اقلیم شهری هر جغرافیا براساس نحوه زیست آن خطه مدنظر قرار گیرد
اقلیم شهری هر جغرافیا براساس نحوه زیست آن خطه مدنظر قرار گیرد

  رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، محیط زیست را از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلان‌شهرها دانست و گفت: اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد. به گزارش پگاه خبر، مهدی طاهری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری […]

 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، محیط زیست را از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلان‌شهرها دانست و گفت: اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پگاه خبر، مهدی طاهری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شیراز اظهار کرد: ما وارثان مهندسی سابق شهرها هستیم.

به گفته این مقام ارشد پارلمان شهری در کلان‌شهر شیراز؛ محیط زیست از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلانشهرهاست و اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد.

او تاکید کرد: برای مطالعات اقلیم الزاما باید مطالعات هواشناسی، زمین شناسی و آب‌شناسی متفقا نجام شود و این مطالعات باید هر دوره‌ ۱۰ ساله تکرار شود، زیرا اکوسیستم شهر در طول زمان دچار تحول می‌شود و منطور از زیست بوم کارکرد اقلیم شهری و شهروند است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: امروزه در جهت بالابردن کیفیت زندگی شهروندان باید اقدامات ما بر اساس مطالعات جامع و فراگیر انجام گیرد که ضعف این عملکرد در سراسر کلانشهرهای کشور احساس می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: باید با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، مطالعات وسیع‌تر و تکمیلی به کمک مدیریت شهری بیاید تا بتوان در محیط زیست سالم‌تر به زندگی پرداخت.

انتهای پیام/

زرین کلاه