نشست تخصصی بررسی چگونگی حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته
نشست تخصصی بررسی چگونگی حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته

                  نشست تخصصی بررسی چگونگی حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفت با حضور رئیس اتاق بازرگانی فارس، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس ، قائم مقام مدیر عامل و هیات همراه، […]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست تخصصی بررسی چگونگی حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفت با حضور رئیس اتاق بازرگانی فارس، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس ، قائم مقام مدیر عامل و هیات همراه، و تنی چند از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در سالن اجتماعات این اتاق برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر سهم استان ها در تولید ناخالص داخلی، یکی از راه های ارتقای آن در اقتصاد کشور را توجه به صنایع پیشرفته و بالابردن سهم صنایع پیشرفته در تمام حوزه های صنعتی عنوان کرد و گفت: سالهاست که ارتقای جایگاه صنعتی و بویژه بهره گیری از صنایع پیشرفته در کشور مورد غفلت قرار گرفته و در مجموعه دولت و بخش خصوصی توجهی به سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های نوین معطوف نبوده است،
محمد صادق حمیدیان ابراز داشت: در حال حاضر شاهراه توسعه اقتصاد کشور در حوزه صنعت، حرکت به سمت صنایع پیشرفته و نوین و تلاش در جهت جبران عقب ماندگی هاست که این مهم باید با اولویت بندی و سرمایه گذاری دنبال شود.
رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر از تکنولوژی نسل یک و به ندرت دواستفاده میکنیم و این درصورتی است که نسل چهار تکنولوژی در دنیا در حال استفاده است، اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی فارس آمادگی داریم در جهت پیشرفت و رشد استان در حوزه صنایع پیشرفته همکاری لازم را داشته باشیم.
در ادامه مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) نیز گفت: یکی از بحث‌های جدی در صندوق علاوه بر تولید صنایع پیشرفته، تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور و افزایش تعاملات است تا بتوانیم در مناطق مختلف بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تولید را رونق ببخشیم و چند صنایع هایتک و بزرگ و پیشرفته را راه اندازی کنیم.
محسن نادری منش ادامه داد:  باتوجه به افزایش ۵ برابری سقف اعطای تسهیلات به ۲۵ میلیارد تومان رسیده که این سقف در حال افزایش است.
مدیر کل صمت فارس نیز بیان داشت: رفع موانع و مشکلات و توسعه صنایع پیشرفته و بنگاه های اقتصادی رشد تولید و مهار تورم را به همراه دارد. ایزدی عنوان داشت: چنانچه شرکتهای دانش بنیان استان مورد حمایت جدی قرار گیرند بطور قطع می توانیم ساز و کار مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی رشد تولید و مهار تورم بیابیم.

انتهای پیام/

زرین کلاه