  از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۷۳ هزار بیمه نامه صادر گردیده است که بیش از ۲۲۰۰۰ فقره در زیر بخش باغبانی ، ۳۴۰۰۰ فقره در زیربخش زراعت ، ۱۴۰۰۰ فقره در زیربخش دام ، بیش از ۲۶۰۰ فقره در زیربخش طیور و مابقی در سایر زیربخش ها صادر گردیده است .
در ادامه ایشان با اشاره به خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی در استان ابراز داشت: تعداد ۱۹۹ دستگاه ATM و همچنین بیش از ۴۷۵۰۰ دستگاه پایانه فروش ، ۱۲۴۵۷۵ همراه بانک فعال ، ۷۴۰۰ اینترنت بانک فعال و ۳۷ درگاه پرداخت که در استان ایجاد گردیده ؛ این خدمات را عامل موثری در تسریع خدمات رسانی به مردم ، صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و افزایش رضایت مندی عمومی دانستند .
رزاق منش در پایان با اشاره به صدور ۲۰۱۹ فقره ضمانت نامه به مبلغ بیش از ۴۸۱۸ میلیارد ریال ، خدمات گسترده بانک کشاورزی را تشریح نمودند .

انتهای پیام/