نشت یابی بیش از ۳۴۰۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان فارس
نشت یابی بیش از ۳۴۰۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان فارس

  ۳۴۰۹۶ کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه و انشعاب در سال ۱۴۰۱ در واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز استان فارس نشت یابی شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، علی اکبر میدان شاهی مدیر عامل این شرکت گفت: با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های توزیع و […]

 

۳۴۰۹۶ کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه و انشعاب در سال ۱۴۰۱ در واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز استان فارس نشت یابی شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، علی اکبر میدان شاهی مدیر عامل این شرکت گفت: با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های توزیع و تغذیه گاز طبیعی در شهرها و روستاها استان و در راستای نگهداری و مراقبت از تاسیسات گازرسانی به ویژه تاسیسات مدفون شده و همچنین ایمن‌سازی سازی فرآیندها، این شرکت در سال ۱۴۰۱ توانست ۳۴۰۹۶ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع را نشت یابی کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اهمیت انجام این مهم که به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و هدررفت گاز، صیانت از محیط زیست و استمرار جریان گازرسانی به مشترکین انجام می شود، گفت: با توجه به قدمت بالای شبکه‌های گازرسانی در استان فارس، انجام فرآیند نشت‌یابی بسیار مهم بوده و غفلت از این موضوع صدمات و خسارتهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در همین راستا طی سال گذشته تعداد ۹۵۲ ایستگاه تقلیل فشار نیز نشت‌یابی و از عملکرد تجهیزات و تاسیسات تعداد ۵۳۸ ایستگاه تقلیل فشار بازرسی به عمل آمده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس همچنین در خصوص نشت یابی شبکه ها و انشعابات در طی سال جاری به اقدامات واحد بازرسی فنی اشاره کرد و افزود: طبق دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و فرآیند نشت‌یابی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های متناسب با شرایط جغرافیایی در استان فارس انجام و جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، موارد ناایمن نیز به واحدهای متولی گزارش شده و رفع عیب انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/