جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به ایستگاه نهم رسید
جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به ایستگاه نهم رسید

  جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز که از بهمن‌ماه سال گذشته آغازشد، است؛ امروز در روزهای پایانی فصل بهار ۱۴۰۲، به ایستگاه نهم خود رسید که در این مرحله شاهد افتتاح و آیین آغاز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود. به گزارش پگاه خبر، جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز که از […]

 

جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز که از بهمن‌ماه سال گذشته آغازشد، است؛ امروز در روزهای پایانی فصل بهار ۱۴۰۲، به ایستگاه نهم خود رسید که در این مرحله شاهد افتتاح و آیین آغاز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود.

به گزارش پگاه خبر، جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز که از بهمن‌ماه سال گذشته کلید آن زده شده است؛ امروز در روزهای پایانی فصل بهار، به ایستگاه نهم خود رسید که در این مرحله شاهد افتتاح و آیین آغاز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود.
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین کلنگ‌زنی پل شهدای مهدی‌آباد یکی از پروژه‌های این مرحله از جهش عمرانی اظهار کرد: پل شهدای مهدی‌آباد، شهرک شمالی و جنوبی را به هم متصل می‌کند.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از بودجه ۲۳ هزار میلیارد ریالی شهرداری شیراز صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود، بر تلاش ارکان و مجموعه مدیریت شهری برای پیشبرد و به سرانجام رسانیدن آن‌ها در موعد مقرر تأکید کرد.

او تصریح کرد: انجام پروژه‌ها با همکاری همه‌جانبه بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است، عنوان کرد: باید با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی برای تحقق برنامه‌ها فعالیت کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیز بیان کرد: میوه و تره بار کالای مصرفی است، بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا اجناس با کیفیت و قیمت مناسب در اسرع وقت در اختیار مردم قرار بگیرد.

اسدی با اشاره به فعالیت‌های میدان میوه و تره‌بار شیراز تصریح کرد: زمین و مجوز این پروژه به عهده شهرداری و سرمایه‌گذاری به عهده بخش خصوصی است.

او افزود: کمتر از یک ماه قبل همایش سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی در شیراز برگزار شد و یکی از قراردادهایی که در این همایش منعقد شد، این پروژه بود و امروز شاهد اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هستیم.

شهردار شیراز بیان کرد: البته تفاهم‌نامه‌های متعددی در این همایش با رویکردهای متفاوت در سرمایه گذاری منعقد شدند که به زودی لایحه‌ای در این زمینه تدوین و به شورای اسلامی شهر تقدیم خواهد شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه تیم اقتصادی شهرداری با قدرت و قوت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: ملاک ارزیابی ما در سنجش مدیران کار و تلاش است، شهرداری تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را به عهده دارد و سعی می کنیم با انجام این پروژه‌ها طی دو سال بخش عمده محرومیت را از چهره شهر بزداییم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه میدان‌ مرکزی میوه و تره‌بار با اشاره به جزئیات پروژه این میدان گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های تکلیفی شورای اسلامی شهر سال گذشته است که امسال محقق شد و بعد از پروژه کلنگ‌زنی آکواریوم، این دومین پروژه‌ای است که در تکلیف ۱۵ هزار میلیاردی سال گذشته محقق می‌شود.

به گفته علیرضا اسکندری؛ شاید در نگاه نخست، جذابیت این پروژه برای شهروندان مشخص نباشد، اما از اینکه در نحوه توزیع و مدیریت میادین و محصولات کشاورزی می‌تواند به ما کمک کند؛ عایده نصیب تمام شهروندان خواهد شد.

او افزود: بحث دیگر این طرح، منافع اقتصادی خوبی است که این پروژه برای شهرداری شیراز خواهد شد، چراکه با مولدسازی زمینی در مجاورت این میدان که استفاده نمی‌شد، می‌توانیم در عرصه محصولات کشاورزی کمک کنیم و همچنین درآمدی برای شهرداری داشته باشد، این نوع نگاه در شهرداری باید حاکم شود و در تحقق بودجه امسال نیز بر روی زمین‌های شهرداری سرمایه‌گذاری شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر استفاده از منابع موجود شهرداری برای درآمدزایی عنوان کرد: اتمام این پروژه و شروع مابقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری انتظار شورای اسلامی شهر از شهرداری، به‌ویژه پروژه‌های پنج‌گانه هدف گردشگری و سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: پیرو همایش سرمایه‌گذاری که به میزبانی شهرداری شیراز در هفته‌های گذشته برگزار شد، مقرر شد تا بسته‌های متعددی ارائه و قرارداد در خصوص آنها بسته شود که یکی از بسته‌های سرمایه‌گذاری، توسعه میدان میوه و تره‌بار شیراز بود و این موضوع نشان می‌دهد که بسته‌های سرمایه‌گذاری یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

محمدرضا هاجری گفت: یکی از برنامه‌‌‌های آتی شهرداری شیراز، راه‌اندازی چندین میدان میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر جهت تسهیل امور شهروندان است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز؛ با همبستگی شورای اسلامی شهر و شهرداری، پیشرو در امر عمران و آبادی شهر هستیم که از جمله پروژه‌های بزرگ در حال اجرا در شیراز می‌توان پروژه زیرگذر گویم، قطار شهری در خطوط مختلف، توسعه بوستان جبل‌الدراک، بزرگترین آکواریوم و شهربازی در جنوب کشور، را با همکاری بخش خصوصی و صدها پروژه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جهت ارتقاء وضعیت شهر شیراز در حال برنامه ریزی و انجام است‌.
او به ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی جهت تأمین آب فضای سبز شهری نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت حوزه حمل‌ونقل در شهر شیراز بودجه قابل توجهی را برای این امر در نظر گرفته‌ایم.

