آغاز به کار شورای هماهنگی تعلیم وتربیت در فارس
آغاز به کار شورای هماهنگی تعلیم وتربیت در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پرهیز از کارهای جزیره ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت ها از اهداف اصلی راه اندازی شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس است. به گزارش پگاه خبر به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و‌پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در جلسه شورای هماهنگی تعلیم […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پرهیز از کارهای جزیره ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت ها از اهداف اصلی راه اندازی شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس است.
به گزارش پگاه خبر به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و‌پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در جلسه شورای هماهنگی تعلیم وتربیت استان متشکل از دستگاههای استانی ذیل وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد تشکیل این شورا از ابتکارات وزیر اموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:  این شورا قرار است ماموریت محور باشد.
عسکری گفت: اعتقاد وزیر اموزش و پرورش براین است که داشتن ایران قوی در گرو داشتن اموزش و پرورش قوی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اموزش و پرورش قوی باید از درون قوی شود و همه متولیان با هماهنگی، همکوشی، همدلی و همراهی بتوانند مسیر تعلیم و تربیت را پیش ببرند.
عسکری گفت: شان تشکیل این جلسه همدلی و هماهنگی بیشتر بین دستگاههای متولی و خدمت رسان به تعلیم و تربیت برای نیل به اهداف وزارت اموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پرهیز از کارهای جزیره ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت ها از اهداف اصلی راه اندازی این شورا است.
عسکری گفت: تمرکز بر کارهای برزمین مانده و اجرای برنامه هایی که در روز رای اعتماد توسط وزیر اموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و همچنین برنامه های ابلاغی ریاست محترم جمهوری که در ابلاغ وزیر اموزش و پرورش آمده از اهداف اصلی تشکیل این شورا است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی که در استانها از جمله استان فارس راه اندازی شده است نیز در راستای همین شورای هماهنگی است و بازوی اجرایی خوبی برای این شورا است.
عسکری گفت: در پروژه های کلان دستگاههای ذیل وزارت اموزش و پرورش در استان همه اعضای این شورا باید تلاش و حضور موثر داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز در این برهه از زمان، مساله اصلی در تعلیم و تربیت استان مساله دانشگاه فرهنگیان است و همه اعضای شورا باید برای برون رفت از مشکلات فعلی کمک و‌مساعدت کنند.
عسکری مساله جذب و استخدام در اموزش و پرورش را از دیگر مسایل مهم و روز تعلیم و‌تربیت استان دانست و گفت: در این دولت بی نظیرترین و جهادی ترین اقدامات در این حوزه در حال انجام است که افزایش ظرفیت های استخدامی نسبت به سالهای قبل موید این مطلب است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مساله مولد سازی املاک آموزش و پرورش را از دیگر مسایل مهم عنوان کرد و گفت: استان فارس در حال حاضر جزو سه استان برتر کشور در این زمینه است که لازم است کارها به جدیت دنبال شود تا پروژه های نیمه تمام اموزشی سریعا به اتمام برسند و دانش اموزان استان از این خدمات بهره مند شوند.
عسکری به مساله تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت این شورای هماهنگی برای این منظور باید مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس فارس نیز در این جلسه گفت: لازم است همه دستورعمل ها و ابلاغیه های هم دستگها مطالعه و از انها برای هم افزایی بیشتر استفاده شود.
مهندس محمود میرزایی گفت: همدلی و هم افزایی بیشتر اعضای این شورا بسیار مهم است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس فارس به مساله کمبود فضای اموزشی در استان و‌کمبود منابع اشاره کرد و گفت: ارایه امارهای صحیح میتواند به اداره کل نوسازی در توزیع عادلانه و اثرگذار منابع اعتباری کمک کند.
میرزایی گفت: در موضوع تعلیم و تربیت استان، همه دستگاههای عضو باید با دغدغه مندی تمام به مسایل نگاه کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس فارس گفت: استفاده از ظرفیت های برون سازمانی از جمله نمایندگان مجلس ، فرمانداران و شهرداران بسیار مهم است و این ظرفیت ها اگر مورد استفاده قرار گیرند بسیارموثر خواهند بود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در این جلسه گفت: سرعت  تشکیل این جلسه در استان، بسیار ستودنی است چراکه مدت زیادی از پیشنهاد تشکیل این جلسه توسط وزیر اموزش و پرورش نمیگذرد و همین نشان از پیشرو‌ بودن استان فارس است.
سعید رضا کامرانی گفت: در دوره جدید وزارت اموزش و پرورش نگاه جدیدی به سایر دستگاههای فرهنگی در کنار اموزش و‌پرورش در حال شکل گیری است که این نوید بسیار خوبی برای تعلیم و تربیت استان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: این کانون در حال حاضر با کمبود فضا مواجه است و ظرفیت این شورا خصوصا ظرفیت خیرین و‌نوسازی مدارس میتواند بسیار کمک یار باشد.
کامرانی به اجرای طرح کانون مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با شیوع کرونا به حاشیه رفت ولی اکنون که وضعیت عادی است لازم است این طرح احیا شود.
سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان فارس نیز در این جلسه گفت: علاوه اینکه جذب نیروهای ازاد در حال پیگیری است جذب دکترمعلم ها نیز در حال انجام است.
دکتر کورش زارع شیبانی گفت: تمام تلاش ما بر این است که نیروهایی که قرار است جذب دانشگاه فرهنگیان بشوند نیروهای مومن، متخصص و انقلابی باشند چرا که دانشگاه فرهنگیان قرار است معلم تربیت کند.
وی ضرورت تشکیل این شورا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: موضوع «یدواحده» بودن در فلسفه تشکیل این شورا بسیار مهم است.
سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: قطعا نیازمند تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک ذیل این شورا هستیم چرا که در تصمیم گیری ها باید بسیار دقت کنیم.
زارع شیبانی گفت: ماباید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت های استان به امر جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان بپردازیم .
خاطر نشان می شود: در این جلسه مدیران کل، روساو شورای معاونین ادارات کل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان فارس و‌همچنین مجمع خیرین مدرسه ساز استان حضور داشتند.
انتهای پیام/