خسارت میلیاردی به مزارع دیم شهرستان خنج در اثر خشکسالی
خسارت میلیاردی به مزارع دیم شهرستان خنج در اثر خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: بر اثر کاهش بارندگی در سال زراعی جاری به ۹۵ درصد از مزارع دیم و ۶۵۰ هکتار از مزارع آبی، خسارت وارد شده است. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: بارش های خوب در فصل پاییز و اوایل زمستان باعث شد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: بر اثر کاهش بارندگی در سال زراعی جاری به ۹۵ درصد از مزارع دیم و ۶۵۰ هکتار از مزارع آبی، خسارت وارد شده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: بارش های خوب در فصل پاییز و اوایل زمستان باعث شد تا اکثر کشاورزان دیم کار، اقدام به کشت جو و گندم دیم نمایند که متاسفانه کاهش بارندگی در فصل زمستان و بهار، سبب از بین رفتن ۹۵ درصدی این مزارع شده است.
این مقام مسئول افزود: علارغم اینکه کشت دیم به ویژه برای بهره بردارانی که فاقد اراضی آبی در شهرستان هستند از قدیم الایام یکی از راه های امرار معاش خانواده بوده، متاسفانه به دلیل کاهش متوسط بارندگی در چند سال اخیر (کمتر از ۲۵۰ میلیمتر) کشت دیم تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار نمی گیرد و در چنین سالی تولیدکنندگان به شدت با ضرر و زیان مواجه می شوند.
علی پور ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، در اثر خشکسالی و کاهش بارندگی بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان به مزارع آبی و دیم این شهرستان، خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/