نگاهی به چهل‌ویکمین کمیسیون‌ محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران
نگاهی به چهل‌ویکمین کمیسیون‌ محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

  معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به روند برگزاری چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: با توجه به فعالیت معاونت محیط زیست و خدمات شهری در مجموعه شهرداری، اغلب موضوعات این حوزه زیست محیطی و مسائلی بود که جامعه امروز با آن درگیر […]

 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به روند برگزاری چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: با توجه به فعالیت معاونت محیط زیست و خدمات شهری در مجموعه شهرداری، اغلب موضوعات این حوزه زیست محیطی و مسائلی بود که جامعه امروز با آن درگیر است.

به گزارش پگاه خبر، غلامرضا غلامی با اشاره به روند برگزاری چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور اظهار کرد: با توجه به فعالیت معاونت محیط زیست و خدمات شهری در مجموعه شهرداری، اغلب موضوعات این حوزه زیست محیطی و مسائلی بود که جامعه امروز با آن درگیر است.

به گفته معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز؛ مبحث کلان دنیای امروز توجه به مسئله محیط زیست است تا انسان‌ها بتوانند در یک محیط زیست سالم موضوع توسعه پایدار را دنبال کنند.

او بیان کرد: کلان‌شهر شیراز در موضوع آلاینده هوا و مسائل زیست محیطی در وضعیت بسیار مطلوب‌تری قرار دارد و شیراز تنها کلان‌شهری است که هنوز به دلیل وجود آلاینده‌ها در کشور تعطیل نشده است و این در حالی‌ست که تمامی کلانشهرهای کشور در سال‌های گذشته حداقل یک روز به دلیل وجود آلاینده‌های جوی و تهدید سلامت شهروندان تعطیل شده است.

غلامی ادامه داد: این موضوع زنگ خطری است که اگر ما همه امکانات شهری را اعم از مبلمان شهری و زندگی‌هایی که مدرنیته است داشته باشیم اما به محیط زیست توجه نشود می‌تواند منجر به تعطیلی و بروز خسارت‌های بسیار به حوزه اقتصادی و حتی به مردم شود.

این مقام حوزه زیست‌محیطی در مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز اضافه کرد: موضوع اول مطرح شده در برگزاری این نشست توجه به محیط زیست و اقداماتی است که ما باید در راستای شهری ایمن و پاک و بدون تهدید خطرات زیست محیطی داشته باشیم.

ا‌و با بیان اینکه با گسترش فضای سبز اکسیژن افزایش یافته و مردم از هوای پاک بهره‌مند می‌شوند، گفت: برای این موضوع مستلزم در اختیار داشتن آب کافی و زمان لازم هستیم و باتوجه به اینکه منابع طبیعی بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی خود را در اختیار شهرداری قرار داده است، مدیریت و توسعه فضای سبز این اراضی در حال انجام است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: در کنار تمام اقدامات، اما در تأمین آب قدری با مشکل مواجه‌ایم و شهرداری شیراز و سایر شهرداری‌ها برآنند تا با استفاده از تصفیه پساب‌ها و اجرای تصفیه‌خانه‌های محلی این مشکل را رفع کنند.

استفاده از ظرفیت‌های قانونی مصوب در زمینه ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی‌ها، از دیگر موضوعات مورد اشاره غلامی بود که گفت: تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶ برای دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را مشخص کرده است که تأمین آب مورد نیاز کلانشهرها با استفاده از پساب‌ها توسط وزارت نیرو یکی از این تکالیف است‌ و این در حالی‌ست که اگر این موضوع محقق شود همه اراضی، ارتفاعات و باغاتی که در اختیار شهرداری است مشکل آبرسانی و فضای سبز آنها رفع خواهد شد.

 

 

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز نیز عنوان کرد: چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با دو نشست تخصصی برگزار شد که در آن مباحث عمده شهرداری‌ها و مشکلاتی که در حوزه خدمات شهری وجود دارد، مطرح شد.

سعید معصومی عنوان کرد: در این جلسه همچنین موارد مربوط به کارکنان اداری به‌ویژه در حوزه سازمان آتش‌نشانی و مشکلاتی که کمیته‌های خدمات شهری در حوزه‌های مختلف در شهرداری با آن مواجه هستند، به اشتراک گذاشته می‌شود و اعضا به همفکری مشترک در راستای تصویب قوانین دست می‌یابند.

او اضافه کرد: در نشست اول در خصوص خدمات مورد ارائه به زائرین اربعین بحث و گفت‌وگو شد.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در نشست دوم نیز در خصوص انتقال تجارب شهرداری این کلان‌شه در حوزه‌های تأثیرگذاری همچون مدیریت پسماند و بازیافت، کنترل سیلاب، احیای باغات قصردشت و مسائل و موضوعات مورد طرح میان معاونین خدمات شهری کلانشهرها که در هر شهری مطرح است و نیاز به ایجاد یک وحدت رویه در حوزه مدیریت خدمات شهرداری دارد، بحث شد.

انتهای پیام/

زرین کلاه