افزایش امار اشتغال فارس در کشور/توجه به حفظ اشتغال موجود از اولیتهای اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی است
افزایش امار اشتغال فارس در کشور/توجه به حفظ اشتغال موجود از اولیتهای اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی است

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس را جزو استانهای برتر در حوزه اشتغال معرفی کرد و گفت: توجه به حفظ اشتغال موجود از اولویتهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. به گزارش پگاه خبر، وحید خداپرست در جمع خبرنگاران ابراز داشت: طبق آمارهای مرکز امار ایران در خصوص اشتغال، استان فارس […]

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس را جزو استانهای برتر در حوزه اشتغال معرفی کرد و گفت: توجه به حفظ اشتغال موجود از اولویتهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
به گزارش پگاه خبر، وحید خداپرست در جمع خبرنگاران ابراز داشت: طبق آمارهای مرکز امار ایران در خصوص اشتغال، استان فارس جزو برترین های کشور است که۷۶هزارشغل به ثبت رسیده است و این میزان اشتغال بیش از دو برابر سهم تکلیفی استان است.
وی با بیان اینکه سهم تعهد اشتغال استان برای امسال ۶۶ هزار و ۲۸۸ نفر است گفت: سامانه کاریابی سراسری از اواخر تابستان در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد.
خداپرست با بیان اینکه در سالهای گذشته بدلیل خشکسالی،سهم اشتغال کشاورزی در فارس کاهش یافته است افزود: بدلیل وضعیت خشکسالی حاکم بر کشور، سهم بخش کشاورزی در اشتغال فارس در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ١٩.٣ درصد بود، اما سال گذشته این میزان به ١۵.٧ درصد تقلیل یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از افزایش سهم بخش خدمات استان خبر داد و اظهار داشت: در استان فارس در بخش خدمات و فرصتهای شغلی با ۳.۲درصد شاهد رشد بوده ایم.
وی افزود: با افزایش تعهد در استان باید نوعی نگاه ویژه و خاص به بخش تعاون و بخش خصوصی داشته باشیم که موجب تزریق افزایش اعتبارات ملی به استان میشود.
خداپرست ادامه داد: در بخش صنعت در اشتغال کشور روندکاهشی را شاهد بودیم ولی درفارس این روند صعودی بوده و در ایجاد و راه اندازی کارگاههای توسعه دهنده توجه خاصی را می طلبد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز اموزش فنی و حرفه ای،دانشگاه علمی و کاربردی و اداره تعاون اشاره و تصریح کرد: با توجه به مفاد این تفاهم‌نامه در مراکز اموزش فنی و حرفه ای مهارت اموزی بصورت کاملا رایگان و یا حداقل هزینه به کارجویان ارائه می گردد.
انتهای پیام/
زرین‌کلاه