افزایش اعتبار اشتغال زایی در فارس به ۳ هزار میلیارد تومان
افزایش اعتبار اشتغال زایی در فارس به ۳ هزار میلیارد تومان

معاون اشتغال کمیته امداد فارس گفت: خوشبختانه با اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی بر صحت عملکرد کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر ایجاد کسب و کارهای خرد در کشور، امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودجه اشتغال کمیته امداد فارس هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید اسماعیل جوادی، معاون اشتغال و خودکفایی […]

معاون اشتغال کمیته امداد فارس گفت: خوشبختانه با اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی بر صحت عملکرد کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر ایجاد کسب و کارهای خرد در کشور، امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودجه اشتغال کمیته امداد فارس هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید اسماعیل جوادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان فارس در اولین همایش انگیزشی بانوان سرپرست خانوار که با همکاری دستگاه های حمایتی برگزار شد؛ گفت: هدف از برگزاری این همایش هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی استان است.

جوادی ادامه داد: در این همایش خانواده هایی شرکت کرده اند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی خاصی نیستند و شرایط آنها به نحوی است که به طور مستقیم نمی توانند خدمات را از این نهادها دریافت کنند. اما می توان خدمات اشتغال را در زمینه های امکان سنجی، نیاز سنجی و مشاوره شغلی به آنان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تک‌تک این افراد که حدود ۲۰۰ زن سرپرست خانوار هستند شناسایی شده و در این همایش شرکت کردند؛ افزود: این بانوان مورد مشاوره شغلی خاص خود قرار گرفته و بر اساس مهارتی که دارند آموزش های لازم و تکمیلی به آنان داده می شود که هزینه کل این آموزش‌ها از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر اینکه ایده های این عزیزان مورد حمایت قرار می گیرد تا به مرحله تجاری سازی برسد؛ اضافه کرد: این بانوان تسهیلاتی را نیز از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دریافت می کنند.

جوادی یادآور شد: سال گذشته ۳۹ درصد اشتغال های ایجاد شده از لحاظ تعدادی و ریالی در قالب ۷۵۰۰ مورد از ۱۹ هزار طرح اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد فارس مربوط به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان بوده است۲۲ درصد این طرح ها مربوط به دامداری،طیور و کشاورزی و ۱۳ درصد خدماتی و ۱۰ درصد صنایع دستی و قالیبافی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت بر طرح ها از سوی کمیته فنی رصد طرح های اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان، بالای ۹۰ درصد این طرح ها به نتیجه رسیده و صحت‌سنجی شده‌اند.

معاون اشتغال کمیته امداد فارس گفت: خوشبختانه با اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی بر صحت عملکرد کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر ایجاد کسب و کارهای خرد در کشور، امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودجه اشتغال کمیته امداد فارس هستیم.

جوادی ادامه داد:  سال گذشته هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و تسهیلات ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد فارس گذاشته شده بود که با ۱۶ بانک عامل همکاری داشتیم. امسال این مبلغ به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته است تا بتوانیم تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه هدف را شناسایی کرده و خدمات و تسهیلات را به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به موضوعات مهم در ایجاد طرح های اشتغال در زمینه توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف، افزود: اجرای طرح های کسب و کار تنها با تامین منابع مالی به نتیجه کامل نخواهد رسیدبنابراین حمایت از ایده اصلی کسب و کار مهم است که باید پرورش داده شود تا این طرح ها به نتیجه برسندموضوع دوم حمایت در ایجاد شبکه سازی و بازارسازی از تولیدات مددجویان است که در همین راستا سال گذشته حدود ۷ نمایشگاه منطقه‌ای بازارچه فروش محصولات را در سطح استان در حمایت از طرح‌های اشتغال برپا کردیم

 معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه کلیه نیازمندانی که جهت اخذ مجوز کسب و کار خود با مشکل مالی مواجه بودند از سوی کمیته امداد فارس کمک هزینه صدور مجوز کسب و کار را دریافت کردند ؛ اضافه کرد: در بحث خشکسالی و حمایت از طرح های اشتغال، منابع زیادی کمک به صورت بلاعوض بین ۳ تا ۵ میلیون تومان جهت تامین علوفه دام و طیور به مددجویان پرداخت شدهمچنین هزینه تعمیر و بهسازی فضای کسب و کار مددجویان را پرداخت کردیم .

جوادی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت هایی که سال گذشته برای اولین بار در امداد انجام شد ؛حمایت از کسب و کارها با ایجاد برند بودکسب و کارهای بسیاری را شناسایی کردیم که تولیدات آنها به صورت فله ای ارائه می‌شد و برند خاصی نداشتند؛ بسته‌بندی مناسبی صورت نمی‌گرفت و با ارزش افزوده ناچیزی تولید این عزیزان عرضه می‌شدما در حمایت از این تولیدات با بخش خصوصی و مشاورانی که در اختیار داشتیم صحبت کردیم و هزینه برندسازی و بسته بندی محصولات این طرح‌ها را پرداخت کردیم تا بتوانند فعالیت بهتری در بازار داشته باشند.

انتهای پیام/