داروخانه ویژه در استان فارس افتتاح می شود
داروخانه ویژه در استان فارس افتتاح می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در جهت بهبود توزیع و دسترسی اسان مردم به دارو و با هدف افزایش خدمات دارویی، داروخانه ویژه استان به مکانی جدید با فضای بیشتر انتقال می یابد. به گزارش پگاه خبر،  دکترمحمد جواد راعی درنشست خبری با موضوع «داروها و مکمل های غیرمجاز در عطاری […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در جهت بهبود توزیع و دسترسی اسان مردم به دارو و با هدف افزایش خدمات دارویی، داروخانه ویژه استان به مکانی جدید با فضای بیشتر انتقال می یابد.
به گزارش پگاه خبر،  دکترمحمد جواد راعی درنشست خبری با موضوع «داروها و مکمل های غیرمجاز در عطاری ها و باشگاه های ورزشی» اظهار داشت: متاسفانه سرانه مصرف دارو در کشور بالاتر از میانگین جهانی است و از پزشکان درخواست داریم برای بیماران تجویز منطقی و به اندازه داشته باشند.
وی ادامه داد: کمیته بهره‌وری دارو و ملزومات پزشکی در استان  راه‌ اندازی شده تا برای تجویز و مصرف دارو  راهکارهای منطقی ارائه شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مصرف سرم در کشور بسیار بالاست ابراز داشت: متاسفانه مصرف سرم در کشور نزدیک به ۲۲ میلیون عدد در ماه است و باید بافرهنگ سازی به پزشکان و مردم این رقم را کاهش دهیم.
دکتر راعی ادامه داد: پایش و کنترل مواد غذایی و دارویی، ارایشی و بهداشتی اهمیت ویژه ای دارد و در ازمایشگاه کنترل غذا و دارو سالیانه ۱۰ هزار فرآورده سلامت محور بررسی میشود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در سال گذشته، بیش از ۷۰ هزار آزمون تخصصی و عمومی در این آزمایشگاه بر روی  حدود ۵۰۰۰هزار نمونه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروها، گیاهان دارویی و مکمل‌های غذایی از طرف مراکز نظارتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی ارسال شده تا کیفیت محصولات با استانداردهای جهانی کیفیت سنجی و تطابق داده شود.
وی به پرداخت تسهیلات به بیماران خاص اشاره کردو تصریح کرد: در سال گذشته، بیش از ۱۴ میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج مانند بیماران تالاسمی، روماتیسم مفصلی، ام اس، شیمی درمانی، هموفیلی، لوپوس که با مراجعه به این مرکز و ارائه مدارک مورد نیاز، حواله مساعدت برای داروخانه های طرف قرارداد دانشگاه صادر شده است.
دکتر راعی با اشاره به  افزایش مبارزه با کالاهای قاچاق گفت: به جهت اهمیت جان مردم که برای دانشگاه از اهمیت ویژه برخوردار است بطور جد از ورود کالاهای غیر مجاز جلوگیری میشود.
وی همچنین بیان کرد: در سال گذشته، نزدیک به ۸۵ میلیارد ریال از انواع دارو، تجهیزات پزشکی،‌ فرآورده های گیاهی و مکمل غیر مجاز قاچاق، کشف شده است.

انتهای پیام/
زرین کلاه