دستورالعمل های تجویز دارو به طور کامل اجرایی می شود
دستورالعمل های تجویز دارو به طور کامل اجرایی می شود

  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی تجویز و مصرف منطقی دارو با اشاره به نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های تجویز دارو با همکاری معاونت درمان و اساتید دانشگاه، دستورالعمل های تجویز دارو به طور کامل اجرایی می شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی […]

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی تجویز و مصرف منطقی دارو با اشاره به نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های تجویز دارو با همکاری معاونت درمان و اساتید دانشگاه، دستورالعمل های تجویز دارو به طور کامل اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد جواد راعی» با اشاره به تشکیل کارگروه تجویز و مصرف منطقی دارو با حضور نمایندگانی از معاونت های دانشگاه، گروه‌ های آموزشی و سازمان های بیمه گر در معاونت غذا و دارو، افزود: هدف از تشکیل این کارگروه، اجرای کامل دستورالعمل‌های تجویز داروهاست که باعث دسترسی عادلانه و به موقع بیماران نیازمند بستری و سرپایی به داروهای خاص، استراتژیک و حیاتی می شود.

وی در تشریح فعالیت ‌های این کارگروه گفت: برای اتخاذ راهکارهای لازم در رابطه با تجویز و مصرف منطقی دارو، از سال‌های قبل ساختارهای لازم در نظام سلامت به وجود آمده است که با هماهنگی های بین بخشی و ایجاد عزم و اراده مشترک، امکان مدیریت صحیح تجویز دارو وجود دارد.

دکتر راعی با بیان اینکه همدلی دلسوزانه پزشک با بیمار، اقدامی پسندیده است، افزود: نباید این حس همدلی موجب تجویز آخرین راهکار درمانی به جای تجویز منطقی دارو شود که در نهایت، تحمیل هزینه بیشتر به بیمار و افزایش عوارض دارویی را در پی دارد.

انتهای پیام/