تکریم چهاردهه فعالیت مطبوعاتی عبدالامین عطایی در رویداد فرهنگی«دکه»
تکریم چهاردهه فعالیت مطبوعاتی عبدالامین عطایی در رویداد فرهنگی«دکه»

در راستای برگزاری گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس، در رویداد فرهنگی« دکه » و با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل و غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اهالی رسانه که در روز سه شنبه، سی ام خرداد سال جاری، انجام شد، از عبدالامین عطایی، پیشکسوت عرصه […]

در راستای برگزاری گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس، در رویداد فرهنگی« دکه » و با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل و غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اهالی رسانه که در روز سه شنبه، سی ام خرداد سال جاری، انجام شد، از عبدالامین عطایی، پیشکسوت عرصه رسانه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پگاه خبر، عبدالامین عطایی، ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانه مطبوعات فارس، تفکر بالا و ریسک پذیری را دو ویژگی مهم مدیران رسانه و آقایان شفاعتیان و واحدی پور را، دو مدیر موثر در راه پیشرفت خویش خواند.  نشست «گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس» با محورهای تجربه نگاری اصحاب رسانه، گفت و گوی صنفی و آیین تجلیل در محل تالار غزل «مجموعه فرهنگی، هنری حافظ شیراز» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این مراسم که با سخنان پیشکسوت رسانه ای استان فارس «عبدالامین عطایی» برپا گردید، جمعی از فعالان رسانه ای استان حضور داشتند، عطایی در این نشست با قدردانی از اداره کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فارس در رابطه با برگزاری سلسله نشست های ماهانه «دکه» تصریح کرد: من در سه نشریه مختلف شیراز فعالیت داشته ام، فرصت برای آگاهی و رشد بیشتر بنده بود.

وی ادامه داد: از سال ۵۸ وارد عرصه رسانه شدم و با همکاری روزنامه «خبرجنوب» آغاز کردم و با کار حرفه ای «خبرنگار ورزشی» در این روزنامه ادامه دادم و در آن زمان کمبود و فقدان امکانات لازم برای صفحه ورزشی روزنامه بود که آقای عباس بیاتی در این رابطه با ما همکاری لازم داشتند چنانکه دوربین عکسبرداری را از ایشان به امانت می گرفتم. این پیشکسوت رسانه ای در استان فارس ادامه داد: در عرصه روزنامه نگاری همیشه کمبودهایی وجود داشته که در آن زمان جایگاه خبرنگاران هم در استودیوم ورزشی شهدای ارتش وجود نداشت.

عطایی افزود: هم اکنون ذهنیت من در بحث رسانه کمبودها و مشکلاتی است که در این عرصه وجود دارد جایگاه مرجعیت رسانه در بخش ورزشی و دیگر بخش های این حرفه از بین رفته است. او در ادامه با اشاره به میزان اثر گذاری رسانه ها در زمانه حال با توجه به توسعه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سرعت عملی که برای فضای مجازی پیش آمده رسانه های مکتوب را عقب انداخته است اما باید توجه داشت مثل سایر کشورها با سیاست و برنامه ریزی مناسب رسانه های مکتوب به شمارگان بالاتر برسند و این مهم در گرو توجه به تحلیل و تفسیر در حوزه رسانه است.
عطایی با انتقاد به روند شخص محوری در عرصه رسانه ها ادامه داد:  اینکه دائم در حوزه اخبار رسانه ها به مدیران توجه شود آسیبی غیر قابل جبران است با وجود جایگاه رسانه ای فارس باید با مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد اتاق فکر مناسب در جهت ارتقاء بیشتر این جایگاه تلاش گردد.

در ادامه این نشست برخی از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات فارس به بیان برنامه ها و چشم انداز آینده این نهاد صنفی پرداختند.

«ساماندهی فعالان عرصه رسانه فارس»، «برگزاری کارگاههای آموزشی با همکاری معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس نظرسنجی همکاران»،«رتبه بندی مدیران استان توسط فعالان رسانه ای بنا به تأکید استاندار فارس»،« توجه به ایجاد صندوق قرض الحسنه برای پرداخت تسهیلات کم بهره به روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای»، «برگزاری تورهای رسانه ای با سایر نقاط کشور با هدف تعامل و شناسایی ظرفیت ها» از جمله برنامه های در دستور کار«خانه مطبوعات فارس» بود که از سوی غیاث الدین ملک حسینی عضو هیأت مدیره این نهاد صنفی عنوان گردید.

در ادامه «حسین کشتکار »دیگر عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات فارس همکاری و تبادل نظر روزنامه نگاران استان لازم توصیف کرد و گفت: شایسته است در این نشست با روش گردهمایی همه دوستان رسانه ای مشکلات این عرصه را بیان کنند.

«مریم ترابی» دیگر عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات فارس خواستار ساماندهی فعالان حوزه روزنامه نگاری گردید.

«مریم کشاورز» عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات فارس توجه به تعاونی مسکن روزنامه نگاران که نزدیک به دو دهه از ایجاد آن می گذرد اشاره کرد و افزود: تعاونی مصرف رسانه ها هم از جمله ملزومات جامعه رسانه ای استان فارس می باشد که با پیگیری مدیران مربوطه ممکن خواهد شد.

در این مراسم همچنین از تلاش های مستمر عبدالامین عطایی پیشکسوت روزنامه نگاری استان فارس با حضور حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اهداء لوح و هدایا، تکریم شد.

انتهای پیام/