برگزاری اردوی جهادی سلامت محور در درمانگاه شهید مطهری شیراز
برگزاری اردوی جهادی سلامت محور در درمانگاه شهید مطهری شیراز

۳۰۰ پاکبان شهر شیراز، صبح امروز در درمانگاه شهید مطهری شیراز، خدمات رایگان سلامت محور دریافت کردند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در سال ۱۴۰۲ سه راهبرد جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین را در اولویت […]


۳۰۰ پاکبان شهر شیراز، صبح امروز در درمانگاه شهید مطهری شیراز، خدمات رایگان سلامت محور دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در سال ۱۴۰۲ سه راهبرد جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین را در اولویت برنامه های سازمان قرار داده و در راستای اجرای این سه راهبرد ، برنامه های مختلفی تدوین شده که یکی از این برنامه ها اجرای اردوهای جهادی سلامت محور در مناطق محروم و کم برخوردار استان فارس می باشد.

سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» اضافه کرد: به همین منظور برای هر کدام از مراکز درمانی استان مناطق هدفی مشخص شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ تیم های جهادی به صورت ثابت هر ماه در مناطق هدف خود حضور پیدا می کنند و خدمات بهداشتی درمانی آموزشی رایگان را به مردم نیازمند ارایه می کنند.

او ادامه داد: در کنار این خدمات، برنامه ای با عنوان درمانگاه های جهادی از اسفند ۱۴۰۰ اجرایی شده که بر اساس این برنامه درمانگاه های سطح شهر در روزهای پنجشنبه که روز تعطیلی درمانگاه هاست به درمانگاه های جهادی تبدیل می شود و اساتید، پزشکان و کارکنان درمانگاه به صورت داوطلب در آن روز خدمات بهداشتی درمانی لازم را به جامعه هدف ارایه می دهند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه جامعه هدف در هر کدام از این برنامه ها متفاوت است، افزود: در درمانگاه شهید مطهری تا کنون پنج درمانگاه جهادی برپا شده و به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان بهزیستی، افرادی که در مساجد محله شناسایی شده اند و افرادی که در اردوهای جهادی برگزار شده در مناطق محروم شناسایی شده اند، خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارایه شده است و امروز نیز در ششمین درمانگاه جهادی که در درمانگاه شهید مطهری برگزار می شود، خدمات سلامت محور به پاکبانان زحمتکش شهر شیراز ارایه می شود.

سرهنگ صمصام گفت: پاکبانان شیراز و خانواده های آنان در ماه گذشته از سوی بسیج شهرداری پایش و دسته بندی شده اند و مشخصات آنها در سامانه ثبت شده است و امروز با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یازده رشته تخصصی و فوق تخصصی خدمات دریافت می‌کنند.

او افزود: در این برنامه که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، بسیج کارمندان، بسیج شهرداری ، بسیج جامعه پزشکی درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه پنج شیراز در حال برگزاری است، تمام خدمات ارایه شده در این برنامه جهادی شامل ویزیت، دارو، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و عینک به صورت رایگان ارایه می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از تداوم اجرای اینگونه اردوهای جهادی با هدف ارایه خدمات با کیفیت و هدفمند سلامت محور به مردم فارس و به ویژه مردم مناطق کم برخوردار خبر داد.

مدیر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری نیز در زمینه برپایی اردوهای جهادی سلامت در این درمانگاه ها گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی درمانگاه های امام رضا(ع) و شهید مطهری در برنامه جهادی امروز به حدود ۳۰۰ نفر از پاکبانان شیراز خدمات سلامت ارایه می شود.

دکتر «سید علی شمس نیا» افزود: با توجه به تخصصی و فوق تخصصی بودن این دو درمانگاه، بیماران از قبل شناسایی و غربالگری شده و در تخصص های مختلف به این درمانگاه ارجاع می شوند و در اردوهای جهادی به صورت رایگان خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند.

او اضافه کرد: امروز در یازده تخصص مختلف مانند داخلی، نوروسرجری، نورولوژی، پوست، ENT، جراحی و سایر تخصص های ارایه خدمت می شود.

مدیر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری گفت: در هر ماه ، یک روز پنجشنبه که روز تعطیل درمانگاه هاست، در قالب درمانگاه جهادی به یکی از اقشار و اصناف جامعه خدمت رسانی می شود.

این اردوی جهادی، صبح امروز چهارم خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

انتهای پیام/