دستیابی به محیط زیست پایدار با تعامل و همراهی سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها
دستیابی به محیط زیست پایدار با تعامل و همراهی سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها

  نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تعامل سازنده در میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها، زمینه‌ساز و یکی از شروط دستیابی به محیط زیست مناسب است. به گزارش پگاه خبر، جعفر قادری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز اظهار داشت: […]

 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تعامل سازنده در میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها، زمینه‌ساز و یکی از شروط دستیابی به محیط زیست مناسب است.

به گزارش پگاه خبر، جعفر قادری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز اظهار داشت: از آنجا که شهرداری‌ها به شکل‌های مختلفی با مردم ارتباط مستقیم و نزدیک دارند، ما هم در زمان حضور در مجالس هشتم، نهم و یازدهم تلاش کردیم با تدوین قوانین مناسب به توسعه این ارتباط کمک کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان با طرح این پرسش که چه دلیلی دارد نمایندگان قدرت مانور شهرداری‌ها و شوراها را کم کنند، عنوان داشت: شخصاً هرجا که به‌طور واقع امکان واگذاری امور و زمینه افزایش قدرت مانور شهرداری‌ها فراهم بوده، سعی کرده کمک‌کننده باشم.

عضو مجمع نمایندگان فارس در همین ارتباط بیان داشت: به عنوان مثال، طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها به همراه انواع مدل‌های مشارکتی را در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها پیش‌بینی کردیم و تلاش می‌کنیم در همین فرصت ۱۰ روزه‌ای که امکان ارائه پیشنهاد وجود دارد آن را مطرح کنیم.

قادری با بیان اینکه اعتقاد دارد که شهرداران کلانشهرها می‌توانند دبیر کمیسیون ماده ۵ باشند، اظهار کرد: تحقق این مهم تأثیر شایانی در سرعت بخشی به حل مشکلات مردم دارد.

او از جمله مزیت‌های این رویکرد را کمک به تحقق مدیریت یکپارچه شهری، تفویض اختیار و واگذاری امور به شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینها سرعت انجام کار شهرداری‌ها نسبت به دولت نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد تعامل سازنده در میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها را زمینه‌ساز و یکی از شروط دستیابی به محیط زیست مناسب توصیف و بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای حفظ محیط زیست در شیراز و برخی دیگر از شهرهای استان انجام شده که از آن جمله می‌توان به واگذاری زمین‌های واقع در حریم به شهرداری اشاره کرد‌.

به گفته قادری؛ این آمادگی در اداره منابع طبیعی و نمایندگان وجود دارد که هم زمین‌های قابل واگذاری، واگذار شوند و هم چالش‌های قانونی انجام این کار توسط نمایندگان مجلس برطرف شود تا فضایی سالم، شاد و مفرح در شهرها برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

زرین کلاه