هاجری با توجه به اهمیت موضوع و اتصال آن به بزرگراه شیراز-اصفهان، قراردادهای متعددی با شرکت‌های مختلف از جمله قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بسته شده که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت در پروژه انجام می‌شود تا قبل از بهره‌برداری بزرگراه شیراز-اصفهان زیرگذر گویم به بهره‌برداری برسد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار با بیان اینکه پروژه احداث غرفه‌های تجاری توسعه میدان میوه و تره‌بار در این مرحله از جهش عمرانی کلید خورده است، اظهار کرد: این پروژه با مشارکت شرکت شهر آتیه آغاز به کار کرده که پس از اینکه پروژه ساخته شد، ارزش افزوده ریالی آن ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود،

حمیدرضا اسماعیلی عنوان کرد: این پروژه بعد از هفت ماه به یک نقطه مشترک رسیده که ۱۰۲ غرفه به این میدان اضافه شده و مجموعه‌ای اقامتی، تفریحی و درمانی در این پروژه بزرگ گنجانده شده است که توسط سرمایه‌گذار این پروژه آغاز به کار خواهد کرد و در مدت مشخص شده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در نهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: میدان میوه و تره‌بار شهر شیراز یکی از بزرگترین میدان‌های میوه و تره‌بار در کشور است که در تأمین و توزیع محصولات کشاورزی از جمله میوه و تره‌بار شهر شیراز, شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار نقش مهمی را ایفا می‌کند.

غلامرضا غلامی با تصریح بر این موضوع که با توجه به تراکم و شلوغی میدان میوه و تره‌بار این محیط جوابگوی نیازهای غرفه‌داران، میوه فروشان و مردم نیست اضافه کرد: با تدبیر شهردار شیراز ۱۵ هکتار از فضای پیرامون میدان میوه و تره‌بار در طرح توسعه میدان قرار گرفت و مقرر شد در این متراژ ۱۰۲ غرفه جدید با اعتبار اولیه ۳۱ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد که با احتساب ارزش افزوده تا ۵۱ هزار میلیارد افزایش خواهد داشت.

وی گفت: مرکز سورتینگ از نظر فعالیت بسته‌بندی به رفع نیازهای کشورهای حوزه خلیج فارس و پوشش وسیع در این حوزه می‌پردازد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: پل مهدی‌آباد که یکی از ۳۰ پل تقاطع غیرهمسطح بوده، در برنامه‌های دوره کنونی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برنامه‌ریزی و مقرر شد ظرف ۱۲ ماه به بهره‌برداری برسد که در نهمین مرحله جهش عمرانی کلنگ زنی شد.

محمد امین عنوان کرد: این تقاطع پل ارتباطی دو شهرک مهدی‌آباد و حجت‌آباد بوده و یک ارتباط دهنده است که در ادامه مسیر خود به کمربندی جنوب متصل و با عبور از پل نواب صفوی و پل احمدبن موسی(ع) به بولوارهای احمدبن موسی(ع) و نواب صفوی متصل و در ادامه به بلوار رحمت خواهد رسید.

وی اظهار کرد: عرض دهانه پل ۴۱ متر و طول عرشه با احتساب باند رفت‌ورگشت ۸۶ متر و نوع سازه به صورت تیر پیش ساخته و دال درجا و این سازه بر روی ۶۴ شمع به اعماق ۱۵ تا ۳۰ متر حفاری و اجرا و در مدت یک سال تقدیم شهروندان خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: قرارداد طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری آتیه شهر به ارزش سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان منعقد شد.

هومان معصومی عنوان کرد: این طرح باید ظرف ۴۸ ماه از طراحی به بهره‌برداری رسیده و تقدیم شهروندان شود.

وی گفت: این پروژه شامل احداث ۱۰۴ غرفه و ساختمان‌‌‌های رفاهی، خدماتی و اداری است که نسبت به غرفه‌های فعلی، ۴۳ درصد افزایش غرفه خواهیم داشت‌.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز با اشاره به دو ابعاد اصلی مأموریت این سازمان اطهار داشت: مأموریت سازمان به گونه‌ایست که به صورت روزمره تأثیر بسزایی در آرامش، آسایش و مسائل زیست محیطی و از سوی دیگر تأثیر زیادی در سفره مردم خواهد داشت.

