دبیران مدارس خاص، باید به دانش اموزان مناطق کم برخوردار خدمت کنند
دبیران مدارس خاص، باید به دانش اموزان مناطق کم برخوردار خدمت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:مساله انحصار شکنی برخی دبیران و رعایت عدالت اموزشی باید مدنظر قرار گیرد و شرط حضور دبیران درمدارس خاص این است که به همه دانش اموزان خصوصا مناطق کمتربرخوردار نیز خدمت رسانی کنند. به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری در هفدهمین جلسه کمیته راهبردی کیفیت بخشی به آموزش کارگروه […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:مساله انحصار شکنی برخی دبیران و رعایت عدالت اموزشی باید مدنظر قرار گیرد و شرط حضور دبیران درمدارس خاص این است که به همه دانش اموزان خصوصا مناطق کمتربرخوردار نیز خدمت رسانی کنند.
به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری در هفدهمین جلسه کمیته راهبردی کیفیت بخشی به آموزش کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان بااشاره به فرارسیدن ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد ابراز داشت: یکی از ویژگی های مرحوم امام خمینی(ره)، موضوع خلاقیت ایشان در انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: حضرت امام در شکل گیری، و پیروزی و تثبیت انقلاب از خلاقیت های متعددی استفاده کرد.
وی ادامه داد: امام بر مردمی سازی انقلاب تاکید کرد و این از خلاقیت هاو ویژگی های منحصر به فرد امام بود که با خلاقیت ان را پیش برد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تلفیق اسلامیت وجمهوریت با هم را نیز از خلاقیت های امام عنوان کرد و افزود: اتفاقات اخیر در کشور درمهرماه می توانست هر نظامی را دچار مشکل اساسی و بنیانی کند اما خلاقیت های امام در شکل گیری نظام منجر شد بر همه این فتنه ها پیروز شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه اظهار داشت: لازمه تربیت دانش اموزان خلاق، ارائه برنامه های خلاق در اموزش و پرورش است.
عسکری تصریح کرد: اجرای برنامه های پنجاه و هجده روزه امادگی برای کنکور و ارتقای نمره نهایی از جمله برنامه های خلاق است که در استان فارس در حال اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر پیوست رسانه ای داشتن برنامه های خلاقانه تاکید کرد و گفت: در این فصل دانش اموزان در مدرسه نیستند و در منزل هستند و نیاز است که دانش اموزان از این برنامه ها مطلع شوند.
وی همچنین درخصوص انتخاب دبیران در مدارس خاص استان بیان کرد:این مساله به انتخاب مدیران این مدارس بستگی دارد ولذا باید مدیران جدید این مدارس هرچه سریعتر بر اساس شاخصه های انتخاب و انتصابی که طراحی و تدوین شده معرفی شوند و مدیرانی هم که تثبیت می شوند به انها اعلام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس درخصوص انتخاب دبیران مدارس خاص ادامه داد: مساله انحصار شکنی برخی دبیران و رعایت عدالت اموزشی باید مدنظر قرار گیرد و دبیران با کیفیت به همه دانش اموزان خصوصا مناطق کمتربرخوردار خدمت رسانی کنند.
عسکری  عنوان کرد: اگر فردی در مسایل اخیری که در ابتدای سال تحصیلی برای کشور پیش امد محرک و تاثیرگذار بوده نمی تواند از خدمات حضور در مدارس خاص بهره مند گردد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: هدف در برنامه ۵۰روزه آمادگی کنکور سراسری ویژه دانش اموزان فارس بالابردن میانگین نمره کلی استان در امتحانات نهایی است.
فرشید قاسمی افزود: از اهداف برنامه ۱۸روزه کنکور سراسری هم توجه به کسب رتبه های مطلوب دانش اموزان در کنکور است.
انتهای پیام/
زرین کلاه