توسعه روستایی و محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان شیراز یک ضرورت است
توسعه روستایی و محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان شیراز یک ضرورت است

    نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بررسی فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز در روستاهای حریم شهر توسعه روستایی و محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان شیراز را یک ضرورت دانست. به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، قادری نماینده شیراز و زرقان در […]

 

 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بررسی فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز در روستاهای حریم شهر توسعه روستایی و محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان شیراز را یک ضرورت دانست.
به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق محسن ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز فعالیتهای بنیادمسکن انقلاب اسلامی شیراز را مورد بررسی قرار داد و از پرداخت تسهیلات مقاوم سازی ومسکن روستایی ،اجرای طرح هادی وبهسازی معابرروستاهای حریم شهر شیراز با حضور دهیاران واعضای شوراهای اسلامی در روستاهای این شهرستان بازدید کرد.
محسن ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز در حاشیه این بازدیدها گزارشی از روند توسعه روستایی در روستاهای پیرامون شیراز ارائه داد و از صدور ۵۰ هزار و ۷۲۵ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری اداره ثبت خبر داد و اضافه کرد : تهیه نقشه ثبتی ۸۷ روستا و صدور ۴۴۳ جلد سند در سالی که گذشت از جمله کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان شیراز در سال گذشته است .
مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز تقسیمات شهرستان شیراز را تشریح کرد و گفت : شهرستان شیراز دارای ۳ بخش ۱۰ دهستان و ۱۳۷ روستا میباشد ، اهداف و فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن در این شهرستان توسعه روستایی و محرومیت زدایی است و به منظور کاهش خطرات ناشی از سوانح ، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ایجاد گردیده است .
ابراهیمی افزود: ساخت منازل مقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستا ، ایجاد اشتغال در روستا جهت استاد کاران و کارگران ساختمانی و تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی و قابل سکونت ، تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی ، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی در مسکن روستاها از جمله فعالیتهای انجام شده در واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن این شهرستان است.
وی از پرداخت ۱۰ هزار و ۵۵ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانکهای عامل از سال ۱۳۸۴ تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و افزود: نظارت بر ساخت و سازوارائه خدمات فنی جهت ۱۵ هزار و ۲۷۰ باب منزل مسکونی ساخته شده در روستاهای شهرستان شیراز با نظارت کامل از طریق ناظرین، این بنیاد انجام پذیرفته است.
انتهای پیام/