عملیات حفاری تونل جنوبی شهید خادم صادق پایان یافت
عملیات حفاری تونل جنوبی شهید خادم صادق پایان یافت

فاز سوم عملیات حفاری تونل های دوقلوی شهید خادم صادق در بزرگراه شهید سلیمانی پایان یافت. به گزارش پگاه خبر، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی گفت: این پروژه جزو بزرگترین پروژه های اجرایی است که بدلیل موضوعات مختلف خصوصا رانش زمین در سال ۹۹ برای مدتی متوقف شد. محمد حسن […]

فاز سوم عملیات حفاری تونل های دوقلوی شهید خادم صادق در بزرگراه شهید سلیمانی پایان یافت.
به گزارش پگاه خبر، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی گفت: این پروژه جزو بزرگترین پروژه های اجرایی است که بدلیل موضوعات مختلف خصوصا رانش زمین در سال ۹۹ برای مدتی متوقف شد.
محمد حسن اسدی با بیان اینکه  عملیات تکمیل رینگ رفت و برگشت این تونل در یک فاز هفت کیلومتری اجرا می شود، اظهار داشت: در ابتدا بنا بود اجرای پروژه به صورت تقاطع غیرهمسطح یا ترانشه برداری اجرا شود اما یک باز طراحی در اجرای این پروژه صورت گرفت و ساخت چهار تونل جایگزین تقاطع و ترانشه برداری شد.
وی با بیان اینکه اجرایی شدن عملیات این پروزه عمرانی برای مردم‌محله منصوراباد مشکلاتی به همراه داشته است، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را بصورت شبانه روزی به اتمام برسانیم.
شهردار شیراز افزود: اقدامات عمرانی که توسط شهرداری مطرح میشود باید با جدیت و عزم راسخ انجام شود.
اسدی ادامه داد: مسائل مالی یکی از دغدغه های اصلی پروژه های عمرانی است و باتوجه به بحران مالی و اقتصادی که در سطح کشور وجود دارد، به همان نسبت نیز شهرداری شیراز با این موضوعات مواجه است.
وی با تاکید بر اینکه کسی نمیتواند بگوید چرا شهرداری به پروژه های عمرانی ورود میکند، بیان کرد:
هیچ نهادی جز شهرداری نمیتواند برای مردم کارهای  عمرانی انجام دهد و این وظیفه مدیریت شهری است.
در ادامه بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: باتوجه به اهمیت این پروژه که یک ابرپروژه شهری است از دو دهه پیش در سه فاز اجرایی عملیات احداث آن آغاز شد و هر فاز آن به نام یکی از بزرگان کشوربا عناوین سردار شهید سلیمانی ، آیت الله حائری شیرازی و آیت الله محلاتی نامگذاری شده است.
محمد امین با اشاره به اینکه بزرگراه کوهسار مهدی ابر پروژه ترافیکی و حمل و نقلی در شیراز است، بیان داشت: تونل جنوبی شهید خادم صادق دارای یک فاز ۷ کیلومتری است که با احتساب باند رفت و برگشت ۱۴ کیلومتر بزرگراه شهری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار داشت:
بیش از یک دهه عملیات عمرانی این فاز اغاز شده ولی با بزرگترین زمین لغزش کشوری در محله منصور آباد برخورد کردیم که باعث توقف ادامه عملیات شد.
وی با بیان اینکه با ایجاد زمین لغزش  وناامیدی عوامل اجرایی و بیان اینکه پروژه باید متوقف شود، ادامه داد: جهت مقابله با رانش زمین، یک دیوار ژئوگریدی۳۰۰ هزار متر مکعبی احداث شد و برای اجرای طرح با قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء قرار داد منعقد شد.
انتهای پیام/