ارتقا فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه ای است
ارتقا فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه ای است

استاندار فارس بر ضرورت انجام پژوهش در خصوص چگونگی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: وضعیت اقامه نماز در شاخه ها و گرایش های مختلف و با معیارهای از پیش مشخص شده مورد بررسی قرار گیرد، سپس بر اساس نتایج به دست آمده، مسئولین پس از برنامه ریزی برای […]

استاندار فارس بر ضرورت انجام پژوهش در خصوص چگونگی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: وضعیت اقامه نماز در شاخه ها و گرایش های مختلف و با معیارهای از پیش مشخص شده مورد بررسی قرار گیرد، سپس بر اساس نتایج به دست آمده، مسئولین پس از برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص ها اقدام کنند. ارتقا فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه ای است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه ستاد اقامه نماز استان که پیش از ظهر امروز در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، بر لزوم تجمیع اطلاعات و داده های نرم افزاری و سخت افزاری مساجد و نمازخانه ها تاکید کرد و ابراز داشت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مساجد و نمازخانه های استان در تمامی شاخه ها اعم از مدارس، دانشگاه ها، پارک ها، بیمارستان ها و غیره در قالب یک نرم افزار تدوین شود؛ میزان فعال بودن و بازدهی مساجد و نمازخانه ها اهمیت بالایی در تصمیم‌گیری‌ها دارد.
 استاندار فارس اظهار داشت: شنیده شده است از بعضی نمازخانه های مدارس استفاده تجاری می شود لازم است تمامی نمازخانه های مدارس استان صرفاً به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گیرند.
وی، افزود: راهداری استان نقشه جامع و کاملی از راههای استان تدوین کند، مساجد بین راهی و نمازخانه ها را در آن مشخص کرده و سپس با ارزیابی آن نسبت به وضعیت آنان اعلام نظر نماید تا ستاد اقامه نماز بر مبنای آن تصمیم گیری کند و بعدا بتوان نسبت به تعمیر و بازسازی بعضی مساجد و ساخت مساجد و نماز خانه در مناطق مورد نیاز اقدام کرد.
 دکتر ایمانیه بر ضرورت انجام پژوهش در خصوص چگونگی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و عنوان داشت: وضعیت اقامه نماز در شاخه ها و گرایش های مختلف و با معیارهای از پیش مشخص شده مورد بررسی قرار گیرد، سپس بر اساس نتایج به دست آمده، مسئولین پس از برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص ها اقدام کنند. ارتقا فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه ای است.
 وی حضور یک مسئول واحد را برای اجرای این امر ضروری دانست و اظهار داشت: همه سازمان ها اعم از شهرداری‌ها، فرودگاه ها، آموزش و پرورش، راهداری، دانشگاه ها، صمت و غیره یک مسئول خاص و منحصراً معطوف به موضوع اقامه نماز داشته باشند؛ چرا که بنا به سفارش بزرگان دین با اقامه نماز گره بسیاری از امور باز میشود.
 استاندار فارس در پایان خواستار ارائه رتبه‌بندی فرمانداران و روسای ادارات کل استان در خصوص عملکرد ایشان در حوزه نماز شد.
انتهای پیام/