پژمان شفیعی تصریح کرد: با همین نگاه و تبیین شعار برنامه‌محوری سازمان و تحول گرایی، حمایت‌ها و رهنودهای شهردار شیراز، همکاری و هماهنگی‌هایی که در سازمان سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی در میدان میوه و تره‌بار در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار هستیم.

او ادامه داد: خروجی این پروژه ۱۲۰ غرفه با مراکز خدماتی، رفاهی، اقامتی و مسائل مختلف در جهت ارتقای خدمات در میدان مرکزی شیراز بوده که بیش از ۲۶ سال فعالیت دارد و رونق بخش شهرمان است.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی تصریح کرد: با این رویداد در بحث حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بحث عرضه و تقاضا اتفاقات مطلوبی را رقم خواهیم زد.

به گفته شفیعی؛ از دیگر اقدامات این سازمان معرفی سایت ۲۸هکتاری است که دیوارگذاری شده و مقرر شده به مدت ۶ ماه با مبلغ قرارداد ۱۱۷ میلیارد ریال به سرانجام برسد و جهت انتقال مشاغل مزاحم آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز نیز ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه پل مهدی‌آباد، طرح توسعه زیرساخت‌های منطقه جنوب و شرق شیراز اجرا شود.

بابک همتی تصریح کرد: در راستای محرومیت‌زدایی این منطقه، گامی مؤثر برداشته و خدمتی به مردم آن داشته باشیم‌.

سرپرست و معاون فنی و مهندسی شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه و سرمایه‌گذار پروژه طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیژ با بیان اینکه با این پروژه ۱۰ هزار متر مربع فضای خدماتی به این میدان اضافه خواهد شد، گفت: با این پروژه شاهد جهش کیفی و کمی در خدمات‌رسانی خواهیم بود.

هومن مشعشعی افزود: اولویت ما احداث بخش‌های خدماتی است و با همکاری شهرداری، می‌توانیم زودتر از موعد مقرر این پروژه را اتمام کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت پروژه از نظر اقتصادی و ایجاد شغل امید داریم بتوانیم طبق برنامه زمان‌بندی به نحو احسن و در خور مردم شریف شیراز آن را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز نیز در این آیین گفت: این میدان از پررونق ترین و اساسی‌ترین میدان‌های سطح کشور است که روزانه بین ۶ تا ۷ هزار تُن میوه و تره‌بار در این میدان خرید و فروش می‌شود؛ بنابراین برای این طرح توسعه خیلی زود احساس نیاز شد.

علی اصغر اجلالی‌پور بیان کرد: ۱۴۸ غرفه در حال حاضر داریم که ۱۰۲ غرفه به آن اضافه شده و به ۲۵۰ غرفه می‌رسد تا خدمات‌رسانی بیشتر و بهتری را بتوانیم به همشهریان ارائه دهیم.

بنابراین گزارش؛ در نهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، عملیات اجرایی ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال آغاز و یا به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی پل شهدای مهدی‌آباد با اعتبار ۷۴۰ میلیارد ریال از پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و کلنگ‌زنی میدان دوم میوه و تره‌بار جاده شیراز-کازرون/ ابتدای ده‌شیخ ( مشارکت با بخش خصوصی به میزان ۴۰.۶ درصد سهم شهرداری) و دیوارگذاری سایت ۲۸ هکتاری انتقال مشاغل مزاحم_ بزرگراه امام خمینی(ره)_شهرک صنعتی با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال از پروژه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است‌.

افتتاح پیاده‌روسازی بولوار عدالت شرقی با اعتبار ۳۰.۷ میلیارد ریال از پروژه‌های شهرداری منطقه ۵ و کلنگ‌زنی طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار با اعتبار ۳۱ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال از پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه بانک شهر بوده است.

گفتنی است؛ پایان عملیات اجرایی طرح لوله‌گذاری در بخشی از بولوار مدرس، عملیات بهسازی (کف‌سازی- جدول‌گذاری- طرح هندسی آرام‌سازی و آسفالت با اعتبار ۷۰.۷ میلیارد ریال از پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ و درزگیری آسفالت بزرگراه حسینی الهاشمی و بولوار دکتر حسابی، دیوارگذاری رودخانه خشک و نقاط بحرانی، لوله‌گذاری بولوار آفرینش- خیابان طبری و بولوار شهیدان فرصتیان شهرک دو کوهک ورودی فجر بااعتبار ۲۴.۹ میلیارد ریال از پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۰ بوده که به بهره‌برداری رسیدند.

تصریح می‌شود؛ نورپردازی میدان آزادی، نقاشی دیواری (نقوش فرش استان فارس- نقاشی دیاری فرهنگ پهلوانی- نقاشی دیواری بوستان مطالعه، تونل نور محور کریم‌خان و تابلو شهدا واقع در بولوار خلیج فارس- قصرقمشه با اعتبار ۶۹.۷ میلیارد ریال از پروژه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و بهره‌برداری سیستم اعلام و اطفای حریق و دیوارگذاری آرامستان بهشت احمدی با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال از پروژه‌های سازمان مدیریت آرامستان‌ها در این مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز بوده است.

انتهای پیام/