پیام تصویری دبیر کل متروپلیس به رویداد بزرگ دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز
پیام تصویری دبیر کل متروپلیس به رویداد بزرگ دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز

  جوردی واکور دبیرکل متروپلیس (شبکه جهانی کلان‌شهرها و مناطق کلان‌شهری) پیامی به “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” صادر کرد. به گزارش پگاه خبر،  جوردی واکور دبیرکل متروپلیس (شبکه جهانی کلان‌شهرها و مناطق کلان‌شهری) پیامی به “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛ با سلام […]

 

جوردی واکور دبیرکل متروپلیس (شبکه جهانی کلان‌شهرها و مناطق کلان‌شهری) پیامی به “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” صادر کرد.

به گزارش پگاه خبر،  جوردی واکور دبیرکل متروپلیس (شبکه جهانی کلان‌شهرها و مناطق کلان‌شهری) پیامی به “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است؛

با سلام
جوردی واکور هستم،
دبیرکل متروپلیس (شبکه جهانی کلان‌شهرها و مناطق کلان‌شهری)
مفتخرم به شرکت‌کنندگان دومین کنفرانس توسعه سرمایه‌گذاری به میزبانی شهرداری شیراز، سلام عرض کنم.

شبکه متروپلیس که اینجانب دبیرکل آن هستم حدود ۱۴۵ کلانشهر و مناطق کلان‌شهری از سراسر جهان را با هدف ارائه کیفیت بهتر زندگی به ساکنین مناطق کلان‌شهری گرد هم جمع می‌کند.

می‌دانیم که کلانشهرها ارزشمندند و فرصت‌های نوآوری، خلاقیت و بهره‌وری را فراهم می‌کنند و در عین حال زندگی کسانی که در کلانشهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، همیشه عالی نیست.

کیفیت زندگی کلان‌شهری محور کار مشترک شهرهای عضو است و شیراز از سال ۲۰۰۷ یکی از اعضای ارزشمند متروپلیس و عضو هیئت مدیره آن است.
همچنین خوشحالیم که شیراز در بازنگری برنامه راهبردی متروپلیس در طول ۱۲ماه گذشته مشارکت کرده است.

همچنین بسیار بابت مشارکت در خصوص موضوع کنفرانس (توسعه سرمایه‌گذاری) خرسندم.

این موضوع در زمان بسیار مناسبی انتخاب شده چراکه ما می‌دانیم تأمین مالی در سطح محلی در سراسر جهان یک مشکل بزرگ برای کیفیت حکمرانی محلی است.

تقریباً در تمام جهان حکومت‌های محلی با کمبود منابع مالی مواجهند و مقامات محلی در سراسر جهان تلاش می‌کنند بیشتر نوآور بوده و راهکارهای جدیدی برای پرکردن این خلأها پیدا کنند.
ما در متروپلیس نسبت به این امر آگاه بوده و با آن‌ها بر روی مجموعه اقدامات حمایتی کار می‌کنیم.

که از سازمان‌های ملی و بین‌المللی درخصوص نیاز مبرم سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که به مشکلات واقعی افراد می‌پردازد، حمایت می‌کند و این در سطح محلی است.

همچنین با نهادهای مالی همکاری کرده و تلاش می‌کنیم تا در ماه آینده در بروکسل فرصت‌هایی برای شهرها فراهم کنیم تا در سطح بین‌المللی به جستجوی منابع مالی مورد نیاز خود بپردازند.

در انتهای کنگره متروپلیس، ما نشست سرمایه‌گذاری خواهیم داشت که مکانی برای حضور شهرها و پروژه‌هایی است که نیازمند تأمین مالی بین‌المللی بوده و آنها به وام‌دهندگان به‌صورت دوجانبه و چندجانبه ارائه می‌کنند.

این نمونه نه خوبی است که چگونه شهرها مسیر خود را طی کرده و فرصت‌های بین‌المللی را پیدا می‌کنند.

ما همچنین از نوآوری برای یافتن منابع مالی حمایت می‌کنیم.

ما با شهر گوانجوی چین در مسابقه‌ای موسوم به جایزه بین‌المللی گوانجو در حوزه نوآوری شهری همکاری می‌کنیم و در این رقابت، تجربیات جالبی ارائه شده است.

اجازه دهید یکی از پروژه‌ها را که شهر کیتو پایتخت آکوادور انجام داده، ذکر کنم؛ بخشی از تأمین مالی مترو جدید سیستم حمل‌ونقل کلان‌شهری کیتو از بازنگری در مورد بافت شهری، هدف ایجاد تراکم در اطراف ایستگاه‌های مترو و صدور مجوز احداث ساختمان‌های بیشتر یا بلند‌مرتبه در مناطق نزدیک به ایستگاه‌های مترو و مکلف کردن سازندگان ساختمان‌های مزبور به پرداخت هزینه اخذ مجوز تأمین شد.

با این مبلغ اضافی شهرداری توانست بخش مهمی از هزینه اسن زیرساخت جدید کیتو را تأمین کند.

این نمونه و سایر پروژه‌ها، روش‌های نوآورانه را در دستیابی به منابع مالی برای نیازهای جدید شهر نشان می‌دهد.
بخش خصوصی نیز باید بخشی از راه حل باشد.

ما با اکسپو جهانی شهرهای هوشمند که هر ساله در ماه نوامبر با مشارکت شهرهای عضو متروپلیس در بارسلون برگزار می‌شود، همکاری می‌کنیم و مدیران بخش خصوصی و مدیران کلان‌شهرها با یکدیگر در دستیابی به راه حل توسعه سرمایه‌گذاری همکاری می‌کنند.

مورد دیگری که متروپلیس انجام می‌دهد همکاری با شهرهایی است که به وسعت و اندازه خاصی رسیده‌اند؛ این شهرها ازنظر اندازه و وسعت، کلان‌شهر محسوب می‌شوند، اما به دنبال نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی هستند.

همواره معتقدیم راهبردهای جذب سرمایه و راهبردهای توسعه اقتصادی را می‌بایست با دیدگاه مناسبی جهت بین‌المللی‌سازی شهرها همراه و همسو کرد.

شهر ما می‌خواهد در جهان چه نقشی داشته باشد؟ جایگاه ما چیست؟ برند ما چگونه خواهد بود؟ و کلان‌شهرهای جهان در واقع در شبکه متروپلیس گرد هم آمده‌اند و در بین همتایان خود این عناصر را پیدا می‌کند که چگونه متمایز باشند و چگونه قابلیت‌های خود را پیدا کنند.

همان‌گونه که می‌بینید، موضوع این کنفرانس، دومین کنفرانس توسعه سرمایه‌گذاری، درواقع به روح و قلبمان و به ماهیت همکاری‌های متروپلیس با اعضای خود نزدیک است.

بنابراین برای این اقدامتان آرزوی موفقیت دارم و همچنین امیدوارم نمایندگان شهر شیراز را سه هفته دیگر در بروکسل جهت حضور در کنگره جهانی متروپلیس که بخشی از نشست سران شهری بروکسل است، ملاقات کنم.

انتهای پیام/

زرین کلاه